Skip to main content

Oké dus maanden geleden maakte ik een nieuwe vriendin, A. Ik vind haar aardig enzo maar de laatste maand heb ik gemerkt dat ze heel veel praat over haarzelf pijn doen en haarzelf vermoorden. Ze zegt steeds dat ze niet eet of slaapt, ze zegt dat iedereen haar haat en een paar weken geleden was er dus een brand op school en ze sloop steeds richting de deur om ‘terug te gaan en dood te gaan’ het is niet gebeurd gelukkig omdat er overal docenten stonden en ik haar steeds wegtrok. Vandaag was ik met haar aan het praten over een cool concert waar ik misschien heen wou. Het was in december. Ze zei “ik ga misschien ook mee als ik dan niet dood ben” daarna zei ze: “ik ga op 30 maart mezelf hangen of op het treinspoor gooien” en toen verwijderde ze de chat. Ik weet niet echt wat ik ermee moet…

Hey,

 

het lijkt me heel moeilijk voor je om in deze situatie te zitten. Het is natuurlijk je vriendin en dan is het ook moeilijk om te horen dat ze hier liever niet meer wilt zijn. Weet je of ze hulp krijgt? Want ze heeft duidelijk hulp nodig. Als ik jou was zou ik gewoon een keertje met haar praten en vragen of ze hulp krijgt en of haar ouders van de situatie af weten. Als ze zelf geen hulp wil is het een moeilijke situatie. Want je wilt haar veilig houden, maar je wilt ook niet vertellen aan mensen wat er aan de hand is als zei dat zelf niet wil. Ik zou dus met haar praten en zeggen dat ze hulp nodig heeft en haar proberen aan te moedigen om bijvoorbeeld met iemand van school te praten of haar ouders. Er is een kans dat ze dat absoluut niet wil, in dat geval moet je misschien toch gaan overwegen om het met bijvoorbeeld je mentor te gaan overleggen. Als zij echt een gevaar is voor haarzelf dan moeten mensen het weten om te voorkomen dat er iets gebeurt. Dit is heel moeilijk om te doen, maar later gaat ze je bedanken. Ik denk dat haar veiligheid prioriteit is. Ondertussen blijf ook goed voor jezelf zorgen, zo’n situatie kan heel moeilijk zijn.


Koeienzijncool heeft alles wat ik zou vertellen al samengevat. Ik ben het er helemaal mee eens


Reageer