mijn moeder

  • 5 June 2018
  • 5 reacties
  • 189 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoii allemaal,
Ik had een vraagje. Mijn moeder is altijd al kut geweest. Vroeger liep ze altijd te schreeuwen, heeft me wel eens geslagen en was altijd heel gemeen tegen me. Maar de laatste tijd wordt het steeds erger... Altijd als ze uit haar werk komt is ze super chagrijnig, ze loopt alleen maar te schreeuwen en zegt dat we nooit iets doen. ze noemt ons bijvoorbeeld parasieten, kut kinderen en mij noemt ze altijd dikke olifant. Terwijl ik eigenlijk helemaal niet echt dik ben. Maarja daar gaat het nu even niet om. Ik heb ook al heel snel het gevoel dat ik een zuurpiet ben en daarom durf ik het niet echt aan mijn vrienden kwijt omdat ik bang ben dat ik me aanstel en dat dit gewoon normaal ofzo is. Daarnaast ben ik zo bang voor mijn moeder omdat ze altijd aan het schreeuwen is, dat ik gewoon niet beneden durf te zitten als ze ook beneden is. zoals ik al zei wordt dit steeds erger en ik voel me hierdoor ook steeds vaker kut, ik huil mezelf in slaap en denk steeds vaker aan zelfmoord. In mijn ogen is dit nu een van de enige manieren hoe ik van haar af kan zijn. Mijn vraag was heeft iemand ervaring met zo'n situatie of heeft iemand tips wat ik kan doen?

5 reacties

Hey esmee12345
Echt shit dat je moeder zo doet!
Ik heb zelf ook best ruzie met in ouders gehad en nogsteeds eigenlijk maarja het gaat nu niet om mij

Heb je al geprobeerd op een rusrig(er) moment het er over te hebben met je moeder?
Ik heb niks gelezen over je vader
Heb je die? Zoja kan je misschien met hem hierover praten? Of met allebij?

Heb je op school mis een vertrouwenspersoon waar je mee kan praten?
Je mentor of iemand anders?

Heb je vrienden of vriendinnen die je mis zouden kunnen helpen?

Als je het er met niemand over wilt hebben kan je mis gewoon je moeder zo veel mogelijk proberen te vermIjden maar dat is geen oplossing denk ik.
Sirry verder weet ik even niks
Als ik nog iets bedenk laat ik het wel weten

Ik hoop dat je hier iig alvast wat aan hebt
Peace sportfream
Hey,
Alz het erger is geworden, denk ik dat je moeder het zwaar heeft op haar werk en dat helaas op jou uit.
Als je hierover iets zegt of hulp aan iemand vraagt ben je geen zuurpiet. Dat is gewoon heel logisch.
Uiteraard moet dit anders. Het zou veel leuker sijn als je moeder weer leuk doet tegen je en jij gewoon beneden kan zitten.
Om het allrnaal weer goed te krijgen, moet je wel een stap zetten door bijvoorbeeld naar een vertrouwenspersoon op school, mentor, psycholoog of wie dan ook te gaan die je kunnen helpen. Niet twijfelen, maar doen.
Jonah
Hoi, geen ervaring maar ik wil je wel proberen te helpen. Je kan als je, je daar natuurlijk fijn bij voelt naar je familieleden gaan als in je opa of oma of tante oom maamt niet uit iemand met wie je kan praten je kan het er ook met je mentor kf schoolleiding over hebben. En je vriendinnen hore je hierin te steunen en te helpen ze zullen echt niet zeggen dat je je aan stelt want als ik een beetje nadenk denk ik niet dat je moeder dit hoort te doen. Je kan er natuuelijk ook met har over praten zeg wat je voelt maat ik snap dat je dat niet wilt. Je kan steun zoeken bij iets of iemand, erover praten en een oplossing zoeken. Warschijnlijk is dit makkelijker gezegd dan gedaan maar ik weet hoe dat voelt. Zelf heb ik een angststoornis is heel wat anders maar goed ik had slikangt dus angst om te stikken in alles maar de enige oplossing die er was was door te gaan eten en hoe vaker ik het weer probeerde hoe beter het ging. Dit komt niet overeen met jouw probleem maar je kan dus met mensen praten je hoeft niet de beginnen met het hele verhaal doe het dan in kleine stapjes maar een stappenplan bijv. 1. Ik wil een oplossing zoeken.
Nou heb je 1 al gehad door hier je verhaal te doen en tips te vragen. Bijv. 2 vertel het tegen iemand kan in delen tegen bijv. Mentor en dan kan je laatste stap zijn dat je het probleem hebt aangepakt en dat jij lekker doet waar je zin in hebt en het leuk heb. Misschien wel op jezelf gaat wonen weet ik veel. Maar jij weet het wel want jij kan je leven maken zoals jij wil al jij hier vanaf wil kan jij erover praten. En ik ken je niet maar weet dat je het kan omdat je dit als zo goed verteld. Je kan ook een mailtje stuen naar school al je dat fijner vind hoor. Maar echt geef alsjeblieft niet op je gaat echt een super mooi en leuk leven tegemoet!

Ik hoop dat je hier iets aan hebt!
XOXO
Hey,
Je zegt dat je bang bent om zeurpiet genoemd te worden maar als jij je niet thuisvoelt in je eigen huis en je moeder niet kan vertrouwen zou ik toch met iemand gaan praten zoals je mentor of een decaan
Kinderpolitie bellen

Reageer