Mijn ouders weten dat ik actief ben op dit forum :(

  • 11 December 2023
  • 25 reacties
  • 711 Bekeken

Reputatie 7
Badge +11

Hoi iedereen,

Mijn ouders weten nu dat ik hier op het forum actief ben. Ik zal het verhaal hier wel even vertellen:

Ik ging gewoon naar boven met mijn chromebook, en ik ging hier wat reacties plaatsen. Opeens kwamen mijn ouders binnen en mijn moeder ging kijken wat ik aan het doen was. Ik klikte snel het forum weg, maar mijn moeder zag dat ik wat wegklikte (was net te laat). Ik had een heel gesprek met mijn ouders over wat ik aan het doen was, ik verzon allemaal dingen, maar dat geloofden ze niet. Uiteindelijk heb ik maar verteld dat ik hier op het forum aan het kijken was, want anders pakte ze mijn telefoon en chromebook af en gingen ze het helemaal checken. Ik heb de forumregels laten zien, maar mijn vader vind het gevaarlijk, omdat hier ook volwassenen op kunnen zitten. Ik helemaal uitleggen dat het niet zo is, want dat checkt de kindertelefoon.

Ze vertrouwen mij niet meer omdat ik dingen achterhoud zoals dit, maar ik vind gewoon dat ze niet hoeven te weten dat ik hierop zit, omdat dit anoniem is.

En ze vinden ook dat ik helemaal geen goed advies kan geven, omdat ik geen expert ben, en ze vinden dat ik hier veel minder actief moet zijn, omdat het niet heel goed gaat met school qua cijfers.

Dit wilde ik even delen.

Groetjes, Monkeyboy08


25 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Heee, wat kut voor je :(

Mijn ouders weten ook dat ik op dit forum zit en dat vinden ze ook nie zo leuk, omdat de politie een x langs kwam door iets wat ik hier op geplaatst heb. M'n ouders willen dus niet dat ik nog op dit forum zit. Mr iedereen is hier zo lief, dus ik ga nog niet stoppen.

Ik snap je dus helemaal…

Ik doe dit drm dan gwn als ze dr nie bij zijn en let ook goed op wat ik hier op zet. Idk hoe je ze kunt laten merken dat t een goed forum is eig.

Volgensmij is er wel op het forum een knopje ouders ofzo, miss kunnen ze daar op kijken?

Xx

Hoi @Monkeyboy08 ,

Vervelend zeg:( Misschien kan je zeggen dat er toch geen persoonsgegevens gedeeld mogen/kunnen worden, dus ook al zou er een volwassen opzitten, die toch geen contact met jou kan hebben?

Je advies is meestal gewoon goed, en niet alles wat hier wordt gezegd klopt of is een goed advies, maar dat kan je ook niet verwachten.

 

 

Reputatie 7
Badge +14

Hey @Monkeyboy08  dat is niet fijn! Jammer dat ze er zo over denken. Jouw adviezen zijn juist altijd heel goed!  Misschien wennen ze nog aan het idee. En gaan ze er minder bezwaar tegen hebben.  Ik hoop het ! Je bent 1 van de beste leden hier! En een aardige en behulpzame jongen. Laat ze dat maar lezen 😉. Ik hoop dat het allemaal mee gaat vallen.  Zelf heb ik mijn moeder wel verteld dat ik hier soms 'ben' en ze zei dat ze er op vertrouwde dat ik de regels volg en stelt er verder geen vragen over.  Ze zei toen van dat ieder mens wel een stukje eigen ruimte mag hebben,  zoiets. Misschien lukt dat bij jou ook. 

Ik hoop dat je kunt blijven! 

Liefs Tover xxx

P.s. @Girl.anoniem  dat is best heftig! Het is hier anoniem hoe kan het dat ze dan langs kwamen? 🫣

Reputatie 7
Badge +17

Ik had hetzelfde met m’n vriendje. Die kwam er ook ongeveer op die manier achter dat ik op het forum zit. Gelukkig vond hij het niet zo erg.😄

Verder wel kut @Monkeyboy08  Ook best wel een overdreven reactie van je ouders. Ik denk dat dit juist een van de veiligere plekken is, juist omdat iedereen hier anoniem is. Er zal vast wel eens iemand zijn die hier eigenlijk niet hoort, maar zoals @Jesse_6567 al zei, die kunnen hier niet echt kwaad want ze kunnen toch geen contact maken buiten het forum. Verder checkt KT het vlgns mij ook als ze twijfels over een gebruiker hebben.

Je bent hier goed bezig, dus dat je geen advies zou kunnen geven is onzin. Laat ze dat idd maar lezen.

@Girl.anoniem Hoe is de politie daar achter gekomen dan? Je bent hier anoniem dus dat zou niet zomaar moeten kunnen. Zelf KT weet niet wie je bent of waar je woont. 

