Skip to main content

Hi.

Al sinds mijn geboorten zijn ik en mijn moeder super  close. Ik deed alles met haar, en zij deed alles voor mij. Maar ongeveer 4 jaar geleden zijn mijn ouders gescheiden, en ik ben er nog steeds niet aan gewend, Opeens doet mijn vader alles ipv mijn moeder. Ik heb nooit echt een goede band gehad met mijn vader. Ik heb nu ongeveer 2 jaar depressie, en het gaat momenteel heel slecht met mij en dat weet mijn vader maar het boeit hem niks. Ik heb nu wel hulp, maar het helpt niet echt, Ik heb 2 andere broers en die klagen ook vaak over mijn vader. Hij toont namelijk nooit interesse, hij is vaak weg en schreeuw altijd tegen ons. Hij doet mij mentaal veel pijn, en begint mij nu ook fysiek pijn te doen. Een paar dagen geleden schreeuwde hij tegen mij, kneep hij keihard in mijn arm en probeerde mij van de fiets te duwen omdat ik geen nieuwe afspraak wilde maken bij de ortho omdat ik al weg aan het fietsen was en hij dat normaal altijd doet. Nu negeert hij mij al voor 4 dagen. Ik heb het er vaak over met mijn moeder over hoe mijn vader mij behandelt, en zij schrik daar vaak van. Maar ze kan er niet zoveel aan doen.  Ik zie mijn moeder ongeveer 2/3 dagen in de vaak voor ong 2,5 uurtjes. Ik zou heel graag daar willen wonen, maar dat kan echt niet. Ik wil zo graag weg rennen en nooit meer terug komen, maar daar kom ik niet heel ver mee. Ik moet nog 5 jaar in dit huis wonen, dat kan ik echt niet. Wat moet ik doen?

Heee miss kun je veilig thuis bellen? Xx


Mijn ouders zijn nog bij elkaar. Ik ben nu uit huis, maar ik heb dit ook gehad. Het begon mentaal, en uiteindelijk werd hij fysiek. Ik heb alles ondernomen om uit huis te kunnen. Ik ben zelfs naar de kinderrechter gestapt. Mijn vader had een brief naar de kinderrechter geschreven, waarin hij vertelde dat ik normaal moest doen en mij niet aan moest stellen. De kinderrechter vond het zorgelijk, maar niet genoeg om mij uit huis te zetten. We kregen hulp thuis, maar die konden niet zoveel doen. Maar weigerden mij uit huis te zetten. Dus ze bleven maar dingen proberen.

 

Uiteindelijk ben ik het gaan verpesten. Ik heb allemaal shit gedaan om maar uit huis te kunnen. Hierdoor is het thuis veel heftiger geworden en ben ik uiteindelijk uit huis geplaatst. Dit is een hele moeilijke periode geweest. Veel groepen gehad, en nu pas (4 jaar later) voel ik mij weer thuis. De band met mijn vader is nu stukken beter. Maar ik heb geen behoefte om weer terug naar huis te gaan.

 

Het is ontzettend moeilijk, en ik zou het je dan misschien ook niet aanraden. Maar ik zou ambulante hulp gaan zoeken voordat het te laat is. Neem contact op met veilig thuis, of met het wijkteam. Die kunnen weer contact zoeken met het samenwerkingsverband. En dan kunnen jullie de hulp krijgen die jullie nodig hebben.

 

Weglopen zou ik echt alleen doen als de situatie dusdanig uit de hand loopt dat het gevaarlijk wordt. En dan nog moet je er goed over nadenken. Je kan dan naar het politiebureau gaan, misschien bij je moeder of vrienden slapen. Maar uiteindelijk zal je terug moeten. En dan moet je ervoor zorgen dat iemand die je vertrouwt met jou en je vader in gesprek gaat.

 

Heel veel succes❤️❤️


Hoi @kaitlynvb ,

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Je kan ook contact opnemen met Veilig Thuis (0800 2000 of chatten van 9.00-17.00). Dit kan anoniem of om advies te vragen. 

Succes en sterkte,

Renske (De Kindertelefoon) 


Hoi @kaitlynvb ,

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Je kan ook contact opnemen met Veilig Thuis (0800 2000 of chatten van 9.00-17.00). Dit kan anoniem of om advies te vragen. 

Succes en sterkte,

Renske (De Kindertelefoon) 

Jullie namen net niet op? Of konden niet chatten? Hoe kan dat?


Reageer