Skip to main content
Vraag

mijn (neppe) vriendinnen en van alles en nog wat

• October 12, 2025
  • 2 reacties
  • 45 Bekeken

Verdrietig anoniempje
Forum|alt.badge.img

Ik heb 2 vriendinnen die in mijn klas zitten. Ik zit nu in groep 8, in groep 6 werden we vriendinnen. Maar de laatste tijd lijken ze dingen te doen die ik niet wil doen, bijvoorbeeld iets dat niet mag. Ik wil geen watje lijken, dus ik doe met ze mee. En ze trekken vaak op met de populaire meiden van de klas, waar ik niks mee heb. Maar ik wil niet een nerd worden, dus ik ga maar een beetje meekletsen. Ze spreken vaak met elkaar af, en dan zeggen ze zo tegen mij: haha was zó leuk gisteren!!! Ze doen ook meteen heel kattig als ik iets doe wat zij niet willen. Bijvoorbeeld: door jou moeten we nu weer opnieuw! En dat dan met een harde stem. Ik ben hooggevoelig dus ik word snel geraakt als je zoiets tegen me zegt. En nee, het is niet hetzelfde als autistme hebben, eerlijk gezegd is het een soort tegenover gestelde van elkaar.

maar er zitten geen andere leuke meiden in mijn klas. In groep 4 wel, maar toen ging ze weg naar een andere school. We hielden contact, maar in groep 6 heeft haar moeder lelijke dingen gezegd tegen dat van mij. En daardoor trek ik niet meer met haar op. En nu heeft ze een vervelende vriendin. Ze wist na 1 dag mijn naam al, en dat vond ik echt niet kunnen. Ze heeft toch niks met mij te maken? Ik weet zeker dat ze hebben geroddeld over mij. Ook heb ik een superlieve vriendin in de brugklas, maar die zie ik nog maar 1 keer per week. Ik ben bang dat ik eenzaam en alleen word als het zo doorgaat.

En ik ben stiekem verliefd op een jongen, in groep 7 wist ik zeker dat hij ook op mij was, hij ging met me appen over zijn hamster en we moesten altijd hard om de ander lachen. Bij het watergevecht spoten we zoveel mogelijk water over elkaar heen, en er waren nog veel meer leuke herinneringen van hem en mij. Maar sinds begin groep 8 doet hij geen moeite meer voor mij, hij kijkt me niet eens meer aan! Ik probeerde om over mijn verliefdheid heen te komen, maar stiekem is dat nog niet gelukt en ik vind hem nog steeds leuk. Zou hij ook roddels over mij hebben gehoord misschien?

ik heb ook een klein zusje, meestal is ze lief, maar als we ruzie hebben, vertelt ze haar verhaal zo aan mijn moeder dat het lijkt alsof ze een heilig prinsesje is, terwijl ik dan die pestkop ben die haar dan altijd lastigvalt. Mijn moeder en vader trekken haar voor. Heeft iemand een tip hoe ze mij ook liever gaan vinden?

bedankt voor het lezen van mijn eindeloos lange verhaal. Als je advies hebt, ik heb het nodig, ik ben de laatste tijd veel sipper geworden. Liefs mij 💝

2 reacties

Linax
Forum|alt.badge.img+1
  • Praat goed mee
  • October 12, 2025

Hee 💕

Ik snap je helemaal. Het is echt rot als je vriendinnen je buitensluiten of kattig doen. Je verdient vriendinnen die je respecteren en niet laten twijfelen aan jezelf. Als je je niet fijn voelt bij wat ze doen, zeg het gewoon en ga met meiden om die je wel aardig vind.

Over die jongen: het klinkt alsof jullie echt een leuke klik hadden. Misschien is hij gewoon veranderd of onzeker. Ik zou dat gewoon lekker laten rusten, het is echt niet de eerste en laatste jongen waarmee je een klik hebt hoor!

Ik heb geen zusje of broertje, maar misschien moet je het gwn ff tegen je ouders ofzo zeggen!

Veel succes!

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 12, 2025

Ik begrijp je, het is lastig als je vriendinnen dingen doen waar jij je niet fijn bij voelt. Misschien kun je met ze praten over hoe jij je voelt. Wat die jongen betreft, misschien heeft hij zijn redenen, maar dat maakt het niet minder rot. Je zusje is lastig, maar misschien helpt het om rustig met je ouders te praten over hoe jij je voelt.

xx liefs Wolf 🐺