Mijn leven, nu..

  • 3 May 2023
  • 5 reacties
  • 110 Bekeken

Reputatie 6

gezeik van m'n hoofd.....

hey, kom ik weer aan met mijn gezeik...

ik heb de hele tijd dingen aan mijn hoofd, bijvoorbeeld;

Ik wil een keer iets doen (huiswerk maken, of iets 'nieuws'). Laat ik beginnen met als ik mijn huiswerk wil maken, ik wil dat dus maken, maar kom totaal niet aan het werk, omdat ik wel klaar ben met school, en wel weet hoe alles werkt. Ik lees het 3x voor de toets, maak de toets, haal een 6,7 of een 8 (cijfers boeien me geen drol meer), en ik ga verder met mijn leven en vergeet voorderest de informatie die "'o zo goed is aangeleerd".

En bij het huiswerk is alles praktisch gezien hetzelfde, het is makkelijk en saai. En dan zit ik maar te denken van hoeveel ik moet doen, en waarvoor ik het doe, want ik vind het niet leuk, maar heb de diploma nodig om verder te kunnen.

En dan heb je ook nog eens 'vrienden' die dan op het MBO zitten, en die de hele tijd zeggen hoe geweldig werken naast school is. Dan zeg ik alleen maar dat ik helemaal niks kan doen, omdat 1. je veel te weinig betaald krijgt voor wat je werkelijk moet doen, en 2. Omdat ik alleen maar gezeik heb gehad met school (ben al maanden lang lekker niet naar school geweest).
-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-

En dan nog eens de gebeurtenissen die zich hebben afgespeeld in mijn leven, binnen 5/6 maanden tijd! (Echt verschrikkelijk)

Nou;

1. Beste vriend is verhuisd (24/7 Stress + dat epileptische aanvallen zijn weer teruggekomen)
2. Schoolproblemen
3. Huisdier overleden
4. Dat ik mezelf wil gaan verbeteren met bepaalde dingen, maar het bijna niemand boeit

En dat is nog niet eens alles.
-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-

En dan als ik met die ene vriend wil afspreken, wat niet gaat, omdat ik dan, voor mij, de compleet andere kant van het land op moet reizen, alleen om naar hem toe te gaan. En dan voel ik me juist weer schuldig als ik niet kom, voel ik me niet chill voor hem, en dan zit ik de hele tijd in mijn hoofd daarmee, waardoor ik ook weer niks doe thuis.

En dan dacht ik juist dat het dit jaar beter ging. Het liefst hoop ik het ergste straks voor mezelf.

En dan ook nog over hoe deels 'geheim' mijn leven is, tegenover mijn familie en soms zelfs beste vrienden. Want altijd als ik dan iets laat zien, dat ik daadwerkelijk iets kan, dan kijken ze me gewoon raar aan en zeggen ze altijd dat ze het niet kunnen geloven of zo. Lekker minachtend is dat.

Hierdoor heb ik ook geen vertrouwen meer in mensen, maar zeker niet alleen door dat, want ik doordat ik eerst heel veel ben gepest vroeger. En sowieso dat het op school nooit goed ging.

En dan word ik straks getest op autisme, krijg ik straks een label, en dan zeggen ze dat alles wat ik doe "door mijn autisme" komt, en word ik weer als een 4-jarige behandeld! Nu al zin in.

En hierdoor krijg ik juist de neiging om ‘s werelds grootste problemen op te lossen, en gewoon niet per se te laten zien dat ik het kan, maar juist om me beter te voelen dan hun, omdat zulke mensen dat dan gewoon verdienen (die mensen die mij dus behandelen als een 4-jarige).

Maar hierdoor kan ik juist met niemand hierover praten, al helemaal niet met een psycholoog, want dan weet mijn moeder ook alles, en dan heb ik niet meer een ‘privéleven’, en dan gaat iedereen in mijn familie juist dan nog meer vragen stellen. Want ik weet precies hoe ze zijn.

Ik haat een ‘voorspelling’ gedaan, als ik zou afvallen en op de HAVO zou zitten, dan gaat de rest van mijn familie een beetje tegen mij praten, en dat kwam uit. En daardoor heb ik juist minder zin om met hun te praten, of naar hun toe te gaan.

Maar ik heb ook juist dat ik mensen heel goed kan inschatten met wat ze gaan doen tegen mij, zoals de mentor die mij dan werd toegewezen, en die nu (voor even, of helemaal dan) is ‘weggestuurd’. Daar wordt een gesprek mee gehouden. Ik had een audio-opname gemaakt van toen ik de boeken moest ophalen, aan mijn moeder laten horen. En toen geloofde ze me. Want die mentor schold me gewoon uit :D!
-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

Ik wil gewoon rust, maar blijkbaar mag dat niet in dit topleven. Iemand tips of ervaringen? Vgm is dit topic namelijk best spammy, maargoed.. hopelijk niet..


