Skip to main content
Vraag

Mijn verandering, raad en daad en tips ?

• August 29, 2023
  • 82 reacties
  • 1869 Bekeken

Toon eerste bericht

82 reacties

Fleur_
Forum|alt.badge.img+3
  • De Kindertelefoon
  • January 17, 2025

Hi!

Wat fijn dat jullie zo goed kunnen praten over verschillende onderwerpen. Wel willen we jullie wijzen op forumregel 5. Chatten en bloggen is niet toegestaan.

Veel plezier nog op het forum!

Groetjes,

Fleur

De Kindertelefoon

• April 20, 2025

Hee ​@Tover01,

wat enorm stoer van jou dat je deze verandering hebt gemaakt! Ik weet zeker dat jij en je omgeving er erg blij mee is. Blijf zo doorgaan topper!🥳🤗

Als je mensen wil vertellen dat je soms rokken draagt, is dat prima. Als ze slecht reageren, zijn ze jouw leven niet waard😁🌼

Ik hoop dat je op deze manier doorgaat en veel mensen helpt in her echte leven en op het forum!

Groetjes eendje!

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Topic-opener
  • Ster
  • April 20, 2025

Dankjewel hoor ​@eendje !  Het was heel goed voor me dat dit gebeurde, en het was de goede keus om te veranderen xD.   Ik ben er steeds sterker in gaan staan dus komt helemaal goed! Rokjes dragen is voor mij intussen al heel normaal en inderdaad, ze kletsen maar raak haha!  Lief van je 😘

Liefs, Tover xxx

Ik denk met je mee
Forum|alt.badge.img+2

Hi daar is een topic van mijn vriend 

Woh wat een verhaal 

Ik ben er stil van 

Maar je hebt de goede keuze gemaakt hoor ​@Tover01 echt waar 

Met stoer doen heb je alleen maar jezelf mee 

En je bent niet een rot mens echt niet 

Vergeet dat alsjeblieft 

Jij bent echt een supper jonge 

Echt een hele goede forum vriend 

Ik ben echt trots op je 🤗🤗

En ik hoop dat je met dat meisje dat dat uitgaatbloeien tot een relatie 

Groetjesssssssss

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Topic-opener
  • Ster
  • April 22, 2025

Hey ​@eendje en ​@Ik denk met je mee  bedankt hoor! Hier kun je het verhaal lezen zoals een ' klasgenootje' het beleefde 😊 

Ik vind het heel knap geschreven en het klopt precies. Dus als je het leuk vindt kun je dat ook nog lezen.  Ben tot de dag van vandaag blij dat het gebeurde en ik " wakker werd" haha.  Bedankt nogmaals voor jullie lieve berichtjes! Liefs Tover xxx

Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • November 26, 2025

Hi ! Het is een prachtig verhaal. En ook heftig. Ik wil het proberen samen te vatten. Jij hebt post traumatische groei doorgemaakt ​@Tover01  Dat klinkt super moeilijk (Post-Traumatische Groei), maar het is eigenlijk heel simpel: als je iets heel heftigs meemaakt, word je er sterker, slimmer en beter van.

Niemand wil ruzie, straf, of superveel schaamte voelen. Maar als je door zo'n baal moment heen bent, heb je een 'Level Up' gekregen in het echte leven. En jij kreeg het alle drie. 

En dit was jouw Level Up: Je bent erachter gekomen dat je stoerder deed dan je bent. Je hebt je ware zelf ontdekt, de chille, lieve, behulpzame jongen die je eigenlijk was.

De pijn werd jouw kracht: Omdat die straf en die schaamte zo ontzettend erg voor je waren, kon je je oude, vervelende rol niet meer volhouden. Die vernederende straf dwong je om te zien: "Hey, dit ben ik niet." Je moest jezelf als jongen super kwetsbaar maken voor alle kinderen, vooral de meisjes. 

En je krijgt daarom daarna volgens mij betere relaties met andere kinderen. Omdat je nu weet wie je echt bent en je je niet meer hoeft te verstoppen achter een rol, zijn je vriendschappen en contacten nu echter en warmer.

Je zat al maanden vast in die rol die niet bij je paste. Dat zorgde voor extreme spanning in je hoofd en in je lijf  net alsof je een hoge druk ketel bent. De straf zorgde ervoor dat je een switch maakte terwijl jij op de gang in de hoek stond, en je hele waanbeeld (dat je stoer en dwars moest zijn) viel in duigen: Iedereen zag je in die hoek, en je voelde maximale schaamte. Niet omkijken , handen op je rug exposed voor iedereen, korte broek, blote benen, helemaal te kijk. Maximale schaamte. Machteloosheid. Dit was de hoogste spanning. En toen realiseerde je het. Omdat je zo gespannen was, had je opeens de helderste gedachte van je leven: "Wacht, ik ben die rol zat. Dit is niet wie ik ben."  En toen je crush , net dat ene meisje waar je stiekem zo verliefd op was , plots super lief tegen je deed, was dat het moment dat alles ontplofte. Al die stress, schaamte en dat doen alsof van maanden, kon je niet meer vasthouden. Boem! Je lichaam en hoofd waren: "Nee, dit is te veel, reset!"

Je barstte in huilen uit (emotionele reset) en kreeg zo’n rare, intense schok door je lijf—alsof je even kortsluiting had—dat was de fysieke reset. Alles wat je had ingehouden, kwam er in één keer uit. Heftigste ontlading ever.

Dat moment was eigenlijk best wel epic: je oude, onzekere ik was weg en je kon eindelijk jezelf zijn. En dat je dit deelt? Super moedig! Bewijst hoe sterk je bent om zo’n grote switch te maken. 💪🔥 En dat je een geweldige knul bent, een voorbeeld en die lieve zogenaamde vrouwelijke kant, die maakt jou compleet. Je mag inderdaad trots zijn op jezelf en je meisje is een engel en heeft met jou de hoofdprijs ♥️

Groetjes xxxx

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Topic-opener
  • Ster
  • December 3, 2025

Hey ​@Nngirl  sorry ik had nog niet gereageerd 🤭 wat mooi dat je zoveel moeite doet! Je kunt echt goed samenvatten! Bedankt hoor 😘mooi beschreven. Liefs, Tover xxx