Vraag

mijn verhaal

  • 6 April 2020
  • 2 reacties
  • 74 Bekeken

Reputatie 3
Badge +4

Hey ik heb nog nooit mijn verhaal hier verteld en het lijkt me toch fijn om even te posten, heel veel respect als je dit gaat lezen en laat plz even een reactie achter 

ik ben een meisje van bijna 13 jaar, ik ben altijd al een beetje agressief geweest, ik heb wel is gevochten met me bff en een jongen uit me klas bijna geslagen met een tennisrekket tijdens gym 

ik ben altijd al een beetje raar geweest, daar kan ik ook echt gwn mee leven maar de laatste tijd voel ik me depressief ik slaap echt heel slecht en bedreig me broertje echt heel erg als hij weer is te ver gaat, ik snijd mezelf ook sinds een tijdje, ik wil het liefst zelfmoord plegen maar een van de redenen en misschien zelfs de meest belangerijke is niet een familie maar ik heb altijd al 17 willen zijn omdat echt iedereen uit series enz dan een vriendje heeft enz en heel veel dingen beleefd, maar de laatste tijd ben ik bang dat ik het niet eens volhoud tot die tijd. 
Ik ben laatst bijna al mijn vrienden op school verloren en een slecht rapport gekregen, ik ben bang dat ik straks zo’n kind word met geen grenzen omdat het toch geen fuck meer uitmaakt 

ik heb veel ruzie met me ouder en broertje, ik ben ook vaak echt! ongelukkig. Ik luister bijna de hele dag muziek om rustig te blijven.

als het dan weer is niet lukt met wiskunde ofz als me moeder me helpt glip ik daarna snel naar me kamer en moet ik huilen. Ik heb mezelf de belofte gedaan dat niemand me ooit nog zal huilen.

ik heb laatst een vriendin van het snijden maar het helpt niet echt, ik zou naar me mentale gaan maar durf het gwn echt niet!

ik lieg tegen iedereen en dat liegen ben ik gelukkig ook goed in, ik weet bijna niet meer wat vrolijk zijn is want ik acteer veel waardoor ik het verschil niet eens meer weet 

mij weet het gwn echt even niet meer, als iemand tips heeft geef die dan alsjeblieft want ik trek het gewoon niet meer! 
 

bedankt voor het lezen 🙏🙏🙏


2 reacties

hoi, 

Wat knap dat je dit deelt. Ik denk dat het misschien verstandig is om het te bespreken met jouw huisarts. Het klinkt misschien niet voor de hand liggend maar zij kunnen jou wel doorverwijzen naar instanties die jou de hulp kunnen bieden waar je echt wat aan hebt. 

groetjes

Hai Alexa, 

Wat vervelend om te horen. Ik  kan me best goed aansluiten bij jouw verhaal, toen ik even oud was had ik zelf ook heel veel agressie problemen en probeerde ik dit ook allemaal te verbergen. Ik ben er toch achtergekomen dat dat liegen helemaal niet helpt, toen ik 2 jaar geleden (toen was ik 14 bijna 15) vertelde aan mensen dat ik mezelf sneed etc. waren ze niet echt verrast,  ze wisten het al alleen wilde dat ik het zelf vertelde.  

Zelf heb ik gemerkt dat het hebben van een uitlaatklep heel erg helpt, dit kan van alles zijn zolang het maar niet te maken heeft met jezelf pijn doen. Denk bijvoorbeeld aan schilderen, fotografie, bakken/koken, gedichten schrijven etc. 

Ik denk zelf ook dat het belangrijk is voor jou om iemand te vinden waarover je het kan hebben als het niet zo goed gaat, dit kan je mentor zijn, een leraar die je heel erg mag, een vriendin of misschien zelfs een psycholoog. Om op 13 jarige leeftijd moet je nog wel toestemming hebben van je ouders om een psycholoog te zijn maar het kan echt heel erg helpen! (Als je hier verder nog iets over wilt weten mag je het altijd vragen, tag me dan even :) 

Ik hoop dat je hier iets aan hebt, als je nog vragen hebt of iets anders lees ik het nog wel!

xx Eli

Reageer