Skip to main content
Vraag

mijn vader guilt tript mij

• December 3, 2025
  • 2 reacties
  • 88 Bekeken

Sandra
Forum|alt.badge.img

de laatste tijd heb ik moeite met mijn gevoelens te uiten. Iedere keer als ik iets zeg tegen mijn vader over coments die hij maakt waar ik mij niet goed bij voel. Begint hij met te gild-trippen  zoals “niemand luistert naar mij”, “ ik ben weer de slechterik hoor” of “ mag een mens niks meer zeggen of zo” en ik heb hier moeite mee, en dit maakt dat ik het nog moeilijker heb met mezelf te uiten. en hij wilt gewoon niet luisteren. Maar ik wil wel een goede relatie houden maar nu voel ik me gewoon ongezien bij hem.

Heeft iemand advies?

2 reacties

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • December 3, 2025

Ach ja, vaders. Ze hebben het moeilijk met gevoelens.  Ze hebben nooit geleerd ermee om te gaan. Het is geen onwil maar onkunde. Maar geen zorgen: zo lang hij op je reageert, houdt hij van je.

• Net nieuw
  • December 13, 2025

Heyy, wat vervelend! Ik snap helemaal wat je bedoelt. En ik snap ook dat je dan denkt: Zucht, wat moet ik nou doen..

Misschien helpt het als je je probeert in te leven in hoe hij zich kan voelen ( Al ben je het er misschien niet mee eens) maar er dus wel bij vertelt wat het met jou doet, want dat is zeker ook heel belangerijk! Ik hoop dat het helpt❤️