Mijn leven, wat moet ik er mee?

  • 30 May 2023
  • 1 reactie
  • 51 Bekeken

Hoi allemaal,

Dit wordt wss een lang verhaal. Het gaat over hoe mijn leven gaat en wat ik er nu mee aanmoet. Ik ga geen te specifieke details geven, want ik ben oprecht bang dat iemand erachter komt dat ik dit forum gebruik.

 

Oké, goed om te beginnen. Ik ben een jongen, 14 jaar oud en ik zit in de derde klas (gymnasium). M’n leven gaat op z’n zachtst gezegd niet goed. Eigenlijk als sinds het laatste jaar van de basisschool. Het gaat met ups en downs maar ik zit nu toch echt wel op dieptepunt.
 

En dan heb ik t voornamelijk over school. Niet qua cijfers nee totaal niet. Qua cijfers gaat het gewoon goed. Ik ga bijna 100% zeker over naar de 4e. Het probleem is alles wat er omheen gebeurt. Vooral vrienden: ik heb heel m’n leven vrienden gehad maar nu voel ik me toch zo eenzaam. Niemand uit mn hele klas lijkt iets om te geven of vrienden met me willen te worden. Ik word vaak gewoon genegeerd of niemand wil aandacht aan me schenken. En het is niet dat ik zelf geen moeite doe, maar niemand lijkt me te mogen iedereen haat me zelfs.

 

Ik ben zelf een introvert of ambivert persoon (ben dr zelf ook niet helemaal uit) dus soms wil ik gewoon even met niemand praten even alleen zijn of kan ik gewoon niet zo druk en gezellig zijn als de rest.  Ik heb wel 2 een soort van vrienden in de klas, maar ze zijn zo onbetrouwbaar.  Vroeger waren we wel goed en was t gewoon gezellig. Maar de laatste tijd niet: ik word vaak uitgelachen of er worden van die vreselijke foto’s van me gemaakt. Dit deden we altijd bij elkaar maar alles lijkt erger te worden en ongeveer sinds half dit schooljaar wordt ik echt buitengesloten.
 

Ik voel me steeds vaker t derde wiel en mijn 2 nep vrienden gaat opeens heel gezellig en leuk met elkaar om. Ze gaan nu ook vaak met een ander groepje om waar ik me helemaal buitengesloten voel. Ook doen ze opeens zo veel leuke dingen zonder mij: ze gaan gwn zomaar naar de stad, uit eten of iets anders leuks doen en ze vragen mij niet eens. Ik voel me ook heel vaak onzeker over me zelf: vooral m’n uiterlijk.
 

Ik heb niet meer veel vrienden buiten school: ik heb er nog een op een andere school en met 2 heb ik al een jaar geen contact meer. Ik heb ook niet veel hobby’s meer: vroeger sportte ik vaak en ging ik vaak naar buiten met vrienden maar nu zit ik vaak gewoon thuis te lezen, te leren of tv te kijken. Mensen denken vaak dat ik heel saai ben maar dat is zo niet waar. 

 

Thuis heeft ook alles up en downs: ik heb vaak ruzie met m’n broertje maar dat is gwn nog normaal iedereen heeft dat wel is. Met m’n moeder heb ik een goede relatie, maar met m’n vader een stuk slechtere. Maar op zich heb ik thuis niks te klagen behalve dat ik niet alles met m’n ouders kan bespreken. Ik overdenk echt alles en ik kant het eigenlijk aan niemand kwijt daarom moet ik het hier op het forum kwijt.

 

Ik heb ook wel geheimen die ik echt aan niemand kan vertellen zoals dat ik echt vaak angstaanvallen heb als ik alleen ben en dan vooral in de avond/nacht of als ik alleen thuis/boven ben. Ook twijfel ik soms aan m’n geaardheid waar ik me ontzettend voor schaam. 
 

Heel veel tekst en ik ben nog niet eens klaar. Ik vind mn leven gwn zo kut en vooral school. Ik kan niet wachten tot de vakantie maar dan zal ik me nog eenzamer voelen. Het enige wat ik wil is gwn een normale tiener zijn die veel vrienden heeft, een leuk leven, geen gezeik de hele dag aan z’n hoofd en vooral gwn gelukkig is. 
 

Ik weet het is veel tekst maar ik moest het gwn kwijt ik had vandaag al zon kut dag. Maar voor mijn gevoel lucht het nog steeds niet op en ik heb ook niet alles goed uitgelegd of juist te veel aandacht aan besteed. 
 

Ik wil iedereen erg bedanken die dit (deels) heeft gelezen en stel vooral vragen en ik zal vast ook nog een nieuw topic openen over andere problemen.

 

mvg


1 reactie

Badge

Het spijt me zo erg, niemand verdient dat, als je het nodig hebt praat ajb met me ml❤️‍🩹 veel succes. xx

 

Reageer