Skip to main content
Vraag

mijn oma kan (tijdelijk) niet koken maar ik heb een eetstoornis

• April 27, 2025
  • 5 reacties
  • 67 Bekeken

Mijn oma heeft pijn aan haar rechter arm ze moet een operatie krijgen er is geen afspraak gemaakt nog maar ze gaat het wel maken zij ze maar daarna kan ze een tijd lang niet koken volgens mij 1 tot 1,5 maand lang dan moet mijn vader en tante koken  en voor het eten zorgen en niet dat ze niet kunnen koken dat is het probleem niet het probleem zit erin ik heb een eetstoornis mijn oma weet het soort van samen met mijn tante en daar bedoel ik dat het gezegd is aan ze dat ik een eetstoornis heb maar ze geloven het niet maar mijn oma weet wel dat ik veel groente eet en met veel bedoel ik ook veel (omdat ik dus een eetstoornis heb en wil afvallen) maar mijn tante en pa weten het niet ik durf ook niet te vragen of ze daar rekening willen houden ik weet niet wat ik moet doen nu bedenkt ik mij ook dit ging over het avond eten maar bij de lunch eet ik of een soep of een salade en dat durf ik ook niet aan mijn pa en tante te vragen om te maken durf ook niet die kant en klare dingen te eten want ik weet dat ik niet alle dingen er uit kan eten en ik vind zonden om weg te gooien

5 reacties

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • April 28, 2025

Je zult het toch moeten vertellen.  Het is toch gezond dat je veel groenten eet en zo weinig mogelijk kant en klare dingen.

Heb je al hulp gzocht met je eetstoornis?

• May 3, 2025

Ja maar kan niet naar een psycholoog I know ik ben 16 en mag het zelf bepalen maar mijn oma en broer hebben mijn locatie en mag het niet uit zetten en als ze zien dat ik naar een psycholoog ben gegaan worden ze boos en heb het aan mijn tante gevraagd zij zij dat ze sowieso geen tijd heeft om te koken en toen heb ik aan mijn vader gevraagd hij zij dat hij voor iedereen kookt behalve mij 

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 1, 2025

Ah dat klinkt echt kut en oneerlijk. 😔 Het is super moeilijk als je zelf hulp wilt maar anderen bepalen alles of houden alles in de gaten. Misschien kan je kijken of er online of via chat hulp is, dat is vaak anoniem en je hoeft je locatie er niet voor uit te zetten. Ook kan je proberen een vertrouwde volwassene te vinden buiten je familie, zoals een mentor, docent of sporttrainer, iemand die je een beetje kan steunen en met wie je dingen kan bespreken.

xx liefs Wolf 🐺

• October 5, 2025

Ik wil niet hele tijd mijn hele verhaal op nieuw zeggen wil iemand die mijn verhaal echt kent

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 5, 2025

Ja, ik snap je echt! Het is super irritant om steeds hetzelfde te moeten vertellen 😢 Misschien kan je iemand kiezen die je helemaal vertrouwt en dan hoef je het maar één keer te vertellen en die persoon kan het dan onthouden of aan anderen uitleggen. Of je kan alles opschrijven in een briefje of op je telefoon en dat laten lezen, dan hoef je het niet steeds zelf te zeggen. Dat maakt het veel makkelijker en minder vermoeiend 💖

xx liefs Wolf 🐺