Skip to main content
Vraag

mijn hoofd doet raar

• March 5, 2026
  • 4 reacties
  • 66 Bekeken

Julie-scouts
Forum|alt.badge.img

Hoi mensen van hier! 
ik ben 13 Jaar oud en heb gemerkt dat ik heel slecht tegen prikkels kan. En dan bedoel ik echt heel slecht. Ik krijg hoofdpijn van mezelf en ben moe naar veel sociale interactie. Ik raak soms zo afgeleid dat ik niet meer hoor wat de docent zegt en dat ik ook niet chill. Ik heb echt een klote mentor op school en hij helpt echt niet. Ik slecht tegen veel geluid en sommige texturen en heel soms heb ik last van licht. Ook vind ik oogcontact erg moelijk!

heeft iemand tips of een idee wat dit is?

groetjes 

julie-scouts!

4 reacties

vie
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • March 6, 2026

hi ​@Julie-scouts ik heb geen idee wat het zou kunnen zijn, sorry. Ik denk wel dat je hier misschien met iemand over moet praten.  Het hoeft niet perse je mentor te zijn, heb je een andere docent die je wel aardig vind? want dan kunnen ze er rekening mee houden. Als dit langer aan houd kan het misschien verstandig zijn om naar de huisarts te gaan. 

hopelijk voel je je snel beter en krijg je meer reacties van anderen op het forum 

veel liefs vie

Quokka
Forum|alt.badge.img+1
  • Praat goed mee
  • March 6, 2026

Hoi!

Ja, lekker basic weer dit antwoord, maar raadpleeg een dokter. Mijn uiterst nauwkeurige medische vermoeden (ik sta een 5,8 op biologie) zegt dat dit misschien een vorm van migraine is.

Hoop dat dit helpt!

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • March 6, 2026

Hey, dat lijkt me niet fijn, misschien kun je hier eens over bellen met de Kindertelefoon. Ik durf niet zomaar te zeggen wat het kan zijn. Het klinkt of je veel stress hebt en te weinig rust krijgt maar dat weet ik niet zeker natuurlijk. Daarom is het met gezondheids dingen altijd goed om met deskundigen te praten denk ik. De mensen van de Kindertelefoon zijn echt lief en luisteren heel goed wat je vertelt! Of anders een vertrouwenspersoon of je huisarts kan natuurlijk ook. Zij weten vast hoe ze jou hiermee kunnen helpen. Veel sterkte in elk geval 😘

Liefs, Tover xxx

kiki
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • March 6, 2026

Hoii ​@Julie-scouts  het zou kunnen dat je autisme hebt, dat heb ik ook & dezelfde klachten als jij opnoemt, je zou inderdaad naar de huisarts kunnen gaan want dan kan school jou beter helpen & je kan een autipas krijgen (als je inderdaad autisme hebt)