Mijn leven is best kut

  • 2 February 2019
  • 2 reacties
  • 123 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi ik ben 15 en ja de titel zegt het ik wou gewoon wat zeggen erover en weten wat jullie denken ik ben geboren in een niet zo rijke familie met een moeder en vader weet niet zo veel van vroeger maar kreeg een zusje en broertje werd veel gepest op school vanaf groep vijf in groep zes gingen mijn ouders uit elkaar en begon ik mijn vader minder te zien maar waneer ik hem zag was ie of high of dronken dus ik zorgden eigelijk voor me zusje en broertje toen ik uiteindelijk van mijn school naar de hogere ging was mijn vader drie keer terugevalen veel verdriet werd er in mijn familie om gegeven maar toch bij mezelf ontwikkelde ik een depressie waar ik al mee liep en mijn jaaren op de hogere gingen beter mijn vader was clean en had iemand maar dat duurde ook niet lang want nu zaten ze samen high ofzoiets en zie hem nu bijna niet meer maar op school ging ik niet en bleef zitten nu w8 ik al zeven maanden tot ik naar een andere school kan en ja zelf trek ik het niet meer dus wou gewoon wat zeggen erover laat het weten als je hierover wat wil vertelen

2 reacties

Het kan sowieso helpen om hier met iemand over te praten.
Kan dat misschien met een vriend of vriendin?
Misschien kun je er met een vertrouwenspersoon op school over praten, maar je kunt ook met de kindertelefoon chatten/bellen.
Is dat iets?
Hoi,

Het klinkt alsof je het niet makkelijk hebt! Wat vervelend om te horen.

Je thuissituatie was vroeger echt niet zo goed. Als je bij je vader was, was hij altijd high en moest jij zorgen voor je broertje en zusje. Dat terwijl je zelf eigenlijk ook nog erg jong was. Komen jullie nu nog steeds bij je vader? Ik kan me voorstellen dat je daar liever niet heen gaat, gezien hij steeds high is. Misschien zouden jullie kunnen afspreken om af en toe elkaar te zien, als je daar wel behoefte aan hebt, maar dat je in principe bij je moeder woont?

Jullie hadden het vroeger niet breed thuis. Is dat nog steeds zo en merk je daar veel van? Het lijkt me moeilijk om niet genoeg geld te hebben thuis. Hoe ervaar jij dat?

Ook ben je vroeger erg gepest. Je wacht nu al 7 maanden om naar een andere school te gaan. Waarom wil je naar een andere school? Word je nog steeds gepest en wil je daarom naar een andere school? Heb je je mentor bericht over het pesten? Hij/zij kan helpen de pesters aan te spreken, zodat ze stoppen.

Waarom moet je trouwens zo lang wachten voor je bij een andere school terecht kan?

Verder voel je je erg depressief. Heb je het hier wel eens met iemand over gesproken? Heb je hulp (gehad)? Praten over deze gevoelens is er goed voor je! Het lucht op en je gaat je er echt beter van voelen. Je zou met je mentor kunnen praten, met een docent(e), een vertrouwenspersoon, je moeder, een vriend(in), andere familie, je huisarts of de Kindertelefoon (chat of bellen op 0800 0432). Zij willen allemaal naar je luisteren en je verder helpen.

Je vind je leven best kut en dat kan ik ergens begrijpen, gezien wat je hebt meegemaakt. Echter wil ik je op het hart drukken, dat deze situatie kan veranderen! Je hebt je geluk zelf in de hand. Jouw leven is niet gedoemd, jij krijgt straks een heel fijn leven. Als je nu inzet op verbetering. En dat begint allemaal bij praten.

Gr. Pin

Reageer