mijn moeder

  • 1 June 2018
  • 2 reacties
  • 124 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Nou, daar gaan we weer. Weer hetzelfde riedeltje als altijd maar weer. Het gaat thuis niet goed, al maanden, jaren, eigenlijk altijd al zo. Maar gisteren ging het wel weer ver. Ik moest werken dus had er niks van meegekregen, maar mijn zusje wel. Mijn moeder had weer eens te veel gedronken en flipte hem compleet. Zei dat mijn vader mijn zusje moest ophalen zodat zij veilig kon gaan. Veilig kon gaan als in zelfmoord. Ze zei dat ze al drie spuiten had ingenomen. Ze heeft reuma en daarvoor spuiten als medicijnen. En dit hoorde ik allemaal via een appje van mijn vader vanmorgen. Ik ben zo in de war. Zo'n emotioneel wrak, weer vet depri ook. Mijn vader zegt dat mijn moeder misschien wel moet opgenomen worden. En een vriend van mij zei daarop: 'Weetje meisje, jullie hebben alles al geprobeerd en mensen die zoiets roepen zijn een gevaar voor zichzelf. Je moeder kan dit gewoon niet alleen af.' En ergens heeft hij ook echt wel gelijk. Maar aan het idee dat mijn moeder moet worden opgenomen, dat gaat ver, vind ik zelf.

2 reacties

Wat zijn de andere opties?

" Mijn moeder had weer eens te veel gedronken en flipte hem compleet."
Ik weet niet hoe vaak ze dat doet, maar het is onverstandig om zelf iemand te laten afkicken van een alcoholverslaving.
De ontwenningsverschijnselen van alcohol kunnen namelijk dodelijk zijn, maar dat zijn dan wel ernstige gevallen.

Er is geen goede keuze, want er zijn altijd nadelen aan verbonden in dit geval.
Thuis heeft ze waarschijnlijk de meeste vrijheid, maar in een kliniek kunnen haar problemen aan worden gepakt zonder dat ze probeert zichzelf van kant te maken met medicijnen.
Dat laatste is in de meeste gevallen vrij lastig, maar dat zal de gebruiker niet minder ziek maken naderhand.
Hoi,

Een opname is natuurlijk ook een ingrijpende gebeurtenis. Voor degene die wordt opgenomen, maar ook voor zijn/haar omgeving. Diegene is namelijk voor onbepaalde tijd weg en dat laat een gat achter in het dagelijks leven. Ik snap dat het even schrikken is, maar als je nadenkt over haar situatie, dan kan ik me erg vinden in jouw vriend. Jouw moeder is een gevaar voor zichzelf en haar omgeving en thuis kan ze niet de hulp krijgen die ze nodig heeft.

Denk aan haar, maar ook aan jezelf. Een opname is misschien wel de beste optie.

Je wordt overigens ook niet zomaar opgenomen. Daar komt wel meer bij kijken. Als ze dus wordt opgenomen, weet je zeker dat het een weloverwogen beslissing van de arts(en) was.

Gr. Pin

Reageer