Skip to main content
Vraag

Mijn vader is me zat, misschien haat hij me?

• May 29, 2026
  • 4 reacties
  • 67 Bekeken

Lupus
Forum|alt.badge.img+21

Ja ja *zucht* weer een topic over mijn "geweldige" leven. Ik heb de laatste tijd steeds meer ruzie met mijn vader. Hij noemt me snotneus en zegt dat ik altijd alles beter weet. Net weer, omdat ik mijn raam niet open heb voor genoeg ventilatie. Terwijl ik gewoon een keer als de puber dat ik ben alles dicht wil! Hij zit nu beneden met mijn moeder, en hij is mij? Zat, en misschien nog iets. Misschien, haat hij me? Ik weet het niet. Mijn moeder zei tegen hem *fluisterend* dat dat een trauma voor mijn leven word. Maar zei hij nou dat hij me haat? Ik weet het niet. Ik ben al zo vaak ziek, maar dit is wel het toppunt. Ik wil niet meer naar school, ik zie mezelf steeds vaker gewoon te staren naar de horizon. Ik wil hier weg, maar ook weer niet. Misschien omdat hier al mijn games zijn dat nog de enige uitgang is? Ik denk ook wel dat dit een goede reden is om gewoon, zonder iets te zeggen een paar dagen weg kan lopen. Maar dan krijg ik politie weer achter me aan *zucht*. Ik weet dat het selffish is, maar ik zie hier, op het forum, en om me heen zoveel mensen die het zo goed hebben, een relatie, veel goeie vrienden, een leuk leven. En ik? Ik stop al mijn gevoelens diep in me en blijf lachen. Maar ik ga breken, ik voel het. Ik kom steeds dichterbij mijn breekpunt. Mijn lichaam is al uitgeput, en, dit, dit brengt me nog dichterbij. Ik ga breken, ik weet het. Ik voel het. Ik ben ook weer aan het huilen haha, ook al lang niet gedaan, maar dat moet ik inhouden, toch? Ik weet het niet meer. Ik wil weg, ik wil alleen zijn, in de natuur denk ik? Of gewoon opnieuw beginnen met nieuwe mensen. En hopelijk een leuk leven leiden dan. Maar ik weet niet of ik dat aankan. Ik hou mijn stimmen ook steeds vaker in, dus nog weer iets wat erbij kan. Ik denk dat ik vanaf nu gewoon zo lang mogelijk weg van huis blijf, I guess. Ik weet het niet meer. Mijn lichaam is te uitgeput voor dit. Het was eerst alleen maar school, en toen kwam alles er weer bij. 

4 reacties

Tover01
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • May 29, 2026

Hey ach lieve ​@Lupus  ik heb even geen wijze woorden maar 🫂 ♥️ ik hoop dat je met iemand kunt praten en dat het nou een keer de betere kant op gaat.  Sorry dat ik niks beters te zeggen weet 😊😘 

Liefs, Tover xxxx

Lotte_
Forum|alt.badge.img+2
  • De Kindertelefoon
  • May 29, 2026

Hey ​@Lupus ,

Wat een moeilijke situatie waar je in zit zeg...

Onthoud dat je er niet alleen voor staat! Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.
Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie: bellen via 113 (of 0800-0113), of chatten via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Zij zijn te bereiken via De Zelfmoordlijn 1813. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Heel goed van je dat je dit durft te vertellen! 
En als je nog meer kwijt wil kan je altijd bij ons terecht.

Veel sterkte!

Lotte
(De Kindertelefoon) 

ZZacht
Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • May 30, 2026

Lieve Wolf.

Ga niet preken maar wel wat ‘ roepen’ omdat het wellicht kan helpen.

Mijn vader heeft zooooo vaak geroepen dat hij mij zat was en ook dat ik nog maar een snotneus was.

Op zo’n moment geloof je dat en voel je je kudtdtdt met veel peren .

Zoals jij nu.

Iedereen is tegen je zo voelt dat en dan is het verdomde lastig om nog wat leuks aan die horizon te ontdekken ., dan wil je weg .Gewoon even een paar dagen verdwijnen want dat lijkt het gemakkelijks of  de enige oplossing .

UIt je bericht proef of ruik ik gelukkig NIETS wat ook maar lijkt op de wens tot zelfdoding dus dat is een vette P L U Szzzz !

Wat ik wel proef is je niet geschreven wens op  degelijke steun & support 

en daar zijn weer allerlei hulplijntjes voor zoals bijv. de KT .

Of gewoon een aardige mentor of buurman / buurvrouw .

Heus die bestaan echt maar ze moeten natuurlijk wel weten dat jij naar dit soort mensen op zoek bent .

Hier roep je loud & clear om hulp omdat je weet dat je dat anoniem kunt doen.

Geen haan of kip die weet wie je bent .

Dat potje huilen zou je juist vaker moeten doen ., dasz  juist een teken van sterkte en het geeft veel lucht dus ruimte .

Wat ook helpt -denk ik - is dat je dagelijks wanneer je even diep zit , een uurtje gaan rennen .Inderdaad → in je gewenste natuur.Je rent er bij wijze van spreken veel lelijke bagage er dan uit en...wie weet kom je onderweg wel iemand tegen die een praatje met je begint en dan weet je dat dit een kans is want toeval bestaat niet .

Klets dan met haar of hem of loop tegen een boswachter aan en dan zeg je gewoon wat je hier hebt geschreven . 50/50 % kans dat het raak is en dan heb je zijn of haar oren en komen er als vanzelf adviezen .

Jij weet precies welke krenten je dan uit hun pap moet vissen om je beter te voelen.

Dan nog even iets over de opmerking van je moeder .Over dat trauma .

Geen idee natuurlijk wat er allemaal speelt maar duidelijk is dat je moeder je problemen begrijpt en maakt ze zich zorgen.

Gooi dat gewoon eens in ‘ de groep “ en zie eens wat er dan gebeurd .

Klets eens tegen haar zoals je ook met ons spreekt.

Tot slot nog iets over dat JIJ DENKT dat alle of veel forum-zitters hier op gouden rozen zitten en een leuk leven hebben.

Nou….ik lees hier op deze site juist veel van het omgekeerde .

S H I T met hoofdletters !!!

Uiterlijke schijn ​@Lupus 

Wij poetsen onze ellende een beetje vrolijk op want willen vooral niet dat wij onze zwaktes en onzekerheden te zien krijgen terwijl daar juist de bron van sterkte aan het opborrelen is .

Nog ‘n paar jaar ​@Lupus en jij bent dolgelukkig .

Eventjes uitpuberen ., sportschoenen aan en rennen maar .Op naar de natuur als een van de inspiratiebronnen .Een wolf heeft 9-levens en jij bent nu met de lastigste delen bezig → deel 1 en 2  ., alle andere 7 worden steeds beter & leuker .

A

M

E

N

😇

Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • May 30, 2026

Hoi ​@Lupus  ♥️  ik wil je sterkte wensen en ik hoop dat je de tip van ​@Lotte_  kunt opvolgen. En dat anderen nog goede adviezen hebben. Veel kracht en liefde voor jou. 💪🥰

Groetjes Tjempie xxx