Skip to main content

hey hey,

ik zit met een probleem daarom ben ik natuurlijk ook hier

ik ben een meisje van 16 jaar en ik zit in mijn examenjaar ik heb angststoornissen (bang om het middelpunt te zijn),voor mij zijn dingen wat enger dan voor anderen.

 

ik heb de afgelopen dagen les gehad van een nare leraar.

hij kwam erg dichtbij 

we kregen les met computers van school , ik begreep iets niet en vroeg wat…..hij stond dus achter mij en typt op het toetstenbord  en raakt mijn borst aan met zijn duim...waarvan ik nog niet weet of het met of zonder opzet was bedoeld. 

dat even terzijde , hij komt dus heel onprettig dichtbij , en staat vaak vlak achter mij en staart me aan tijdens de lessen en ik ben van plan om  het hem te vertellen.

want het leek mij wel net zo netjes om het tegen hem zelf ze zeggen.

maar ik krijg geen les meer van hem ,en toch leek het mij verstandig om het hem te vertellen,mocht hij het niet door hebben.

 

maar door mijn angststoornis ben ik dus zo enorm bang om het face to face te zeggen .

samen met n vriendin vind ik ook niet kunnen.

heeft iemand tips hoe ik dit het beste kan brengen aan hem face to face ???

XannaX

 

Het kan heel goed zijn om iets face-to-face te brengen, zeker belangrijke zaken als deze. Soms is het echter handiger om iets schriftelijk te brengen.

Zeker omdat je een angststoornis heb, is het misschien prettiger om een goede mail/brief te maken. Die kan je vervolgens e-mailen, in zijn postvak doen of face-to-face overhandigen.

Overigens heel goed dat je het aan hem wil melden en het niet gelijk hoger op zoekt, wellicht heeft hij het inderdaad niet door. Heb je hier iets aan? Succes!


-onnodige quote verwijderd-

heel erg bedankt hier heb ik denk ik wel wat aan!

 


Hallo XannaX :)

Ik zou gewoon zeggen dat hij afstand moet houden. Hij overtreed de Coronamaatregelen en jouw persoonlijke grens.

-TheMightySlayer <3


-onnodige quote verwijderd-

Daar heb je inderdaad gelijk in dankje! 


Als iemand te dichtbij komt duw hem weg of blaas hem weg met woorden.. Want jij bent de baas.. Go girl


Als iemand te dichtbij komt duw hem weg of blaas hem weg met woorden.. Want jij bent de baas.. Go girl

Je hebt gelijk... Thank uuu<3


Hoi XannaX,

Wat vervelend voor je dat je zo’n nare leraar hebt gehad. Het is niet de bedoeling dat een docent je je onprettig laat voelen. Daar zijn ze niet voor.

Ik vind het heel dapper van je dat je het tegen hem wilt vertellen, ondanks je angststoornis. Ik hou er ook niet zo van om het middelpunt te zijn, dan wordt ik meteen helemaal stil en vergeet ik vaak wat ik wil zeggen. Maar je kan het nog niet echt een angststoornis noemen. 

Face to face is inderdaad een fijne manier om iets belangrijks te vertellen of verteld te krijgen. Maar omdat je dat nogal eng vind (wat ik helemaal begrijp) is een mail of brief schrijven misschien verstandiger, zoals eenanoniemejongen1 al zei.

Als je het samen met een vriendin zegt kan het een beetje dreigend of juist zwak overkomen. Dat is niet wat je wilt laten zien. Maar je kan ook vragen of je vriendin mee loopt en dan op een (paar) meter afstand blijft staan. Dat kan je al wat fijner laten voelen. Dit voor als je het toch liever in het echt tegen hem zegt.

Zoals TheMightySlayer al zei overtreed hij de Coronamaatregelen door zo dichtbij te komen. Dat mag gewoon niet. Dus je zou dit als steun voor je probleem kunnen gebruiken (al is je school nu misschien al open).

Ik had deze reactie een paar weken geleden getypt maar nog niet verstuurt. Heb je het al tegen hem gezegd? In ieder geval alsnog succes.

 

Groetjes,

Paardebloem


@Paardebloem83 

Heel erg bedankt voor de moeite... Ik heb een brief in zijn postvak gestopt en tot nu toe nog niks gehoord.... Misschien heeft hij het nog niet gezien... Ik weet het niet.... Maar heel erg bedankt, groetjes 🍀


Hoi XannaX,

Super dapper dat je dat gedaan hebt! Je zult zien of hij nog reageert, misschien houdt hij vanaf nu gewoon wat meer afstand.

Je reageerde heel snel trouwens:slight_smile:  Aangezien je laatste activiteit een maand geleden was. Meestal krijg ik dan helemaal geen reactie meer.

In ieder geval, ik weet niet of ik het zelf had gedurfd om een brief in zijn postvak te stoppen. Dus ik vind het echt heel knap :)

 

Groetjes,

Paardebloem


@Paardebloem83 

Heel erg bedankt ik had zelf ook niet gedacht dat ik het zou durfen maar dankzij de steun die ik hier kreeg op dit forum is het mij gelukt ✨🍀


Reageer