Skip to main content

Mijn leven is shit

• February 25, 2026
  • 4 reacties
  • 55 Bekeken

Forum|alt.badge.img

(TW: sh en zelfmoord) Ik weet niet of ik dit nog kan of wil. Mijn leven is echt shit. Ik heb moeite met opstaan wil niet naar school maar wil ook niet thuis blijven uiteindelijk ga ik wel naar school omdat het moet. Op school vraagt ied wat er is en dan zeg ik maar ik ben moe maar diep van binnen is het toch echt iets anders. Ik overthink ook echt teveel over alles wat ik doe. Ik heb ook veel nagedacht over wat er zou gebeuren als ik er niet meer ben want ik wil het eigenlijk gwn opgeven en weg gaan uit deze wereld maar dat gaat niet want ik heb mijn boy best friend belooft om dat niet te doen. Ik ben ook heel boos op mezelf omdat ik weer sh heb gedaan. Ik wil proberen te veranderen maar het lukt me niet omdat ik er zo klaar mee ben. Heeft iemand tips om te veranderen en te stoppen met sh? 

Ty voor het lezen liefs sofie😘

4 reacties

Reef
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • February 25, 2026

Hey,

wat naar! Probeer iets te vinden wat je echt heel leuk vind. Ook heel veel muziek! Vooral liedjes waar je jezelf in kan vinden. (Bijv. Hoe long hoe low) en probeer iemand te vinden om hierover te praten

altijd hier voor je

reef❤️‍🔥

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hi,

Wat heftig zeg 😔 kun je er wel met iemand over praten die je vertrouwt over hoe je je voelt of misschien met 113 ( chatten/ bellen) ? Misschien is het ook handig op school te zeggen dat dat je niet lekker in je vel zit zodat je hulp en ondersteuning kunt krijgen, want dat verdien je echt! Wat rot van je sh zijn er wel dingen die je fijn vind te doen op een positieve manier? Bijvoorbeeld hobby's, sport, fietsen, wandelen, creatief bezig zijn etc. Als je drang voelt tot sh kan het ook helpen om wat je voelt op te schrijven, een elastiekje om je pols doen en die laten knappen of een ijsblokje in je mond doen om een beetje te resetten zegmaar.  En vergeet niet dat niemand je kwijt wil, er is altijd iemand die om je geeft zoals die vriend.  Ik hoop dat je hier iets mee kunt en het snel wat beter gaat. ♥️

Liefs 

Marieke
Forum|alt.badge.img+8
  • Kindertelefoon
  • February 25, 2026

Hoi ​@Sofie ,

we lezen dat je in een lastige situatie zit. Gelukkig heb je al twee lieve steunende reacties gekregen. Je staat er niet alleen voor! Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Zij zijn te bereiken via De Zelfmoordlijn 1813. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Je zou ook eens kunnen kijken op Sameninmijnschoenen.nl – Informatie en advies over zelfbeschadiging voor steun en hulp bij selfharm.

Heel goed van je dat je dit durft te vertellen.

Veel sterkte,

groetjes Marieke / De Kindertelefoon

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • February 25, 2026

Dankjewel voor de tips allemaal 

liefs sofie😘