5 reacties

Reputatie 4
Badge +1

heey 

wat super vervelend dat dit allemaal in die periode van nog geen half jaar gebeurt is, maar als je je vriend echt graag wil zien, en hij jou ook. Spreek dan een punt in het midden af. bijvoorbeeld dat als jij in Zeeland woont en hij Friesland dan spreek je bijvoorbeeld af in Amsterdam? 

En ik heb het zeflde gehad met dat label. Ik was er ook bang voor, maar ik ben getest en er is uit gekomen dat is ADD heb. Dus ik ook de reactie : “nu heb ik en label” maar soms kan dat label je helpen dat mensen je begrijpen. Als jij echt zegt ik wil het echt niet kan niemand maar dan ook echt niemand je dwingen het te doen want het is jou leven, maar soms kan het wel helpen dat mensen begrijpen wat je doet of waarom je dingen doet. 

En dat geen vertrouwen in de mens herken ik, en wanneer mensen zegmaar in mijn woonplaats vragen hoe ik daar mee om ga dan is het altijd dat ik op een game zit. Een game waar ik praat met mensen uit heel nederland en belgie en die mij niet aardig vinden om mijn uiterlijk, om rijke ouders of wat dan ook. Die mensen acepteren me daar om mijn karakter en ook als we bellen. Misschien werkt het voor je :) 

En een psycholoog heeft zwijgplicht, die mogen en zullen echt niets door vertellen. 

 

heel veel sterkte!!

xx Valerie

 

Reputatie 2
Badge +1

Ik reageer morgen, ik ben nu te moe en ik wil goede tips geven dus zal ik morgen een reactie achterlaten, sleepwell and take care of yourself it will be okay ❤

Hey,

-reactie aangepast door De Kindertelefoon ivm reageren op een reactie die verwijderd is.-

@VragenVragen. Mijn ouders zeggen dat ik ook autisme heb. Ik heb nooit een test gehad ofzo. Maar inderdaad alles word nu op autisme geschoven. Ik word behandelt als een 4 jarige kleuter en alles wat ik verkeerd doe is of kleuter gedrag of autisten gedrag. Negeer ze als ze dat soort dingen zeggen.

Je hebt hier niet veel aan, maar toch.

Groeten.

Reputatie 2
Badge +1

gezeik van m'n hoofd.....

hey, kom ik weer aan met mijn gezeik...

ik heb de hele tijd dingen aan mijn hoofd, bijvoorbeeld;

Ik wil een keer iets doen (huiswerk maken, of iets 'nieuws'). Laat ik beginnen met als ik mijn huiswerk wil maken, ik wil dat dus maken, maar kom totaal niet aan het werk, omdat ik wel klaar ben met school, en wel weet hoe alles werkt. Ik lees het 3x voor de toets, maak de toets, haal een 6,7 of een 8 (cijfers boeien me geen drol meer), en ik ga verder met mijn leven en vergeet voorderest de informatie die "'o zo goed is aangeleerd".

Hey ik heb vroeger een erg lange depressie gehad, ik had toen precies hetzelfde. Je haalt goede cijfers dus focus je eerst op je mentale gezondheid. 

Een paar tips: Doe het op momenten dat jij toch niets anders te doen hebt. Ik zit vaak lang op de wc en maakte als ik huiswerk maakte dat gewoon op de wc

En bij het huiswerk is alles praktisch gezien hetzelfde, het is makkelijk en saai. En dan zit ik maar te denken van hoeveel ik moet doen, en waarvoor ik het doe, want ik vind het niet leuk, maar heb de diploma nodig om verder te kunnen.

En dan heb je ook nog eens 'vrienden' die dan op het MBO zitten, en die de hele tijd zeggen hoe geweldig werken naast school is. Dan zeg ik alleen maar dat ik helemaal niks kan doen, omdat 1. je veel te weinig betaald krijgt voor wat je werkelijk moet doen, en 2. Omdat ik alleen maar gezeik heb gehad met school (ben al maanden lang lekker niet naar school geweest).
-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-

En dan nog eens de gebeurtenissen die zich hebben afgespeeld in mijn leven, binnen 5/6 maanden tijd! (Echt verschrikkelijk)

Nou;

1. Beste vriend is verhuisd (24/7 Stress + dat epileptische aanvallen zijn weer teruggekomen)

Lijkt me erg naar hem/haar/hen op die manier te verliezen. Ik ben zelf vroeger ook mijn beste vriend daardoor kwijt geraakt.
2. Schoolproblemen


3. Huisdier overleden

Gecondoleerd ❤️

4. Dat ik mezelf wil gaan verbeteren met bepaalde dingen, maar het bijna niemand boeit

Het moet voor jezelf zijn niet voor anderen,ik ben trots op je voor het feit dat je hey probeert, keep going ❤️

En dat is nog niet eens alles.
-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-


En dan als ik met die ene vriend wil afspreken, wat niet gaat, omdat ik dan, voor mij, de compleet andere kant van het land op moet reizen, alleen om naar hem toe te gaan. En dan voel ik me juist weer schuldig als ik niet kom, voel ik me niet chill voor hem, en dan zit ik de hele tijd in mijn hoofd daarmee, waardoor ik ook weer niks doe thuis.

