Mijn problemen. Lange story time wat ik heb meegemaakt/ nogsteeds ik heb hulp nodig

  • 30 March 2024
  • 5 reacties
  • 72 Bekeken

Reputatie 3
Badge

Heyy allemaal,

Ik moet gewoon iets kwijt. Ik kan het tegen niemand zeggen omdat ik het idee heb dat ze me toch niet gaan begrijpen en vaak gaan de problemen ook over hun. Trouwens sorry als er spellings fouten in zit maar ik heb dyslexie.

Ik zou mezelf een soort van voorstellen. Ik ben een meisje van 14 jaar en ben 174 cm lang. Ik zit in de 3de. Ik heb op school niet heel veel vrienden en ben ook zeker niet populair.

Ik heb 2 jaar lang met 3 dezelfde vrienden in de klas gezeten maar dat ging ook niet zo goed. In het eerste jaar van de middelbare school kreeg ik een vriendin. Zij werd echt alles voor me. Ik hield zo veel van haar dat ik haar gewoon niet meer kwijt wou raken. We deden alles samen. Ik vertelde alles aan haar, en we gingen alleen maar met elkaar om. Maar toen ik weet niet precies wat er gebeurde maar ik werd minder belangrijk voor haar. En dat vond ik zo vervelend want zij ging vervolgens met andere mensen om terwijl ik niemand anders had. Omdat ik alles met haar deelde heb ik ook een paar keer aangegeven van ik voel me er niet echt bij betrokken waarop zij weer antwoorde van '’Sorry het spijt me heel erg ik zou het niet meer doen, ik zou er meer op letten'’. Maar keer op keer gebeurde het weer. En toe heb ik uiteindelijk gezegd van ik wil niet verder zo.

Terwijl ik opzoek was naar andere vriendinnen had zij al weer vrienden gemaakt. En wat ik nog vervelender vond was dat het leek alsof het haar niet boeide. Ze me nooit mocht, alsof ik er nooit voor haar was geweest. Maar ik heb dat achter me gelaten. 

Ik had gelukkig een paar leuke meiden ontmoet in mijn klas na dat dit allemaal was gebeurt. Maar die waren al vrienden omdat het jaar al een half jaar verder was. Ik kwam er zomaar tussen. Hier weet ik eigenlijk niet zo veel meer van.

 

Toen in de 2de kwam ik met veel dezelfde mensen in de klas inclusie mijn vriendinnen en dat andere meisje waar ik eerst bevriend mee was. Als ik dat meisje elke keer zag werd het steeds ongemakkelijk tussen ons. De 3 vriendinnen waar ik bevriend mee was geworden, daarvan werden 2 van die vriendinnen steeds closer. Daar had ik eerst geen problemen mee maar uiteindelijk moet ik alles doen met dat meisje dat over was. Ik weet niet of jullie het nog volgen maar goed. Maar ik vond haar een beetje apart ofzo.  Het 2de jaar ging wel snel voorbij. 

In het 3de jaar (dit jaar dus) ging ik naar een ander niveua toe omdat ik het anders niet meer ging redden. Ik weg bij mijn vriendinnen in de klas. Ik hoopt heel erg dat ik miss andere vrienden zou maken. En dat gebeurde ook. Ik werd bevriend met 2 meisjes die elkaar al kende. Het leek voor een lange tijd goed te gaan totdat ze intressen bij mij weg ging en mij een soort van gingen gebruiken ofzo. Ik was/ ben een soort Backup voor hun. Als de ene niemand heeft gaan ze naar mij toe en als ze dan weer samen zijn lijkt het alsof ik niet besta. Als de ene een rekenmachine nodig heeft vraagt ze het gelijk aan mij, terwijl ik heb zelf ook nodig heb(Ik ben niet hebberig ofzo hoor maar ze gaat er altijd over zeuren als ik het niet geef). Ik weet gewoon niet zo goed meer wat ik nu moet. Want ik heb niet veel contact met mijn vriendinnen in mijn vorige klas. Die meiden van mijn klas hebben elkaar dus die hebben mij niet nodig behalve als de andere er niet is. Dus eigenlijk sta ik er alleen voor. In de klas ben ik eigenlijk ook niet een soort van welkom veel mensen lachen me uit als ik bijv. gewoon iets doe. Bij gym moesten we bij een spel steeds andere groepjes maken en toe moest ik bij iemands anders dan die soort van vriendinnen. En toen hoorde ik achter me'’ ik wil niet bij haar in het team'’. En toen vroeg me echt af van wat doe ik nou weer verkeer. IK ben me al anders gaan gedragen in de klas omdat ik anders raar zou overkomen. En dan moet ik me weer gaan veranderen voor hun ofzo. Ik raak mezelf gewoon kwijt. Ik heb geen zin meer in school geen zin meer om mijn favorieten sport te doen geen zin meer om thuis te zijn geen zin meer om bij mijn favorieten mensen te zijn omdat ik me afvraag of ik wel goed genoeg ben.  