 

Reputatie 3
Badge

Hoi @Monkeyboy08 ,

dat is wel echt heel vervelend dat ze er zo over denken, ik zie je heel vaak op het forum en je helpt mensen echt! ik hoop dat ze er anders over gaan denken en snappen dat mensen ook heel erg worden geholpen door dit forum. Je bent echt een topper op dit forum. Iedereen kent je wel denk ik!! Ik hoop dat je blijft posten, zo niet: bedankt voor alle mooie reacties! :)

 

~Berend

Reputatie 7
Badge +3

hoiii

wat naar voor je…

Wij kunnen je niet missen op dit forum en (zeg dat maar tegen je ouders) je helpt echt mensen! dus: niet weggaan :)

groetjess

Reputatie 7
Badge +11

Heyy @Monkeyboy08,

Wat vervelend dat je ouders zo ingesteld zijn.

Mijn ouders weten dat ik op het forum zit, en ze vinden het goed, nadat ik het heb uitgelegd. Ze zijn er ook op zo'n manier achter gekomen.

Je kan je ouders dit topic en de reacties misschien laten zien, en ook wat voor tips worden gegeven op een paar van jouw topics, dat heeft mijn ouders overtuigd. Nu kunnen we ook grapjes erover maken.

Je kan je ouders zeggen dat je het hebt verzwegen omdat je bang was voor zo'n reactie, en dat dit het alleen maar bewijst.

Nog een argument: je hoeft geen expert te zijn om advies te geven. Je bent al een expert, want je  zit in dezelfde levensfase als de rest, wat het makkelijker maakt om elkaar te begrijpen. Ook is het forum niet gemaakt om experts advies te laten geven, maar leeftijdsgenoten, die je denkrichting beter begrijpen dan welke volwassene expert dan ook. Als het was voor de experts, dan was het niet uitsluitend voor volwassenen.

Misschien kan je je ouders laten zien wat er gebeurt als je (per ongeluk) een naam in een reactie zet, en laten zien dat die check er is.

Ook kan je er aan toevoegen dat je o.a. mij altijd veel helpt!

Hopelijk heb je er wat aan!

 

Liefs,

       M.

Reputatie 7
Badge +4

@tim16  en @Tover01  

Ik had iets geplaatst op het forum van dat ik M en E (zie mn topics voor meer detais) wat aan wilde doen. Die topic is niet geplaatst ofc, mr ze maakten zich wel zorgen en de KT weet volgensmij wel iets van je locatie ofzo en de politie kan daar sws wel achter komen dus jaa

Xx

Reputatie 7
Badge +3

Hallo @Girl.anoniem , @tim16 en @Tover01 ,

 

We zien wat vragen over anonimiteit. Bij De Kindertelefoon weten we niet wie je bent.  In ons privacy statement staat precies beschreven hoe wij met gegevens omgaan: https://www.kindertelefoon.nl/privacy-forum

 

Groet, 

Luuk

 

Reputatie 7
Badge +17

@Girl.anoniem Dit gaat offtopic worden maar wil dit toch ff zeggen. KT weet niet wie je bent en kan daar ook niet achter komen, al zouden ze willen.  Iedere politieagent kan bij een provider/site/app persoonsgegevens vorderen maar alleen als er vermoedelijk een misdrijf is gepleegd. Dit doen ze dus niet zomaar. Als de politie dus echt bij je aan de deur is geweest verdenken ze je dus van iets wat niet door de beugel kan.

bron:https://blog.iusmentis.com/2023/09/21/politie-kan-ip-adressen-en-telefoonnummers-telegramgebruikers-vorderen/

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/telecomgegevens-voor-opsporing/telecomgegevens-gebruiken-voor-opsporing

Kijk, jouw situatie ken ik verder en daar gaat het ook niet om. Ik wil alleen maar zeggen dat mensen nu niet bang hoeven te zijn dat KT hun berichten door gaat spelen naar de politie.

Reputatie 5
Badge +1

Wat kut voor je ik hoop dat je mag blijven en ik vind het wel overdreven van je ouders. Je helpt mij en anderen altijd goed en je hoeft geen expert te zijn want dat is niemand hier. Maar dat anderen leeftijdsgenoten je begrijpen en mss kunnen helpen.

Reputatie 7
Badge +11

Hoi iedereen!

Ten eerste wil ik zeggen, ik blijf sowieso op het forum! Ik ga echt niet weg!

Vanmiddag had ik een gesprek met mijn ouders, ik heb even wat dingen uitgelegd over het forum (o.a. forumregels, privacy statement, de check, enz...). Ze vonden het wel een veilig forum en ik mag hier ook mijn acc behouden, alleen ze vinden wel dat ik wat minder vaak hier moet kijken, aangezien het wat slechter gaat met cijfers van school.

