Mijn leven op dit moment

  • 15 August 2019
  • 3 reacties
  • 101 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hi,


Het is weer een tijdje geleden dat ik iets had geplaatst, maar nu gaat mijn leven weer naar beneden.


De afgelopen maanden ben ik begonnen met het nemen van drugs. Het begon eerst heel onschuldig met het roken van jointjes(hasj) en dat vond ik niet nodig/ behoeft maar ik vond het gewoon leuk om te doen. Er werd drie maanden geleden een xtc pil aangeboden en ik nam het aan. Het was een GEWELDIGE ervaring. Maar ik merkte al heel snel dat ik steeds meer wilde, en ik kon het krijgen ook. Het best wel probleem geworden, en dat gaat dan zo snel. Tja gelukkig ben ik gestopt met nemen van xtc en mijn ''dealer'' die verkoopt het ook niet meer aan mij, want ook hij merkte dat ik steeds meer nodig. Vandaag ben ik door mijn ouder gepakt met jointjes die van maand geleden, want ook daarmee ben ik gestopt. Maar mijn ouders geloven dan ook niet (wat ik snap) dus ja dat zo'n een beetje.

Sinds ik al klaar ben met mijn eindexamen is er een vage depressie aan het opkomen. Ik weet niet waar het vandaar komt. Het zou een gevolg kunnen zijn van de dinsdagdippen die ik had na mijn trip. Maar ik zou het niet weten. Als ik bijv. iets leuk doe met mijn vrienden dan denk ik weer dat over 2 uur voorbij is. Dan merk ik dat de depressie opkomt. Ben ik de enige?

Dank je wel voor het lezen !


xxx Bingewatcher er

3 reacties

Hey,

Depressieve gevoelens krijgen meer mensen als ze kijken naar iets negatiefs wat komt, bijvoorbeeld het einde van de vakantie of het einde van een leuke dag.

Dat heb ik ook, maar de truc is om juist te denken aan de volgende dag, aan de volgende vakantie. Of juist te denken dat je het ook leuk is als je een keertje niet met je vrienden bent.

Misschien kun je wel vaker afspreken?

Groetjes,

Geen_Naam

Hey,

Wat ontzettend knap dat je gestopt bent met jointjes en xtc. Dat kunnen niet veel mensen, het getuigt van een sterke persoonlijkheid.

Aan de andere kant heel vervelend dat je last hebt van depressieve gevoelens, dat zal niet makkelijk zijn.

Misschien kan het komen doordat je in een soort gat valt na je examen. Je werkt er heel hard aan en je leeft er helemaal naar toe en dan is het in een keer klaar. Dan heb je even niks meer en dan voelt dat waarschijnlijk als een leegte.

Ik denk dat je je voor nu geen zorgen hoeft te maken, alhoewel het natuurlijk heel vervelend is! Ik denk dat je het goed in de gaten moet houden hoe je je voelt en of het erger wordt.

Wat je kan helpen is voor elke dag een doel te stellen, hoeft maar een klein dingetje te zijn. Dat je even iets opruimt of afspreekt met vrienden of ff naar buiten gaat. Dat helpt vaak al.

Ook is het belangrijk om contact te blijven houden met mensen, lekker afspreken met je vrienden en het gezellig hebben. Maar ook als je het moeilijk vind dat je het dan daar over hebt met iemand je vertrouwt. Dat is ook heel helpend

Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Als je denkt dat het ergens anders van komt of dat je ergens anders last van hebt, moet je het maar zeggen hoor.

Veel sterkte

Xx Simply Me

Reputatie 3
Badge +4

Hi,


Het is weer een tijdje geleden dat ik iets had geplaatst, maar nu gaat mijn leven weer naar beneden.


De afgelopen maanden ben ik begonnen met het nemen van drugs. Het begon eerst heel onschuldig met het roken van jointjes(hasj) en dat vond ik niet nodig/ behoeft maar ik vond het gewoon leuk om te doen. Er werd drie maanden geleden een xtc pil aangeboden en ik nam het aan. Het was een GEWELDIGE ervaring. Maar ik merkte al heel snel dat ik steeds meer wilde, en ik kon het krijgen ook. Het best wel probleem geworden, en dat gaat dan zo snel. Tja gelukkig ben ik gestopt met nemen van xtc en mijn ''dealer'' die verkoopt het ook niet meer aan mij, want ook hij merkte dat ik steeds meer nodig. Vandaag ben ik door mijn ouder gepakt met jointjes die van maand geleden, want ook daarmee ben ik gestopt. Maar mijn ouders geloven dan ook niet (wat ik snap) dus ja dat zo'n een beetje.

Sinds ik al klaar ben met mijn eindexamen is er een vage depressie aan het opkomen. Ik weet niet waar het vandaar komt. Het zou een gevolg kunnen zijn van de dinsdagdippen die ik had na mijn trip. Maar ik zou het niet weten. Als ik bijv. iets leuk doe met mijn vrienden dan denk ik weer dat over 2 uur voorbij is. Dan merk ik dat de depressie opkomt. Ben ik de enige?

Dank je wel voor het lezen !


xxx Bingewatcher er

 

Hoi bingewatcher er

 

Het is echt ontzettend knap dat je bent gestopt met drugs. Dat gezegd hebbende wilde ikzelf even vermelden dat ik zelf geen ervaring hiermee heb. En dus ook geen depressie heb.

Reageer