Vraag

mijn lichaam vind ik lelijk

  • 11 August 2023
  • 5 reacties
  • 96 Bekeken

Reputatie 7
Badge +9

Hi ik vind mijn lichaam lelijk en ben erg onzeker dit heb ik nu al 6 jaar ongeveer en wordt steeds erger maar heel veel mensen vinden het mooi en mag van mijn pa en oma mijn niet scheren op mijn benen en armen ik kan echt heel veer redenen bedenken waarom ik lelijk ben

  1. Mijn lelijke kut 
  2. mijn benen
  3. mijn tenen
  4. mijn voeten 
  5. mijn dikke buik 
  6. mijn kleine borsten
  7. mijn haar
  8. mijn gezicht 
  9. mijn te kleine lippen 
  10. mijn ogen want die heb ik van mijn moeder     
  11. Mijn armen
    en ik mag nog geen piercings en voor dat je denkt wat heeft dat ermee te maken ik denk als ik een piercing heb dat ik dat dan mooi ga vinden en dan iets zekerder word over mijn lichaam omdat niemand mij ermee wilt helpen letterlijk ik heb dit een keertje aan mijn nieuwe begeleider verteld ze zei ja, denk gewoon wat positiever maar het probleem is dat probeer ik al 6 jaar en lukt niet en mocht je afvragen waarom ik een nieuwe heb nou de genen die ik normaal heb is erg ziek en ze weten niet of ze beter wordt zei was zo veel beter en liever was gewoon als ik een gesprek met haar had dat ik met een vriendin aan het praten was en ze zag ook meteen als er wat was bij deze moet ik bijna een bordje op mij hoofd dragen met de tekst ik voel mij rot gaan dragen ik vind haar ook echt niet fijn en ben door haar nog rotter en nog onzekerder gaan voelen

wat moet ik doen help mij pls


5 reacties

Hoi Gekehenkie,

Misschien kan je delen van jezelf zoeken in anderen die je mooi vindt, of waar je van houdt? En dan jezelf daaraan herinneren wanneer je jezelf afkraakt. Het zijn niet jouw armen, maar de armen van jouw vriendin, bijvoorbeeld, en die zijn mooi.

Kleine borsten en kleine lippen zijn niet lelijk, hoor! Er zijn super veel mooie mensen met beide. Ken je Clara Dao? Ze heeft veel shorts over van je lichaam houden. (Over kleine borsten, kleine lippen, een dikke buik, haar op je benen en armen, jezelf vergelijken op een negatieve manier, etc.) Ze heeft ook wat meer 'influencer' shorts, maar als je een paar keer de volgende bekijkt, kom je er vanzelf.

Misschien kan je ook naar de spiegel kijken, niet naar de slechte dingen of zelfs jou in het algemeen, maar alleen naar de dingen die je mooi aan jezelf vindt. Kleine dingen: zoals je lach, je wenkbrauwen, misschien heb je sproetjes, misschien zijn je nagels heel mooi, dat soort dingen. Zelfs al denk je dat je daardoor jezelf voor de gek houdt door de andere dingen te negeren, want anders zal je die mooie dingen negeren en dat is ook jezelf voor de gek houden.

Ik kijk zelf best vaak in de spiegel en wat je ziet is dat je uiterlijk en hoe je over jezelf denkt veel verandert. Daarbij geloof ik dat ik ook op die mindere momenten net zo mooi ben als op de momenten dat ik me goed voel. 

En nog even kort over je lelijke 'kut', ik vind die van mij ook lelijk, maar volgens mijn zus (die me zegmaar, de kleine hoeveelheid confidence die ik heb, me gegeven heeft) ziet die van elke meid er anders uit en moet je je daar geen zorgen over maken. (Ik weet niet of dat je helpt, misschien hielp het mij alleen omdat het van een belangrijk persoon in mijn leven kwam)

Hopelijk heb je hier iets aan! Ik ken zoveel meiden die denken dat ze lelijk zijn, terwijl ze juist super mooi zijn, dus ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen.

--

@Beetje emotioneel 

 

Reputatie 7
Badge +9

Thanks ik hoop dat deze tips helpen en heeft iemand er nog een tip

Reputatie 7
Badge +11

Hey! Wat vervelend voor je!

Ik ken het gevoel, maar ik heb het zelf haast niet, ik ken het vooral van de meiden uit mijn klas. Die zitten de hele dag meer make-up op te doen en hun haar anders te doen, omdat ze niet mooi genoeg zijn. Ik heb een aardig zelf beeld, en ik denk dat ze heel wat mooier zijn dan mij. Maar ik trek me er niks van aan.

Dat is ook mijn tip, het is niet erg hoe je eruit ziet, of wat anderen van je vinden. Accepteer hoe je bent, en zoals Beetje emotioneel hierboven al zegt, zoek de mooie dingen.

Zelf heb ik bijvoorbeeld heel veel last van pukkels en puisten, maar mijn haar is dan weer super mooi (volgens anderen).

Als je jezelf vergelijkt met anderen, bedenk dan gewoon dat de meesten de beste kant laten zien. Mijn klasgenoot doet belachelijk veel make-up op, alleen omdat ze pukkels heeft. Daar ben ik per ongeluk achtergekomen, en de meeste kinderen weten dit niet. Maar vanwege die make-up mag ze bij de populaire meiden hangen, en heeft ze ook veel jongens achter haar aan.

Zelf heb ik net zoveel pukkels, maar ik doe geen make-up, maar toch heb ik veel vriendinnen, gewoon omdat ze me mogen, niet om het uiterlijk.

 

Als je toch nog onzeker bent, bedenk dan dat veel "perfecte” mensen een verschrikkelijk innerlijk hebben, en de echte schoonheid vanbinnen zit.

 

Ik hoop dat dit helpt, ook al heb ik niet erg veel ervaring, ik snap het gevoel wel.

Veel succes! <3

Reputatie 7
Badge +9

Oke Thanks mijn slechte zelfbeeld komt vanaf toen ik in groep 5 zat want ik had vanaf groep drie tot en met groep 5 school zwemmen en ik wist toen ik in groep vijf zat dat ik geen moeder had en daar schaamde ik mij voor plus ik word sinds groep vijf gepest en ik ben heel vroeg in de puberteit geraakt en ik kreeg in groep vijf been haar en kut haar maar mocht niet scheren van mij oma nu nog steeds niet bij mijn benen en armen en ik was op de bassis school wat dikker en dus daarom ben ik sinds groep vijf onzeker geraakt 

ps nu ben ik niet meer zo dik als vroeger maar vind mijzelf nog steeds te dik had in groep acht maat 42 ofzo nu maat 34 vind ik knap maar wil nog dunner worden 

En nog even kort over je lelijke 'kut'...

 

Oké dus ik dacht dat je kut je vulva is maar das verkeerd hahaha

Ik ben een meisje ik hoor dit te weten-

Reageer