Vraag

mijn moeder heeft ene drank probleem

  • 23 April 2021
  • 3 reacties
  • 47 Bekeken

Badge

hey, euhm…

na al dat gezeik bij mij thuis, scheidingen enz… is mijn moeder veel gaan drinken. 
Zoveel dat ze elke avond amper rechtop kan lopen en wartaal uitspreekt.

Met mijn gezinsvoogd (die ik al weken niet heb gesproken) is ze bij een therapeut gezet enzo. maar er gebeurt gewoon niks. er gaat in 1,5 liter fles 1 liter alcohol en 0,5 liter frisdrank. (als voorbeeld) 

Ik heb haar er zelf op aangesproken enzo en zeg ook wat voor haar beter is maar ze geeft er geen *** om.

Ik ervaar zelf ook problemen, ik kan in de avonden niet weg voor werk (persfotograaf) en kan geen fatsoenlijke gesprek voeren, elke dag ruzie, en vergeetachtig heid.

Soms vraag ik me af of ik wel beter niet uit huis kan gaan, ze doet niks in huis kwa huishouden en het is hier gewoon ranzig. Ik kan me ei nergens kwijt en alles hoopt ook op.

i just want to get out of here, maar ik wil mijn moeder dan weer geen pijn doen.
Ik vraag me gewoon af wat ik kan doen, het is voor mij teveel en er MOET gewoon wat gebeuren anders loopt het hier niet best af.


3 reacties

Badge

Zoek hulp bij de huisarts of op school. Dan kunnen zij het voor jou regelen. Daarmee doe je je moeder geen pijn, ook al lijkt het misschien zo. Er zijn ook bedrijven die mensen met stress en verslavingen helpen.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Calvinxdct ,

 

we lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wilt delen of samen met de Kindertelefoon wilt kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

Veel sterkte gewenst,

 

groetjes van Marieke

De Kindertelefoon

Reputatie 6
Badge +12

Je kan praten met je mentor of huisarts of de kindertelefoon bellen

Reageer