Skip to main content

mijn moeder heeft misschien kanker

• September 4, 2026
  • 1 reactie
  • 24 Bekeken

Forum|alt.badge.img

een paar dagen geleden was mijn vader met vrienden een avondje uit eten, en mijn moeder broertje en ik waren thuis. na het eten kijk ik altijd met mijn ouders een serie of film, en dan moet mijn broertje van 7 al naar bed. dat deden we die avond ook, maar mijn broertje kwam nog een paar keer naar beneden. de laatste keer dat hij naar beneden kwam liep mijn moeder weer met hem naar de trap op hem naar boven te brengen, maar toen zei ze opeens au en toen ik vroeg wat er was zei ze dat ze kanker in haar voet had en daar schrok ik van, maar zelf liep ze weer langzaam met mijn broertje naar boven. zoals ik al zei, ik schrok ervan, maar ik geloofde het ook niet helemaal, misschien had ik haar verkeerd verstaan ofzo, maar dat leek me onlogisch, want mijn broertje, die naast haar stond keek ook geschrokken op.

ik vind het helemaal niet fijn om erover te denken dat mijn moeder misschien kanker heeft, en wat raar is is dat ze er verder niks over heeft gezegd. ik ben tegelijk heel bezorgd, maar tegelijkertijd vind ik dat ik mezelf echt aanstel, want kankerin je voet is hopelijk helemaal niet zo erg. nog steeds is dit fijn, maar straks kom ik hier aan met mijn suffe post terwijl er mensen reageren waarvan hun moeder of vader of iemand uit zijn haar of hen directe omgeving is gestorven aan kanker en dan voel ik me zo stom dat ik zelfs hier een big deal over maak. ik heb ook een vriendin wiens moeder vorig jaar borstkanker heeft gehad. 

doei! 

1 reactie

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+9
  • Topper
  • September 4, 2026

Hoi,

Je stelt je niet aan hoor ❤️

Het zou dan wel een wat vreemde manier zijn om dit zo aan je te vertellen, snap je zorgen wel hoor maar denk dat je het beter aan haar kunt vragen. Dan weet je het zeker, het kan ook zijn dat ze het heel anders bedoelde.

Liefs <3