Vraag

mijn opa heeft kanker

  • 5 January 2020
  • 1 reactie
  • 61 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi allemaal, 

Een maand geleden had mijn opa opeens zo’n hoofdpijn. Hij had dit nog nooit eerder gehad. Ik en mijn moeder keken eerst op internet wat het zou kunnen zijn en gingen eigenlijk gewoon van het goeie uit. De volgende dag ging mijn moeder met mijn opa naar de huisarts en daar hadden ze wat testjes gedaan en foto’s gemaakt van zijn hoofd. En toen kreeg mijn moeder het slechtste nieuws van haar leven te horen. Ze hebben meerdere tumoren gevonden in mijn opa zijn hoofd.. mijn moeder kon het niet geloven. Ze viel ook toen flauw. Mijn opa was zelf ook geschrokken. Mijn moeder heeft hem niet echt verteld toen wat die heeft want ze wilde niet dat hij zich nog slechter zou voelen. Hij werd toen ook gelijk met de ambulance meegenomen naar het ziekenhuis. Daar hebben ze foto’s gemaakt van heel zijn lichaam. En ze zagen dat hij een tumor heeft in zijn long (longkanker) en dat dat uitgezaaid is naar de hersenen. Ik kan dit nog steeds niet geloven. Mijn opa was nog 2 maanden geleden helemaal oké. Hij kan nu ook niet meer zo goed lopen.. de dokters zeiden dat het niet meer te genezen is maar hij gaat volgende week wel beginnen met radiotherapie voor zijn hoofd. Ik vind dit allemaal zo erg voor hem. Wij hebben allemaal nog echt zoveel hoop vooral mijn opa. Maar op internet staat eigenlijk dat de meeste mensen met een kwaadaardige hersentumor (wat hij dus heeft) maar een paar maanden nog leven en dat ze uiteindelijk niks meer kunnen. Ik weet echt niet wat ik moet doen. Mijn familie is ook zo depressief vooral mijn moeder. Mijn opa wilt ons ook allemaal elke dag zien en met ons praten. En ik wil mijn opa echt niet verliezen 😔 mijn oma is 3 maanden geleden overleden aan ouderdom (vaderskant) zij was 76 geworden. Mijn opa is net pas 70 geworden.Ik weet echt niet wat ik moet doen. Mijn opa is echt net een tweede vader voor me. Heeft iemand zoiets ooit meegemaakt? 


1 reactie

Hey, dat is echt heel erg vervelend nieuws. Ik snap hoe je je voelt. Ik heb m’n moeder verloren aan kanker. Het is echt helemaal niet leuk. Maar er is altijd nog hoop dat hij iets langer bij jullie is. Ze hadden m’n moeder maar 1 jaar om te leven gegeven en ze is gewoon 3 jaar door gegaan. Ik weet dat dat het waarschijnlijk niet veel beter maakt maar ja. Je kan hier ook niet heel veel bij zeggen. 
mij zou gewoon zeggen dat je zoveel mogelijk tijd met hem door kan brengen. En ook proberen door te gaan en niet de hele tijd eraan denken als je bij hem bent, je wilt hieraan terug kunnen denken en aan hem denken, niet de ziekte. Gewoon nog goede herinneringen maken.  Sorry ben niet heel goed in advies geven of zo maar ik hoop dat je hier ook maar iets aan hebt. 
 

Reageer