Vraag

mijn leven

  • 26 January 2020
  • 7 reacties
  • 134 Bekeken

ik ben 13 jaar en zit in 2 vwo. het gaat best goed op school enzo en ik haal gwn goede punten. maar ik voel mezelf heel rot. om te beginnen heb ik een lichte vorm van autisme en ben ik hoogbegaafd. ik ben ook hypermobiel en heb een bloedziekte von willebrand. als ik uit school kom na 45 minuten fietsen ben ik altijd heel moe. vooral in mijn hoofd. ik ga dan meestal op bed liggen. maar dan krijg ik mijn huiswerk weer niet op tijd af en dan raak ik weer in de stress. ik sport 5 dagen in de week en de andere 2 dagen oppas ik. ik kan heel slecht tegen prikkels en raak daar heel moe van. 's avonds val ik altijd pas na 2 uur in slaap. ik denk ook heel veel na over later. over hoe het er uit gaat zien enz. maar iedere keer als ik daaraan denk lijkt het alsof dat slechts een droom is die nooit gaat uitkomen. ik ben ook heel gestrest en ik raak van de kleinste dingen geïrriteerd al is het maar een tandenborstel of een chips dat kraakt. ik zou graag tips willen die me kunnen helpen om deze dingen goed te kunnen doen. ik ben trouwens echt slecht in het typen van verhalen en die opbouw enzo dusss doeiii. oja en ik zit niet op speciaal onderwijs ofzo ik zit gwn op een normale school die heel druk en groot is.

 

xxx


7 reacties

Als ik het zo lees maak je je best veel zorgen om dingen, en dat is nergens voor nodig! Wat  mij het beste lijkt is dat je na school of en veel vragend iets toch even je rust pakt! Doe de dingen waar jij je goed bij voelt. Ik lag meestal s’avonds ook te denken over later maar daar ben ik beetje mee gestopt omdat ik daardoor veel slaap miste! Nu ga ik gwn lekker in bed liggen me rust pakken en ik slaap zo! Er zijn op de dag echt wel andere  momenten waarneer je kan dromen! Dus pak goed je rust en bespaar je zelf de stress! Xxx

dankje voor de tip!

 

xxx

oja ik heb ook nog hoogsensitiviteit, daardoor komt het dat ik snel overprikkeld ben enzo dus ik heb best veel tegelijk ook al zeg ik het zelf

 

 

xxx

Heyy

Desnoods als je thuiskomt van school en als je moe bent slaap gewoon een halfuurtje ofzo, Op dat half uurtje zal het wel niet komen of heb ik het mis? Hoop dat je er iets aan hebt.

Groetjes!

Kaas123

ik vind het niet erg fijn om uit school te slapen. ik kan sowieso overdag niet slapen. ik heb dus ook erg weinig tijd. ik probeer 's avonds wel tussen 20.30 en 21.00 te gaan slapen. maar ik moet er iedere ochtend om 6.30 weer uit. ik probeer ook af te vallen want ik ben echt dik. en trouwens ook klein. ik ben 1.58 en 46.8 kilo. nu weer genoeg gezeurd ik ga nu slapen want heb morgen weer een toets…

 

 

xxx

Badge

Hoi, ik heb bijna hetzelfde! Ik ben ook 13 moet ook 45 minuten fietsen naar school en ik ben ook hoogsensitief! En ik ga dan altijf als ik thuis kom mijn hoofd "leeg maken" door bijvoorbeeld even te slapen, (rustige) muziek te luisteren, of een meditatie doen. Op YouTube staan een heleboel meditaties voor hoogsensitieven  mensen of mensen die even rust nodig hebben. En op school doe ik af en toe oordopjes in, of ik loop even de klas uit. Dat helpt mij altijd om alle drukte te "overleven" ik hoop dat je er iets aan hebt. ❤️

 

Groetjes: Yana

 

Yana dankjewel voor je tip!
ik kijk als ik uit school kom altijd 1 filmpje, tenminste dat probeer ik. als ik niet oplet zijn er 3 uur voorbij. dus daarom kijk ik geen youtube meer omdat mn huiswerk dan gwn niet af komt. misschien helpen meditatie dingen wel, ik heb nog nooit zoiets geprobeerd. dus dat is het proberen waard. ik hoop dat het helpt!

 

 

xxx

Reageer