Skip to main content

mijn mental health

• January 25, 2025
  • 1 reactie
  • 23 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Tja, waar moet ik beginnen….

Ik zit nu al een tijdje te worstelen met mijn mentale gezondheid. Ik weet gewoon niet meer wat ik kan doen. Ik ben niet blij met mijn gezin, met mijn vriendinnen, school, mezelf en noem zo maar op. Ik heb gewoon op dit moment het gevoel dat het enige dat zou kunnen helpen opgeven is. Toen ik in de eerste zat ging het nog wel goed met me, toen ging ik naar de tweede en ging het eigenlijk nog wel prima, maar toen op de helft van de derde ging het steeds slechter met me. Nu zit ik in de vierde van het vwo en gaat het echt niet goed met me. Ik ben heel goed in het verbergen door de hele tijd te lachen en grappen te maken. Mijn hoofd is gewoon zo druk en het wordt maar niet stil.

Ik word er ook gewoon gek van wat andere mensen steeds zeggen, en waarschijnlijk zijn die mensen zelf alweer vergeten dat ze dat hadden gezegd, maar ik blijf er in hangen. Zo heeft een vriendin laatst tegen mij gezegd dat ik zeker dit jaar ga blijven zitten of naar havo moet, eigenlijk wil ik ook wel naar havo maar ik weet dat ik dan gewoon echt alles verlies dat ik nog heb. Ook word ik er gek van dat ik ’s avonds gewoon echt niet kan slapen en dat mijn moeder dan gewoon zegt “doe gewoon het licht uit en ogen dicht, dan slaap je vanzelf wel”. Het klinkt misschien wel zo makkelijk, maar het is alles behalve makkelijk. Zodra het licht uitgaat gaan mijn hersenen aan en blijf ik denken over van alles.

Ik ben vorig jaar wel een paar keer  naar een psycholoog geweest, maar ik durfde daar ook niks te vertellen puur omdat ik bang was dat ze me raar zou vinden ofzo. Nu ben ik al een jaar weg daar en denk ik eigenlijk dat ik heel graag weer met haar zou willen praten. Het enige probleem is dat ik dit dan allemaal tegen mijn ouders zou moeten vertellen, maar dat durf ik niet. Altijd als ik ook maar een beetje probeer open te zijn hierover en gewoon een beetje te vertellen wat ik allemaal denk zeggen mijn ouders dat ik gewoon moet stoppen met die gedachtes te hebben….

Ik weet niet hoe lang ik hier nog mee kan doorgaan, maar ik zal me zo lang mogelijk sterk proberen te houden.

Als er iemand nog tips heeft graag!!

1 reactie

Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • January 25, 2025

hoi ​@Cool 

ik heb een paar tips 

1.probeer het tegen je ouders te zeggen dan begin je van ik moet jullie wat zeggen maar jullie moeten wel luisteren.

2.en als je met psycholoog wilt praten zeg het tegen je ouders en uit je gevoelens

3.en als je nr havo wilt bespreek dat met je ouders 

4.en probeer met meer kinderen in contact te komen dan krijg je meer vrienden ik heb  maar 3 vrienden op mijn middelbare school.

5.en als je een vriendin hebt die je vertrouwd kan je het ook tegen haar zeggen.

sorry dat zijn mijn enige tips spijt me 

• you got it het komt echt goed en hou je hoofd omhoog *reactie aangepast door de Kindertelefoon wegens schending regel 5*

-kusjes N