Vraag

mijn moeder gelooft niet dat ik adhd heb

  • 27 April 2022
  • 4 reacties
  • 235 Bekeken

Badge

Heyy, ik zit dus in 3 vwo en sinds vorig schooljaar werd ik ineens veel drukker in de klas, slordiger, chaotischer, vergeetachtiger, flapuit, heel luidruchtig dat soort dingen. ik heb ook vaak last van moodswitches dan ben ik soms heel druk en dan van het een op het andere moment heel rustig. bij nieuwe mensen klap ik vaak ook helemaal dicht. ik weet dan gwn niet meer wat ik moet zeggen en kan de woorder ervoor niet meer vinden. niet alleen ik vind dat ik verander in mijn gedrag op een negatieve manier maar ook mijn vrienden en docenten. mijn docenten zien ook dat mijn gedrag een negatieve invloed heeft op mijn schoolresultaten. zo heb ik last van hele erge uitstelgedrag. thuis vericht ik kwa huiswerk helemaal niks meer, en leren lukt ook maar moeilijk omdat ik me gewoon simpelweg niet meer concentreren. ik sta zelfs nu op niet overgaan, en mijn mentor heeft een hekel aan me en wil dat ik blijf zitten het liefst. ik heb net met mijn moeder gepraat over dat ik zo stress over mijn cijfers en werkhouding maar ze zegt dat de werkdruk gewoon op mijn niveau heel hoog ligt. dat zal ook wel kloppen, maar het word steeds erger mijn gedrag, in combinatie met slechte cijfers en persoonlijkheidsproblemen zoals alles maar eruit vloepen. vanwege dat denk ik dat er toch wel echt een verband ligt tussen mijn gedrag en uitwerking op cijfers en vrienden. nu is mijn mentale gezondheid, doorzettingsvermogen, zelfstandigheid, en moed me ook in de schoenen gezonken voor vrijwel alles in het leven, en eerlijk gezegd gaat het ook helemaal niet goed met me. maar dat alles even terzijde: ik had met mn moeder over mijn gedrag gepraat en ze wilde er niks van horen en werd ook gewoon boos en zei: je bent toch altijd een gezond kind geweest of niet?!! ja dat klopt ook maar dat het nu in mijn tienerjaren ineens opspeelt kan ik toch ook niks aan doen? en ik had eigenlijk ook wel verwacht dat zeker mijn moeder wel iets meer begrip voor mijn verhaal zou hebben aangezien ik ook alleen eventuele medicatie via haar kan krijgen, maarja ze wil het allemaal niet horen en ik weet hélémaal niet wat ik nu moet doen.

sorry voor het lange verhaal ook, maar weet iemand wat ik kan doen?? (wees pls specefiek)

ik wil btw echt niet naar havo aangezien ik het wel aankan maar mn werkhouding is gwn verrot

thnx allemaal:))


4 reacties

Het probleem is,  je kan niet op latere leeftijd ADHD ontwikkelen.  De problemen moeten al in de kindertijd aanwezig zijn om een diagnose te krijgen.  Als jouw ouders die problemen niet zien zal het lastig worden.  ADHD ziet er bij meisjes wel anders uit als bij jongens en veel mensen vergissen zich daarin.  Jongens zijn meestal druk naar buiten en meisjes vooral druk in hun hoofd. Ik weet dit omdat mijn moeder en broer ADHD hebben.  

Je zou naar de huisarts kunnen gaan en er eens met hem over kunnen praten. 

Reputatie 2
Badge +1

Heyyy! Vervelend dat dit zo is! Ik ben het wel met animo eens. Ik weet best veel van adhd omdat ik onderzoek doe omdat ik denk dat ik het ook heb. Het zit in de familie dus de kansen zijn ook hoger. Ik heb dit alleen al vanaf baby. Hoe zit dat bij jou? Is het pas sinds dit jaar of begin het al eerder? En zo ja, vanaf welke leeftijd? 
xx

Reputatie 1
Badge +1

ADHD kan je niet ontwikkelen haha. Denk gewoon dat het door het VWO komt. Heb eerste jaar VWO gedaan dus weet hoe t is. Ik heb autisme dus de ervaringen zullen verschillen. Denk gewoon dat je met school en je ouders het gesprek moet aangaan om "aftezakken" naar de HAVO, haal je makkelijker hoge cijfers en geeft minder stress word je rustige is je hoofd van.

Reputatie 3
Badge

Adhd kan je idd ontwikkelen. Maar als je druk in je hoofd bent heb je waarschijnlijk ADD.  Ik heb het alle 2. Ik zit nu in de 5de en doe onderzoek naar Autisme en ADD en adhd. Daarbij hebben we ook al uitslag dat Meisjes vaker ADD hebben dan ADHD. 

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Reageer