Skip to main content

Heyy, ik weet niet meer wat ik moet doen. Ik haat mezelf en ik denk dat iedereen mij haat, maar aan de andere kan is iedereen juist heel aardig tegen mij. het gaat niet goed op school onder anderen door stres, ik weet niet meer wat ik met mezelf aan moet. ik word de laatste tijd snel boos en ik kan me niet goed concentreren (ik schrijf dit tewijl ik huiswerk moet maken) ik ben onaardig, schreew tegen mensen en verschuur schoolspullen. (vaak alleen als k weet dat ik het niet meer nodig heb, maar ik heb ook een heel school boek door het midden gescheurd.) ik ga waarschijnlijk niet over naar volgend jaar maar ik probeer mijn best te doen omdat ik bij mijn vrienden (en mijn crush) in de klas wil blijven. ik weet dat ik halverwege volgend jaar toch naar een andere klas ga (ik zit in een soort "speciale” klas met havo en vwo en halverwege volgend jaar gaat iedereen naar regulier maar ik doe havo en al mijn vrienden vwo.) door stres doe ik ook onaardig tegen mijn ouders en dan doen hun onaardig terug en dan word ik boos en kan ik mij niet concentreren op school waardoor ik weer stres krijg, dus het is een soort cirkel maar hoe stop ik het?

Ikzelf zou niet weten hoe ik je moet helpen als ik eerlijk mag zijn. Ik denk dat het miss aangeleerd gedrag is van iets naars dat je vroeger miss is overkomen (kan ook wat anders zijn hoor maar dit is wat ik denk). Als je eraf wilt komen zou ik er met je mentor over praten of miss naar een psycholoog. Ik heb ook een psycholoog gehad en die heeft me goed geholpen. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

 

 


Hallo JustAHumanIG,

 

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

 

groeten Claire

De Kindertelefoon


Reageer