Skip to main content

mijn ouders weten het... (zm en sh)

• March 20, 2026
  • 4 reacties
  • 72 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Heyy,

mijn ouders weten het. Ze weten het over dat ik zelfmoord wil plegen en dat ik mezelf pijn doe met een mes. Mijn vader zat in mijn mail te kijken en toen stond er per ongelijk nog een mailtje van het forum. Hij heeft de mail geopend, door geklikt naar het forum, en AL mijn topics gelezen. Letterlijk ALLES. Het voelt alsof hij mijn dagboek heeft gelezen. Ik ben heel boos en verdrietig.

Mijn ouders zijn namelijk deels het probleem. Ze leggen teveel druk op mij, geven me teveel verantwoordelijkheid en trekken mijn broertje voor want ja… hij is de jongste. Mijn vader probeert nog een soort van goed te maken mr mijn moeder niet. Ze is me aan het “guilt trippen” met dat ik boos op hun ben en ze vraagt aan me:’ zijn we zulke slechte ouders dan’. Ook maakt ze altijd mijn problemen kleiner dan dat ze zijn. Ze zegt altijd dat het vast groter is in mijn hoofd dan in het echt.

Ja tuurlijk. Het valt wel mee als je al zes maanden jezelf pijn doet.  Ik heb nooit iets tegen ze gezegd omdat er toch wordt gezegd dat het allemaal wel meevalt, en dat zij het vroeger slechter hadden.

Mijn vader heeft een therapeut gebeld. Ik moet nu dinsdag al naar therapie en ik wil niet. Ik weet dat het stom/raar klinkt mr ik wil niet ermee stoppen. Het werkt nu zo en ik wil niet dat het anders moet. Ik wil gwn niet me k*t voelen. En ook zonder zelfmoord is zelfbeschadeging fijn om me beter te voelen. Dus ik wil niet praten ik wil gwn het doen zoals ik het nu doe ook al weet ik dat het raar is.

*Tekst aangepast door de kindertelefoon ivm forumregel 6

4 reacties

Meris
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • March 20, 2026

awh :( Ik snap echt dat dit moeilijk voor je is, want ik heb hetzelfde. Mijn ouders weten ook dat ik sh doe en over zm denk, en ik zit sinds kort ook op therapie.

Het is idd niet goed dat je vader alles doorleesde, en sowiso is je mail prive. Ik zou dit met je therapist bespreken, want uiteindelijk wordt het allemaal beter, trust!!

Wat mij helpte is om "I am sober" te downloaden, ik ben nu al lang clean omdat je "streak" resetten je ook een beetje guilty maakt, en je doet ook van die "pledges" met redenen waarom je het niet wilt doen.

Maar goed, kijk misschien voor alternative opties want geloof me je wilt gewoon een t shirt kunnen dragen tijdens de zomer.

Ik wens je super veel succes en liefs van mij🫶🫶

Lotte_
Forum|alt.badge.img+2
  • De Kindertelefoon
  • March 20, 2026

Hey,
Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie: bellen via 113 (of 0800-0113), of chatten via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Zij zijn te bereiken via De Zelfmoordlijn 1813. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Lotte (de Kindertelefoon)

Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • March 21, 2026

Zorg goed voor jezelf!

smokey
Forum|alt.badge.img+7
  • Vaak actief
  • March 21, 2026

Hoi!

Wat vervelend om te lezen dat je ouders zo doen, ik vind het gemeen van je vader om zo maar al je topics te lezen, sommige dingen zijn gewoon privé! Ik hoop heel erg voor je dat door er over te schrijven je je een beetje beter voelt. Wat ik ook hoop voor je is dat de therapie gaat meevallen en dat je daar je hart kan luchten. Praat er veel over en voel je er vooral niet slecht over om over lastige onderwerpen te praten zoals zelfmoord of jezelf pijn doen. 

Ik wens je veel sterkte, het gaat je lukken!

Gr Smokey