Skip to main content

Hey. Ik heb een dilemma. I denk aan zelfmoord en mijn ouders en iedereen weet er wel van. Soms heb ik momenten wanneer het gewoon te veel is en dan heb ik hoofdpijn en pijn in mijn borst. Op zulke momenten krab ik mezelf of snijdt ik mezelf. Ze zijn klein. Maar nu maak ik ze omdat ik ze ook mooi vind. Het rood op mijn arm en pols. Ze zijn mooi, ik vind het ook raar. Mijn moeder heeft ze vandaag gezien en raakte overstuur. Dat snap ik ook. Ik zij dat ze niet diep waren en eigenlijk net zo erg waren als wanneer je je schraapt tegen een tak. Maar ze werd kwaad op mij. Ik heb nu eindelijk vrienden en had een afspraak met hun op vrijdag, maar ze zei dat dat niet meer mocht. Waarom neemt ze weg dat ene ding waar ik nou wel gelukkig van wordt. En toen ging ze door over hoe het geen wonder is dat mensen me pesten, dat ik het verdien om gepest te worden met zulke dingen op mijn pols, dat ik een idioot was en dat ze het aan the psycholoog gaat vertellen. Wat moet ik doen? Ik wil haar niet nog meer pijn doen. 

Hey!

Wat goed dat je dit durft te delen!

Het lijkt me heel lastig inderdaad, je wilt je moeder natuurlijk geen pijn doen. Maar je vindt het ook vervelend dat ze je niet met vrienden laat afspreken.

Misschien kan het helpen om de situatie eens te bekijken vanuit je moeders kant. Het zou kunnen dat ze is geschrokken van de sneetjes op je polsen en je eigenlijk wilt beschermen. Ze weet misschien niet zo goed wat ze nu moet doen en daarom mag je misschien niet afspreken met je vrienden, wat super vervelend is voor je.

Psychologen kijken altijd naar wat voor jou het beste is. Dus stel dat je moeder besluit om deze hulp in te schakelen dan ga je waarschijnlijk in gesprek met de psycholoog en die gaat dan kijken waar jij hulp bij wilt. Het is dan geen hulp voor je moeder, maar echt voor jou. Misschien is dat ook fijn om te weten :)

Heel veel sterkte!

Hoi ​@UltiemAnoniem , 

Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat. Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Fleur

(De Kindertelefoon) 

Hii,

Jeetje wat naar zeg! Misschien in plaats van jezelf pijn te doen kun je je gedachten opschrijven of met een rode pen op je handen tekenen ik weet dat dat misschien raar klinkt maar je krijgt er geen wonden van. En ik denk wel dat je moeder zo te lezen het beste met je voor heeft.

Liefs 

Reageer