Mijn probleem

  • 25 October 2018
  • 4 reacties
  • 113 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi iedereen. Ik zit de laatste tijd gewoon heel erg slecht in mijn vel. Ook ben ik bang, ik ben bang omdat een naaste van mij een paar jaar geleden zelfmoord heeft gepleegd. Ik weet 100% zeker dat dat kwam door die verschrikkelijke ziekte in haar hoofd genaamd depressie en niet omdat ze dat wilde of iets dergelijks. Nou ben ik zo zo zo intens bang dat ik misschien ook een depressie zou kunnen krijgen aangezien ik me al zo slecht voel. Iemand tips, of wil iemand gewoon erover praten ofzo?

4 reacties

Reputatie 3
Badge +4
En dat is dus je valkuil. Je bent bang dat je ook een depressie 'kan' krijgen. Het kan Ja. Maar als je je niet lekker in je vel zit en je maakt jezelf ook gek met: zometeen krijg ik een depressie. Dat moet je dus niet doen. Doe dingen wat je leuk vind. Praat desnoods met je ouders. Blijf er niet in hangen, je kan je nu er nog uit halen, maar stel je hebt echt een depressie... Ja dan word het lastig. Dus doe er nu wat aan. En niet bang zijn voor depressie, als jij je focust op dingen wat je leuk vind komt het goed. Nou is het van je naaste laar jaar geleden en het is vreselijk dat het zo heeft moeten gaan.. Maar het gaat wel verder voor jou. Tuurlijk is het logisch als je er over nadenkt of dat je er verdrietig om bent. Maar denk ook aan de leuke tijden met diegene. Niet bang zijn, je komt er wel
Heyy,
Wat jammer dat je niet lekker in je vel zit! Ik bedoel het niet bot, maar dat je niet lekker in je vel zit hoeft niet te betekenen dat je gelijk een depressie krijgt. Een depressie is heel zwaar, maar niet iedereen met een depressie maakt er een einde aan. Je kunt een depressie overwinnen, het is zwaar, dat weet ik, maar niet onmogelijk. Doe idd dingen die je leuk vind en als het rotte gevoel aan blijft houden, is het misschien slim om er met iemand over te praten. Je ouders/ vrienden/ mentor/ vertrouwenspersoon etc.
Succes!!
Hoi,

Allereerst, gecondoleerd.

Het is zeker waar dat er mensen zijn die zelfmoord plegen, omdat ze de wereld zwart zien door hun depressie. Echter zijn er ook mensen die zelfmoord plegen, omdat ze dit willen. Daar hoeven ze niet depressief voor te zijn.

Betere cijfers zijn mensen die van depressie 'genezen'. Dat is namelijk het grootste deel van de mensen. Een depressie hebben, betekent niet automatisch dat je zelfmoord gaat plegen. Je gaat niet zomaar van 'ik voel me erg naar' naar 'ik ga zelfmoord plegen'. Dat is een heel proces. En aangezien jij bang bent om zelfmoord te plegen, ofwel dood gaan, schat ik de kans heel klein dat je dit ook daadwerkelijk gaat doen. Mocht het toch die kant op gaan, dan ben jij daar zelf op tijd bij, door aan de bel te trekken. Als jij het gevoel hebt dat je wellicht iets gaat doen, schakel hulp in. Praat met iemand. Dit kunnen je ouders zijn, iemand op school je huisarts of vrienden. Zij staan voor je klaar om je te helpen en je door deze moeilijke periode te helpen.

Geloof me, als je het niet wil, ga je geen zelfmoord plegen. Als mens heb je een overlevingsmechanisme. Je moet erg ver heen zijn om daar overheen te willen stappen. Geloof me, ik spreek uit ervaring.

Ik denk dat het voor jou nu slim is om met iemand te praten. Iemand waar je je goed bij voelt. Dan is ook iemand op de hoogte van je angsten en sta je er niet meer alleen voor.

Gr. Pin
Hoi allemaal,
bedankt voor de reacties. Ik denk dat ik daar wel iets aan heb. Op het moment voel ik me nog steeds heel erg down, maar ik ga er iets aan doen! Bedankt xx

Reageer