Skip to main content

Hoiii, ik heb een vraag, ik ben 13 jaar (net jarig geweest) en ik lig al best lang in het ziekenhuis. Ik kan af en toe gewoon naar school, maar niet altijd en soms kan ik ook echt een maand niet naar school. Ik zit nu in de tweede klas en ga volgend jaar naar een nieuwe school want bij ons zit je tot en met de tweede nog op de basisschool maar dan wel met middelbare school vakken. Ik ga dus volgend jaar ook naar een nieuwe klas die mij niet kent en die ik niet ken. Ik ben al een tijdje ziek en toen ik het vertelde aan mijn klas kende ik mijn klas al sinds groep 1 (dus al heel lang) daarom was het niet zo spannend ofzo.  Als ik straks naar een nieuwe school ga ken ik niemand en ik vind het best wel eng.  Ik moet het wel vertellen anders is het heel gek dat ik soms een maand niet op school ben, maar ik weet niet zo goed hoe. Iemand tips of zoiets??

groetjess

Grootje💜

Heyy @Grootje,

Dat lijkt me idd wel lastig voor je.. Weet je al wie je nieuwe mentor wordt op je nieuwe school? Misschien kan je namelijk voordat je naar die school gaat alvast (samen met je ouders) praten met je mentor hierover zodat je dit met hem/haar kan bespreken. Ik denk dat je mentor je hier wel mee kan begeleiden en samen kunnen jullie dan vast wel tot een goed plan komen! 

Komt allemaal echt goed veel sterkte nog met de dingen in het ziekenhuis ik hoop dat het snel beter gaat met je!💗

Liefs van ItsJustMe <3


Je kunt het idd met je mentor bespreken. Ook kun je met een (vertrouwens) persoon bespreken hoe je dit het beste kunt vertellen. Of je kunt natuurlijk ook met de Kindertelefoon bellen/chatten 

Succes!

Groetjes mij @Anoniemxv 


Heyyy @Grootje , 

Ik vind het heel naar voor je. Ik ben het eens met @ItsJustMe  en @Anoniemxv . Ik snap dat je het spannend vind om het aan allemaal mensen te gaan vertellen die je nog helemaal niet kent en andersom. Daarom is het misschien fijn om er met je mentor over te praten en dat die het misschien zou kunnen vertellen, als jij dat fijner vind. Je zou het ook nog niet kunnen vertellen, maar dat zou waarschijnlijk wel allemaal vragen opleveren.  Ik heb ook iemand in mijn klas (ik mag niet in details vertellen) die een soort ziekte heeft. Hij heeft er nooit iets over verteld, maar we konden het wel aan hem zien.. pas na een tijdje voelde hij zich genoeg op zijn gemak om het te vertellen, eerder was hij er gewoon nog niet klaar voor. Dus wat ik hier eigenlijk mee probeer te zeggen is dat je het echt pas hoeft te vertellen als jij er klaar voor bent. Maar het zal voor de anderen ij jouw nieuwe klas waarschijnlijk wel raar zijn als je er af en toe/regelmatig niet bent. En waarschijnlijk zal het dan helpen om het wel te hebben verteld zodat ze het begrijpen. Je zou er ook voor kunnen kiezen om het pas te vertellen wanneer je een keertje lang niet op school ben geweest...

 

Sterkte ermee en veel liefs, 

Xx shine


Reageer