Skip to main content

mijn situatie

• May 22, 2025
  • 4 reacties
  • 111 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hoii ik wou gewoon even vertellen over mijn situatie misschien dat iemand tips heeft

ik ben de laatste maanden niet blij geweest vamwege meerdere dingen

ik ben opgegroeid in een familie die het niet heel breed heeft, wij gaan nooit op vakantie en ik heb ook geen eigen kamer. Ik deel een heel erg kleine kamer (ik stoot me zo vaak we kunnen niet eens samen naast elkaar staan) met mijn zus waar ik een hele slechte band mee heb we praten al lang niet meer met elkaar.Ik zit daar eigenlijk heel erg mee want ik begin gewoon echt mijn privacy nodig te hebben en het is een heel rot gevoel om dit niet te hebben, ik kan hierdoor ook niet goed meer huiswerk maken en leren enz. Ons huis is ook heel klein en het is te krap voor ons gezin

ik vind het zo jammer, al mijn klasgenootjes enzo hebben allemaal grote huizen met een eigen kamer gaan elk jaar op vakantie krijgen zakgeld hebben een elektrische fiets ik word er echt verdrietig van en ik weet dat dit erg is om te zeggen maar ik schaam me gewoon een beetje

ik moet ook elke dag 45 min fietsen want een elektrische fiets is te duur  en voor wat doe ik het nou eigenlijk op school is het ook niet leuk ik heb geen vrienden en dan kom ik thuis om niet eens even bij te kunnen komen in me kamer nee dat kan niet

ik heb het er ook al met me ouders over gehad en ze kunnen er niks aan doen dat snap ik maar waarom neem je dan 3 kinderen  :(

4 reacties

Forum|alt.badge.img

Hoi Niemand1736,

Je zegt dat je niet goed kan leren of goed huiswerk kan maken. Heb je een mentor op school waar je het me kan bespreken? Misschien kunnen zij ervoor zorgen dat je wat minder huiswerk hoeft te doen. Zijn er misschien ook plekken op jouw school waar je rustig kan werken? Het is vervelend om langer op school te blijven, maar het werkt bij mijn klasgenoten heel erg goed. 

Ik denk dat als ik in jouw situatie zou zitten dat ik mij ook zou schamen. En het is al helemaal niet erg om te zeggen wat je voelt. Het is juist goed dat jij er open over durft te zijn.

Het is ongelofelijk vervelend om lang te moeten fietsen, ik fiets er een uur over om op school te komen. Ik gebruik deze tijd nuttig, ik luister audioboeken voor school (soms krijg ik audioboeken om te downloaden van school) of ik luister naar muziek. Dan ben ik al wat bijgekomen van school als ik thuiskom. Hopelijk heb je hier wat aan! 

Ik weet niet welk niveau je hebt, maar heb je wel eens nagedacht om naar een andere school te gaan meer in de buurt. Misschien is dat wel een niveau lager, maar misschien wordt hij er gelukkiger van. 

Het enige wat belangrijk is voor jou, is om jouw keuzes te accepteren en jouw leven te leiden hoe jij dat wilt. Het is jouw leven en jij bent de baas, ook al voelt het soms heel anders. Kies wat voor jouw belangrijk is en voelt. Veel succes!!

~ XX 123Anoniempje

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • May 22, 2025

Dankjewel! Ja ik zou dat wel op school kunnen doen idd goed idee

ik zit er vooral gewoon mee dat ik bijna geen privacy heb thuis

En dan zie ik iedereen het zo goed  hebben en dan vind ik het echt jammer dat ik dat niet kan hebben, als dat niet raar klinkt

Forum|alt.badge.img

Hoi,

Privacy is belangrijk. Zeker voor kinderen. Het is helemaal niet raar dat je zo voelt. Misschien heb je plekjes in de buurt waar er bijna niemand komt. Misschien een bankje die altijd leeg is. Je kan daar misschien wat ontspannen. Of een bruggetje dat nooit gebruikt wordt. Het is dan tenminste wel rustig.

clownsvisje
Forum|alt.badge.img+1
  • Praat goed mee
  • May 28, 2025

Hey ​@Niemand1736 

Het is heel begrijpelijk hoe je je voelt. Qua privacy: zoek een ander plekje. In je tuin, misschien een tuinhuis of een kamp dichtbij. Misschien een bergruimte of (als die begaanbaar is en er is) de kelder.

Op die manier hoef je enkel je slaapplek met je zus te delen. Je zou ook een hobby kunnen starten. Dat helpt zowat voor alles. Het helpt om je op iets anders te concentreren, al is het maar voor even. 

Voor het feit dat het op school moeilijk gaat is het toch echt het beste om daar met een leraar ofzo over te praten. Sommige scholen hebben ook een meters en peters, misschien kan dat ook.

Zakgeld ga je niet krijgen van je ouders. Probeer misschien eens (ik hou van honden dus ik zou dit leuk vinden) te passen op bv de honden van de buren. Een rommelmarkt te doen. Zo’n dingen. 
Aan die fiets is weinig te doen. 

Heel veel succes

Bloemetje