Skip to main content

je ziet het hierboven dus al, ik heb het gevoel alsof mijn leven langzaam uit elkaar valt. alsof het het einde van de wereld is. ik heb constant het gevoel dat er iets heel ergs gaat gebeuren. nou daar kon ik nog wel van leven, maar gister avond deed mijn vader heel raar, ik herkende hem niet. 

hij zei dat ik naar bed moest en omkleden, ik treuzelde een beetje en het duurde veel te lang. dus duwde hij de deur open, ik hield hem tegen omdat ik aan het omkleden was hij wou niet ophouden met duwen, ik schreeuwde stop maar hij bleef doorgaan. mijn broer riep doe normaal (ik weet niet tegen wie hij het had, tegen mij of mijn vader, wss tegen mij) en mijn vader riep ja doe normaal. uiteindelijk stopte hij.

ik stel me wss aan maar ik schok, zo had ik hem nog nooit gezien. 

en dan heb je mijn broer, hij doet er alles aan om mijn zelfvertrouwen naar beneden te halen, “je bent te dik”, “je eet te weinig”, “je eet te veel”, en nog veel meer. soms ben ik bang voor hem. ik heb het tegen mijn vrienden gezegd maar ze nemen me niet serieus. 

ik voel me niet fijn thuis en ook niet veilig. het voelt alsof ik niet bij mijn familie hoor. ik hoor nergens bij. ik wil weg hier, van deze plek .

ik stel me aan ik weet het maar ik weet gwn niet wat ik moet doen. ik zie geen toekomst meer en ik ben bang 

 

Hoi @anoniempjex13 ,

 

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wilt delen of samen met de Kindertelefoon wilt kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

Heel veel sterkte ermee,

 

hartelijke groetjes van Marieke / De Kindertelefoon

 


Hey anoniempjex13,

Wat een vervelende situatie! En lastige gevoelens en gedachtens voor jou lijkt me. Ik kan begrijpen dat je weg wil uit je situatie.

---ik voel me niet fijn thuis en ook niet veilig. het voelt alsof ik niet bij mijn familie hoor. ik hoor nergens bij. ik wil weg hier, van deze plek. ---

Dit vind ik heftig om te lezen. Thuis zou een plek moeten zij waar je je fijn voelt en ik vind het verdrietig dat jij dit niet zo ervaart. Heb je misschien vrienden waarmee je dit kan bespreken of iemand anders of heb je bepaalde dingen waarin je afleiding kan vinden?

---ik stel me aan ik weet het maar ik weet gwn niet wat ik moet doen. ik zie geen toekomst meer en ik ben bang---

Ik denk niet dat je je aanstelt, jouw gevoelens en gedachten mogen er zeker ook zijn.

Ik weet niet in hoeverre je weg wilt van deze plek en dat je weg wilt. Je geeft ook aan bang te zijn voor de toekomst. Wat ik je zou kunnen meegeven dat als je misschien aan zelfmoord denkt je dat ook met een medewerker van 113 kan bespreken. Via de chat of bellen (0800-0113) gratis en anoniem. 

Verder zou ik je aanraden om met iemand over je situatie te praten en kijken of iemand je hiermee kan helpen. Weglopen of weggaan is niet een oplossing, dat lijkt misschien zo. Maar ik denk dat er ook andere manier zijn waarop je dit kan oplossen of in ieder geval er iets aan doen.

Ik wil je veel sterkte wensen!

Xx Simply Me


Reageer