Skip to main content
Vraag

Mijn vader doet lowk raar...

• January 26, 2026
  • 11 reacties
  • 218 Bekeken

Chihiro
Forum|alt.badge.img+5

Hey guys, ik ben hier lang niet meer geweest, maar vandaag gebeurde echt iets HEEL raars... mn vader doet normaal gwn als een normale vader, maar tijdens t eten gooide mn zusje per ongeluk koffie over m heen en hij ging daardoor helemaal tekeer. Hij schreeuwde dat mn zusje een doekje moest pakken en t moest opruimen enzo, toen zei hij iets rustiger dat mn zusje het doekje moest opruimen. Iets later sloeg mn vader mn zusje met een zakje geraspte kaas in het gezicht, idk waarom, dat was fk random en dat deed pijn, want ze moest huilen. Mn vader zei dat ze zich aanstelde en dat ze moest stoppen met huilen, omdat hij haar echt niet zo hard sloeg, dat deed hij vlgm wel. Ook maakte hij een fk rare opmerking, hij zei dat mn zusje kopkaas had, want kaas tegen dr kop haha... Hij bleef dat maar herhalen en hij deed echt als een hinderlijk klein kind en ik schrok oprecht ff van wat er gebeurde. Wat zouden jullie doen in deze situatie? 

(Kindertelefoon medewerkers mogen ook commenten als ze dat willen)

11 reacties

Reef
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • January 26, 2026

Dat is child abuse, dat kan een keer gebeuren maar als dit door blijft gaan moet je actie ondernemen en mischien naar veilig thuis

sucses 

reef

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • January 26, 2026

Was hij dronken?  Zo lijkt het wel.

ik_kan_geen_nickname_bedenken
Forum|alt.badge.img+3

@Diana dat was inderdaad ook mijn eerste reactie.

kijk dat je boos word dat iemand koffie over je heen gooit snap ik nog wel aangezien dat heel heet is en pijn kan doen maar je kind slaan is geen logische reactie daarop. Wat je beschrijft klinkt inderdaad alsof hij dronken was

anoniempje_0355
Forum|alt.badge.img+2

Drinkt je vader? Mijn stiefvader deed dit namelijk altijd als hij dronken was. Als hij dit vaker doet kan je het best hulp bij vrienden/familie/hulpinstanties zoeken.

Mariska H
Forum|alt.badge.img+6
  • Kindertelefoon
  • February 2, 2026

Hoi ​@Chihiro ,

Wat lastig voor je dat het thuis uit de hand is gelopen. Goed dat je hier steun zoekt! Je staat er niet allen voor. Je bent natuurlijk van harte welkom om hierover met De Kindertelefoon te chatten of te bellen. Dat is anoniem en in vertrouwen. 
Chat of bel naar 0800-0432 (gratis), dit kan elke dag van 11.00 tot 21.00 uur.

groetjes, Mariska 

De Kindertelefoon 

Chihiro
Forum|alt.badge.img+5
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • February 2, 2026

Was hij dronken?  Zo lijkt het wel.

Nee :/

Chihiro
Forum|alt.badge.img+5
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • February 2, 2026

Drinkt je vader? Mijn stiefvader deed dit namelijk altijd als hij dronken was. Als hij dit vaker doet kan je het best hulp bij vrienden/familie/hulpinstanties zoeken.

Nee hij was gwn sober en drinkt niet vaak, soms ff een biertje, maar die dag had hij niks op

anoniempje_0355
Forum|alt.badge.img+2

Nee hij was gwn sober en drinkt niet vaak, soms ff een biertje, maar die dag had hij niks op

Oh echt raar miss had ie ze dag dan gwn echt niet

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • February 2, 2026

Heyy 

Mijn eerste gedachte was ook meteen dat ie dronken was maar het zo natuurlijk ook kunnen dat hij zich niet lekker voelde die dag of iets stressvols had meegemaakt. Kijk wel of dit vaker gebeurd want als je zusje echt pijn had kan dat natuurlijk echt niet!

Chihiro
Forum|alt.badge.img+5
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • February 21, 2026

Hey guys! Het is een maandje later en nu is alles weer oké :) ik ben gwn veilig en dit was gelukkig eenmalig!

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • February 24, 2026

wat fijn dat alles weer goed is! ik hoop dat het niet nog een keer gebeurt, maar denk het niet zo te hooren. Anders moet je het wel weer hier zeggen denk ik.

xxmimi 💝