Mijn oudrs

  • 22 April 2020
  • 1 reactie
  • 38 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik heb het gevoel dat mijn ouders niet van me houden ze geven me altijd de schuld van alles en ze zeggen dat ik niets kan. Ik doe altijd me best maar dat ik niet genoeg voor hun. Mijn zus daagt me altijd uit door me uit schelden of iets van me kapot te maken als ik het dan aan mijn ouders vertel dan is het nog steeds mijn schuld en ik heb het gevoel dat ik met niemand kan praten omdat ik niemand meer vertrouw 


1 reactie

Hey Mav

 

Wat naar dat je ouders je zo’n vervelend gevoel bezorgen. Niet fijn dat ze jouw goede daden niet op prijs stellen, en dat je telkens de schuld krijgt. 

 

Als je het gevoel hebt niet gehoord te worden door je ouders, zou je een familielid of vriend(in) kunnen vragen om in te praten op je ouders. Wie weet kan zo iemand tot hen doordringen, en hen in laten zien dat het niet fijn is hoe jij behandeld wordt. 

 

Hebben je ouders wel eens momenten waarop ze attent en vriendelijk zijn? Zo ja, zou je ze op dat moment hierop kunnen aanspreken. In een goede bui zijn we vaak bereidwilliger om te luisteren. Wanneer je ouders inzien dat ze zich niet zo tof gedragen naar jou toe, zouden ze ook meteen je zus op haar gedrag kunnen aanspreken. 

 

Gr. Kenshin

Reageer