In de tussentijd dat dit allemaal gebeurde zat ik ook op een sport. Ik vond het super leuk en had een vriendin gemaakt. Ik had bij mijn sport 2 vriendinnen de ene die ik dus had leren kennen en de andere kende ik nog van de basis school. Het was altijd echt super gezellig. In deze sport heb je partners. Of je was met z'n 2en of met z'n 3en. Ik ben altijd al met z'n 3en geweest samen met die vriendin die ik had leren kennen. We noemen haar ff Sara. Sara is echt alles voor me. Ik dacht dat ik dat ook voor haar was, omdat we het altijd super gezellig met haar heb. Maar de laatste tijd heb ik het iedee dat ze geen vrienden met mij wil zijn. Als of ze alleen wil dat we sport maatjes zijn ofzo. Het is lastig om uit teleggen. Ze skipt me gewoon overal op, als ik haar een appje stuur zie ik dat ze online is maar dan reageert ze niet. IK was eindelijk blij dat ik iemand had om alles tegen te zeggen omdat ik dat niet had. En nu gaat er gewoon weer iemand uit me leven ofzo. Ik moet alles inhouden en mezelf moed inpraten, omdat ik anders niet meer verder kan. Ik wil ook niks meer tegen mijn ouders zeggen over wat er in mijn leven omgaat want ze gaan het gewoon 100 procent niet begrijpen. Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen. Ik heb niemand meer en als ik iets zeg tegen iemand dat lijkt het hun helemaal niet te boeien over wat ik zeg. Terwijl als hun iets tegen mij zeggen dat heb ik alle aandacht op hun. Soms wil ik hier gewoon niet meer zijn. Ik voel me steeds zwakker worden. Ik probeer niet op te geven, al vanaf het eerste jaar op de middelbare school. Iedereen zegt dat ik wel een keer vriendinnen ga maken die mijn hele leven bij mij gaan blijven. Elke keer denk ik'’ Dit worden die vriendinnen'’ maar elke keer gaat het mis. Elke keer maak ik verkeerde vrienden. Ik ben er klaar mee. Ik probeer om niet meer super close met Sara te worden maar elke keer hecht ik me weer aan haar omdat ze zo geweldig is. En elke keer verlaat ze me weer. Ik zit niet samen met haar op school. soms zie ik tiktoks dat ze het super gezellig heeft met een vriendin van haar. En als ik dat zie wordt eik welke keer weer verdrietig had ik dat maar. Had ik maar iemnd die an me hielt waarbij ik alles kon verteleen. Ik denk dat ik te jalours ben op mensen ik wil er mee stoppen maar het lukt niet.

Kan iemand alsjeblieft helpen.

Trouwens sorry voor de lange tekst.

 

XOXO


5 reacties

Badge

hey,

Dit soort gevoelens heb ik ook. Ik heb deze dingen ook meegemaakt. ik heb nooit heel veel vrienden gehad. in de basisschool had ik wel 2 of 3 vriendinnen maar dat was het  ik was in groep 5 en 6 best wel populair maar ik had niet per se heel veel vrienden want na schooltijd mocht ik soort van niet meer uit huis ik wil niet verder dat uitleggen want dat kost me wat tijd. omdat ik steeds minder met mensen omging behalve tijdens school. wist ik ook steeds minder wat er gebeurde na schooltijd en wat voor leuke dingen mijjn klas deed. ik voelde me niet bij hun passen. ik had niet echt vrienden. ik leerde er mee om te gaan. ik had altijd het gevoel dat het beter is dat ik er niet ben ik ben toch maar een persoon die een backup is ik ben niemands beste vriend. 

 

ik vertel je iets:

deze vrienden van je bljven nooit lang bij je zijde ze gaan ooit weer weg het leven gaat door jullie paden kruisen maar een keer. iedereen gaat ooit weg. wees niet verdrietig. 

