Skip to main content
Vraag

mijn pleegvader slaat en schreeuwt

• May 13, 2025
  • 8 reacties
  • 82 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik heb een pleeg vader die mij ooit heeft geslagen twee keer een keer in huisje en op de camping pakt hij bij de haren maar nu schreeuwt hij als ik niets snap ik snap niet waarom ik hier nog leef zeg ik je eerlijk ik heb een moeder die in Amsterdam woont een pleeg moeder die niet met me biologische moeder 9m kan gaan me dag besteding waar ik geen nut meer in zie ik zie wel als het rustiger is als ik er niet meer ben ik heb dan aleen mezelf dat vindt ik fijn klinken en geen ouders nou ja pleeg ouders die me roepen en help wat zou ik moeten doe ??

8 reacties

123Flowertje
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • May 13, 2025

Ik vond je verhaal niet zo heel duidelijk, maar het is echt niet oké als je pleegvader je slaat!!! EN SOWIESO BEN JIJ TE GOED OM DEZE WERELD TE VERLATEN!! Dus wees lief voor jezelf en bedenk dat niet je hele leven zo blijft😊

groetjess ​@123Flowertje 

• May 13, 2025

Je moet sowieso een keer bellen naar de kindertelefoon

En beste ook langs bij je huisarts voor advies (die heeft geheimhoudplicht) OF bij de vertouwenspersoon van school / je mentor

Julie-scouts
Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • May 13, 2025

Het is niet oké dat je pleegvader je slaat. Ik zou zeggen bel (of chat) met de kinder telefoon die zouden je kunnen helpen naar een oplossing. Misschien is het slim om het ook aan iemand die je vertrouwt te vertellen! 

ik hoop dat het goed komt ❤️!

groetjes scout-Julie 

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • May 14, 2025

Dankjewel maat is het ook zo als ik zit zegmaar op een dag besteding en is het als je niet luistert dat ze je vastpakken en wil het niet erg laten lijken maar me ouders zeggen dat dst normaal is en heb het gevoel dst m n moeder pleeg en men biologische moeder niet elkaar  mogen en daar heb ik last van dit wou ik nog zeggen 

AnneW
  • May 14, 2025

Hoi ​@Jahjah 

Heel goed van je dat je dit vertelt! Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Anne (De Kindertelefoon) 

• May 20, 2025

haiii, wat vreselijk dut je zulke kut pleegouders hebt!! als ik jou was zou ik erover praten met iemand en als het te heftig word heb je recht op een advocaat zodat je nieuwe leuke pleegouders krijgt want dat verdrien je!! Kom altijd voor jezelf op en doe wat het juiste is, Liefs Dunja en heel veel sterkte😘

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • July 19, 2025

Dankjewel voor de reactie iedereen ik voel me wel beter en ik sta ook beter in mijn schoenen als ik Julie bericht lees

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 2, 2025

Heyy wat een heftig verhaal. Het klinkt echt als een onveilige situatie waarin je veel alleen moest doen. Je verdient echt bescherming en steun. Als je nú in gevaar bent, bel altijd 112. De politie kan je dan meteen helpen. Ik ben ook blij om te lezen in je laatste reactie dat het al weer iets beter gaat. 

En hoe gaat het nu met je?