Mijn leven/mijn verhaal

  • 26 July 2020
  • 3 reacties
  • 61 Bekeken

Badge

Hey allemaal, ik ben een meisje van 13 jaar en ik wil even mijn verhaal kwijt. En ook een soort van advies. Sorry alvast als het een lang verhaal gaat worden. Ik heb trouwens ook een zusje van 10.

Ongeveer 6 jaar geleden is mijn vader overleden aan kanker. Ik was toen 7 jaar. mijn zusje was toen 5. Op het begin toen had ik er nooit echt veel last van want ik was toen nog jong enzo. Maar nu ik steeds ouder begin te worden besef ik steeds meer dat ik eigenlijk iets heel ergs heb meegemaakt. Gewoon op die momenten dat je denkt van waarom is mijn vader er nou niet. Ik ben niet zo’n persoon die vaak huilt ofzo. Ik praat er ook niet vaak over, terwijl ik weet dat dat wel kan helpen. Ik denk dat ik het afgelopen jaar (misschien wel de afgelopen 2 jaar) ongeveer 1 of 2 keer met mijn moeder heb gepraat. Als ik dan met mijn moeder erover praat dan huilen we meestal samen ook wel, dat lucht dan ook wel even op. Maar ik heb al die jaren zo weinig gehuild dat ik het nu zeg maar allemaal heb opgepropt. 

De eerste jaren had mijn moeder nog niet echt behoefte aan een nieuwe vriend ofzo. Maar later begon ze wel weer te ‘daten’ zeg maar. Ze heeft nu denk ik een stuk of 3 nieuwe ‘mannen’ gehad. Maar daar is het nooit echt verder goed mee gekomen, sommige hebben ik en mijn zusje überhaupt nooit ontmoet. Nou was er gisteren dus weer zo’n situatie. Ze had al een tijdje een nieuwe ‘vriend’. Maar gisteren zei ze dat het hem toch niet ging worden en dat ze zouden stoppen met hun relatie. Ik en mijn zusje hebben die man nog nooit ontmoet, maar toch heb je zelf een soort van ‘verbinding’ met diegene dan. Dus die opmerking kwam ook best wel een beetje hard aan. 

 

Dat was zo’n beetje mijn verhaal. Maar zouden jullie misschien advies kunnen geven hoe ik toch mijn verdriet kan uiten? 

Alvast bedankt! 

 


3 reacties

Heyy

Als je niet wilt praten kun je bv een brief schrijven. Die je niet verstuurd, maar waarin je al je gevoelens uitschrijft. Je kunt die brief daarna in 1000 stukjes scheuren, of je houd hem bij, is wat je zelf wilt.

Bij anderen helpt muziek dan weer. 

Een YouTube kanaal dat ik kan aanraden: jetpack jay. Staan mooie audio's op. Heeft mij vroeger geholpen.

Hoop dat je er wat aan heb!

Groetjs

Hoi

 

Wat jammer dat je je vader verloren bent. Het verliezen van een ouder kan inderdaad een grote impact hebben op je welzijn, ook later nog. Het is dan ook normaal om, naarmate je ouder wordt, hier weer wat vaker aan te denken. 

 

De dingen opkroppen is inderdaad niet gezond. Kan je soms bij een vriend(in) of familielid terecht voor een goed, eventueel regelmatig, gesprek? Je zou ook naar een vertrouwenspersoon op school toe kunnen. Het is alvast goed van je dat je hier al wat verteld hebt. Hopelijk luchtte dat op. Deel je je verhaal ook nog eens graag in een anoniem chat- of telefoongesprek, kan je contact opnemen met de Kindertelefoon.

 

Sommigen zijn geholpen met het bijhouden van een dagboekje. In dat boekje noteer je wat er in je omgaat, hoe je je voelt, enzovoort. Later kan je dat eventueel teruglezen om jezelf beter te begrijpen, of je kan het boekje door iemand anders laten lezen, zodat diegene je beter kan snappen. ‘t Is uiteraard ook ok om het boekje privé voor jezelf te houden; dat vinden sommigen fijner. 

 

Als zaken rond de partner van je moeder je moeilijk liggen, denk ik dat je dit best eens bij haar aangeeft. Wie weet kan ze je op die manier wat meer duidelijkheid bieden, zodat jij minder met vragen of onduidelijkheden zit. 

 

Gr. Kenshin

Badge

Bedankt voor de reacties! Ik zal eens bedenken/proberen wat bij mij het beste werkt!

Reageer