Hee allemaal! Ik wou eventjes wat kwijt en vroeg me af of een van jullie nog tipjes heeft, omdat ik naar een psycholoog moet.
De laatste tijd zit ik dus niet zo lekker in mn vel enzo blablabla. Mijn moeder had dat al snel door. Ze probeerde me aan het praten te krijgen maar meestal vertelde ik niet alles ik vind het gewoon heel moeilijk om de juiste woorden te vinden. Een paar dagen geleden stelde ze al voor om er met iemand over te gaan praten. Dus een psycholoog of een therapeut ofzoiets. Vandaag probeerde mijn moeder me weer aan het praten te krijgen en uiteindelijk is ze er achter gekomen dat ik aan zelfbeschadiging doe. Ik vind het best vervelend, want eigenlijk wou ik het geheim houden tot ik er klaar voor was om te vertellen. Ik schaam me er heel erg voor en draag armbandjes om het te verbergen. Ik wou dat niemand er van wist. Maar het kwam uiteindelijk ook wel door mezelf dat ze erachter is gekomen. Ze vroeg namelijk wat voor boeken ik nog leuk zou vinden om te lezen en toen zei ik: “Girl in pieces” Ze zei dat ze dat best een heftig boek vond. (is t ook wel) en toen vroeg ze: “Doe jij dat ook?” Ik zei eerst zovan huh wat bedoel je. Maar ik ben ZO slecht in liegen. Ik vind het ook wel weer fijn dat ze het weet. Ze was ook niet boos of teleurgesteld (zei ze iig)
Maar ja dat dus. Ik ga nu dus sowieso met iemand praten. Ik vind dat best spannend en weet niet echt wat ik kan verwachten. Heeft iemand daar ervaring mee en misschien tips? Liefssss