Praat er met hem over, komt wel goed 😊

En dan dacht ik juist dat het dit jaar beter ging. Het liefst hoop ik het ergste straks voor mezelf.

En dan ook nog over hoe deels 'geheim' mijn leven is, tegenover mijn familie en soms zelfs beste vrienden. Want altijd als ik dan iets laat zien, dat ik daadwerkelijk iets kan, dan kijken ze me gewoon raar aan en zeggen ze altijd dat ze het niet kunnen geloven of zo. Lekker minachtend is dat.

Je hoeft jezelf voor niemand te bewijzen, ook denk ik dat het positieve verbazing is maar het gaat er om hoe het jou laat voelen, probeer ze je emoties duidelijk te maken 😊

Hierdoor heb ik ook geen vertrouwen meer in mensen, maar zeker niet alleen door dat, want ik doordat ik eerst heel veel ben gepest vroeger. En sowieso dat het op school nooit goed ging.

En dan word ik straks getest op autisme, krijg ik straks een label, en dan zeggen ze dat alles wat ik doe "door mijn autisme" komt, en word ik weer als een 4-jarige behandeld! Nu al zin in.

Ik kan goed begrijpen hoe dat je laat voelen. Ik ken iemand die ook autisme heeft waar dat ook bij gebeurt. Wel denk ik dat je het hebt omdat ik via hier veel herken in wat zij ook had. Autisme is niet iets ergs en maakt je niet minder. Hopelijk kunnen ze je met die informatie beter begrijpen, helpen en ondersteunen 😊❤️

En hierdoor krijg ik juist de neiging om ‘s werelds grootste problemen op te lossen, en gewoon niet per se te laten zien dat ik het kan, maar juist om me beter te voelen dan hun, omdat zulke mensen dat dan gewoon verdienen (die mensen die mij dus behandelen als een 4-jarige).

 

Snap ik maar je bent goed genoeg met of zonder autisme je hoeft niets te bewijzen zeg maar iets van "Voor je wist dat ik autisme had was ik *jouw leeftijd* volgens mij nu nog steeds? Waarom behandel je me anders dan voorheen? Is niet nodig hoor ik kan prima functioneren voor mijn leeftijd en ik begrijp prima wat je zegt"


Maar hierdoor kan ik juist met niemand hierover praten, al helemaal niet met een psycholoog, want dan weet mijn moeder ook alles, en dan heb ik niet meer een ‘privéleven’, en dan gaat iedereen in mijn familie juist dan nog meer vragen stellen. Want ik weet precies hoe ze zijn.

 

Een psycholoog heeft geheimhoudingsplicht, ik heb er ook een. Die mag niks vertellen over jouw verleden tegen wie dan ook enkel met jouw toestemming en mag enkel dingen vertellen zoals toekomst plannen van zelfmoord.

Ik haat een ‘voorspelling’ gedaan, als ik zou afvallen en op de HAVO zou zitten, dan gaat de rest van mijn familie een beetje tegen mij praten, en dat kwam uit. En daardoor heb ik juist minder zin om met hun te praten, of naar hun toe te gaan.

Maar ik heb ook juist dat ik mensen heel goed kan inschatten met wat ze gaan doen tegen mij, zoals de mentor die mij dan werd toegewezen, en die nu (voor even, of helemaal dan) is ‘weggestuurd’. Daar wordt een gesprek mee gehouden. Ik had een audio-opname gemaakt van toen ik de boeken moest ophalen, aan mijn moeder laten horen. En toen geloofde ze me. Want die mentor schold me gewoon uit :D!

 

Dat is erg naar, ik heb op een racistische school gezeten. Ik werd gezien als een slaaf, dier of object, alles behalve een mens. Toen ik hoorde wat ze over me zeiden deed dat erg veel pijn. Maar net als bij mij, dat persoon had geen recht en duidelijk geen gelijk!
-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

Ik wil gewoon rust, maar blijkbaar mag dat niet in dit topleven. Iemand tips of ervaringen? Vgm is dit topic namelijk best spammy, maargoed.. hopelijk niet..

Vraag maar om meer tips/specifieke tips als dat verder nodig is (:

 

Reputatie 7
Badge +9

-Reactie aangepast door De Kindertelefoon ivm reageren op een verwijderde reactie.-

@VragenVragen misschien kan je een dagboek bijhouden kan helpen 

Reageer