 

enige wie je wel hebt is jezelf. hou van jezelf want jij bent het enige die er altijd bij je is. misschien kunnen zij er niet altijd voor je zijn. je kan er voor jezelf zijn.  het maakt niet uit wat mensen van je denken je zal ze voor 90% kans nooit meer zien als je klaar bent met school. zij zijn niet belangrijk je kent ze toch niet eens. 

 

hou van jezelf en van je familie die zijn er wel (ik weet niet of ze voor je geven maar ik neem aan van wel.)

 

ik heb mijn hele leven mensen weg zien gaan in mijn leven en ik ben 14. ze komen en ze gaan net zo snel als de seizoenen. sommige waren mensen die je pijnlijke herinneringen geven sommige geven je goede herinneringen maar uiteindelijk gaan ze weer weg. dit is het leven je moet het loslaten. ik heb ook zo vaak willen stoppen ik wil het nu nog steeds ook. maar dit is het leven en het is wat het is. 

 

je kan alles aan familie zeggen. 

 

(ik niet helaas)

Hey, wat naar! Goed dat je dit deelt, dat helpt al vaak heel erg! 
 

Ik weet niet echt heel goed hoe ik je kan helpen, maar ik zal het toch proberen… ik hoop ook dat met mijn reactie andere mensen gaan reageren 🙃  neem alleen dus alle tips en adviezen met een korreltje zout, ik ben niet echt een expert op dit gebied.

 

ik zou blijven praten op het forum met de kindertelefoon, je verhaal kwijt kunnen zonder raar aangekeken te worden is heel fijn, ook krijg je vaak goede adviezen en is iedereen gewoon heel aardig.  Het helpt je ook je eigen gedachten op orde te krijgen. 

dit klinkt misschien een beetje stom, maar misschien ben je iets te gefocust op vrienden, je hoeft niet met iedereen bff’s te zijn. Ik weet niet of jij je zo voelt, maar ik vind het wel belangrijk dat je weet dat niet iedereen jou aardig hoeft te vinden of dat je bevriend met ze moet zijn.  Mensen met wie je alleen vriendelijk omgaat is ook prima.

 

Als je naar vrienden zoekt zou ik gewoon blijven proberen. Het is duidelijk dat je makkelijk vrienden maakt (ookal geloof je dat misschien niet).  Ook kan je aan je vriendin van sport vragen waarom ze zich zo gedraagt, zit er een reden achter. Zelfs als je geen positief antwoord krijgt, heb je misschien wel closure.

 

het is naar hoe je op school behandeld wordt… hier heb ik ook niet echt tips voor. Ik ga niet zeggen dat je je bij een groepje moet aansluiten als bescherming, aangezien die je blijkbaar toch alleen maar gebruiken. Ik wil wel bijvoegen dat het mogelijk is dat je puberteit een boosdoener is, veel mensen zijn heel erg onzeker en kunnen door een opmerking totaal van de leg raken. Iemand heeft ooit een opmerking over mijn kledingstijl gemaakt en ik heb hierdoor mijn kledingstijl totaal veranderd omdat ik er onzeker van werd😅 Ik neem eigenlijk aan dat de meeste mensen eigenlijk helemaal niet zo veel om anderen geven omdat ze te veel bezig zijn met zichzelf, wat bestwel triest is. Het is wel fijn dat je die karakter eigenschap niet hebt en daar kan je zeker trots op zijn.  
en zelfs als we op andere mensen focussen, denken we echt na over de ongemakkelijke gesprekken, slechte kledingstijl en irritante persoonlijkheid ? Nee, we denken alleen aan hun positieve kwaliteiten en zijn daar jaloers op….

 

ik hoop dat je hier iets aan hebt, nog een fijne dag!

Reputatie 3
Badge

Kan alsjeblieft iemand reageren?

Badge

Hallo daar,

ik heb heel je verhaal gelezen en het raakt me wel wat je hebt meegemaakt, als je wil kan ik je helpen om uit die moeilijke periode te geraken, vraag dan maar iets van contactgegevens aan mij maar dat moet niet. Ik kan een luisterend oor zijn en zal je altijd aanmoedigen om door te gaan. Maar vooral veel respect voor jou!

 

Xx

Reputatie 3
Badge

Heyy @DAQ @wild forest @AnoniBoy ,

heel erg bedankt voor deze liefe reacties, ik zou proberen om niet zo veel over vrienden na te denken. Ik probeerde dat al wel maar ik merk dat ik dat moeilijk vind omdat ik snel jaloers ben op mensen. Ik durf alleen nog niet dingen aan mijn ouders te vertellen omdat ik daar ook niet een hele goede band mee heb.

 

XOXO

Reageer