Groetjes, Monkeyboy08

Reputatie 7
Badge +9

het gaat met mijn cijfers ook slecht. ik denk dat het voor mij slechter zou gaan als ik niet op het forum zat, want nu kan ik mijn gevoelens/gedachtes delen en als ik het forum niet zou hebben dan moet ik helemaal alleen door mijn depressie heen komen.

en om eerlijk te zijn heb ik liever hulp van jullie dan van de kindertelefoon (niet gemeen bedoelt ofzo). de kindertelefoon is er (waarschijnlijk) voor opgeleid. en zij moeten waarschijnlijk een heel protocol volgen. hier zeg je vaak wat je denkt en volg je alleen de forumregels.

maar wel fijn dat je nog op het forum mag blijven

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @Monkeyboy08  gelukkig dat je blijft, we kunnen je nog lang niet missen! Goed dat je er met ze voor bent gaan zitten. Als straks je cijfers weer omhoog gaan is dat voor jou en hun een goed teken ;) maar het forum zit dat vast niet in de weg ☺️ komt helemaal goed, dat weet ik zeker. Intussen kijk maar wanneer je kunt, je plant het vast goed vanaf nu en dan kun je zowel school en cijfers als het forum prima blijven doen! 

Groetjes liefs Tartan X 

Reputatie 7
Badge +4

@Monkeyboy08 yesss je blijft! <33

Reputatie 7
Badge +17

@Monkeyboy08 Mooi dat je blijft en fijn dat je ouders toch een beetje begripvol zijn. En met die cijfers komt het ook wel goed. 💪🏻

Reputatie 7
Badge +11

Hoi iedereen,

Ik wil eigenlijk wel wat minder hierop actief zijn, omdat ik denk dat mijn concentratie daardoor misschien beter gaat worden. Ik ga dan denk ik rond de 3 dagen hierop kijken.

Het is niet echt een update van dit topic, maar ik had hiervoor geen zin om een nieuw topic aan te maken.

Groetjes, Monkeyboy08

Reputatie 7
Badge +4

Heee @Monkeyboy08  ik vind het echt jammer…

Maar ik snap het helemaal hoor xx

Je moet gwn doen waar jij je fijn bij voelt 🩷

Xx

Reputatie 7
Badge +11

Hoi iedereen,

Ik reageer nu wat minder vaak zoals ik al zei, maar ben nog steeds actief.

UPDATE: Ik hoor mijn ouders nu bijna niet meer hierover, dat ik hierop (te veel) actief ben, dus ik denk dat ze het nu niet meer erg vinden.

Groetjes, Monkeyboy08

Reputatie 7
Badge +8

Ik heb het ooit perongeluk ook gezegd dat ik op het forum zat

Het effect daarvan is dat ik nu op een woongroep woon. Wees wel voorzichtig met je reacties vanaf nu. Je verdient je privacy van je ouders. 

Ik hoop dat je wat meer concentratie krijgt en dat je cijfers omhoog gaan. Zelfs al denk ik niet dat dat komt door alleen het forum. Maar dat besluit is de jouwe en daar heb ik weinig over te vinden. 

Ik hoop dat je ook in de toekomst lekker op dit forum blijft (totdat je te oud wordt want dan moet je wel weg) 

Hallo @Monkeyboy08 

Jammer dat je minder actief zal zijn! Als je ouders er weer over beginnen, kun je misschien deze berichten laten zien, want jij draagt geweldig mee aan dit forum! Het zou erg jammer zijn als je weggaat, jou advies is altijd top! 

#SaveTheMonkey

Hoi @Monkeyboy08 ,

Zijn je ouders er nog over begonnen?

Sowieso heb je ook gewoon vrije tijd, ik snap eigenlijk niet waarom het dan volgens je ouders niet zou mogen omdat je dan minder met school bezig bent. Dat ligt natuurlijk helemaal aan hoe je zelf je tijd verdeelt. En het is niet alleen voor jezelf nuttig maar ook voor alle mensen die je helpt 😉

 

Reputatie 7
Badge +11

Hoi iedereen!

Mijn ouders zijn er nog niet over begonnen :) dus dat is fijn.

ik ga echt niet weg hoor!

Groetjes, Monkeyboy08

 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Monkeyboy08 

Lang niet gezien, alweer 2.5 weken geleden!
Hoe gaat het met je?

Groetjes

Badge +1

Mijn ouders komen er helemaalnooit achter, tenminste, dat hebben ze nog niet laten blijken. Geen iedee hoe dit jullie overkomt. Maar dat de politie n keertje langskomt is wel heel overdreven, ik heb zelf al op veel gebieden een ongelofelijke hekel aan de politie, en mijn ouders ook. Ik heb geen iedee van goede of slechte leden, maar natuurlijk ben gewoon okee, zelf ben ik denk ik een van de slechtste leden. Als je iets vrolijks wil horen over de politie: wij wonen hier in de bergen, en een keer stopte de politie bij ons, eerst kregen wij wantrouwen want we dachten dat ze stopten wegens roemeense platen op de bus, maar ze keken helemaalniet naar de bus, ze stopten want ze vonden onze paarden zo mooi, maar toen ze weer in wilden stappen kon dat niet want hun deur was in het slot gevallen, wij ongemerkt lachen, uit eindelijk kwamen ze vragen of wij misschien iets van een stukje ijzerdraad ofzohadden om die deur weer open te krijgen. Er komt toch al zo weinig politie langs, dèze politie was in elkgeval nooit meer langsgekomen.

Verder horen je ouders zich nergens mee te bemoeien, hoewel ze dat irritant genoeg wel doen…..

Maar verder heb ik geen iedee wat een chromebook is?……….

Reageer