Skip to main content

Hoi iedereen,

Ik wilde gewoon even mijn hart luchten dus here we go.

Ik heb hier eerder gezegd dat ik binnenkort naar de huisarts zou gaan ivm een mogelijke eetstoornis en zelfbeschadiging. Dit wilde mijn ouders graag. Nu heb ik de laatste weken en dagen enorm zitten liegen tegen mijn ouders over hoe het met me gaat en eet ik in hun bij zijn zonder problemen. Ik eet alleen de dingen die ik van tevoren natuurlijk heb gegoogeld en wat in mijn ‘plan’ past. Dus, mijn ouders denken dat het wel weer de goede kant op gaat en we gaan dus waarschijnlijk niet naar de huisarts. Ik merk wel dat ze me eigenlijk totaal niet vertrouwen en dat voelt best rot. Terwijl het met mij echt steeds slechter gaat, kan ik niet anders dan liegen tegen mijn ouders omdat ik niet naar de huisarts wil. En ik weet dat het de stem is in mijn hoofd die dit zegt, maar op dit moment is die stem gewoon zo zo veel sterker dan ik. Ik realiseer me echt wel dat ik hulp nodig heb maar ik wil dit niet. Het klinkt denk ik zo krom voor veel mensen dus sorry daarvoor, maar ik denk dat alleen mensen die in mijn positie hebben gezeten het begrijpen.

Ook wil ik gewoon echt heel graag dat de vakantie afgelopen is omdat ik dan minder kan gaan eten, dit is die stem die dat zegt. Ik heb eigenlijk meerdere stemmen in mijn hoofd dus dat maakt het ook best lastig om hier dingen te vertellen omdat ik over alles meerdere gedachten heb. Ik weet niet of iemand hier iets van begrijp maar goed. Dit alles zorgt er gewoon voor dat ik vaak huilend in slaap val en gewoon echt radeloos ben. Ik wil gewoon dat alles stopt. Dus heb ook redelijk vaak suïcidale gedachtes. Ik dacht oprecht een paar maanden dat het niet nog slechter kon gaan dan toen, maar here we are, het gaat fout. Die stem in mijn hoofd zegt dat ik alleen nog ondergewicht moet krijgen en ik dan pas hulp mag krijgen. Want dan heb ik pas een ‘echte’ eetstoornis.

Ik vind mezelf ook gewoon zo gestoord. Ik zit hier te praten over stemmen in mijn hoofd, hoe gek kun je zijn. Ik ga hier niet vertellen wat ik nou allemaal van mezelf vind want dat is niet relevant en positief maar het is allemaal gewoon gestoord. Ik praat als een iemand die niet goed bij de hoofd is. Alles is gewoon gek. En weetje wat dan nog het meeste pijn doet. Als ik naar een foto van mezelf kijk toen ik nog heel jong was en dan bedenk wat er van dat lieve kleine meisje terecht is gekomen. Ik heb het echt allemaal verpest.

Nou dit was dus even de brain dump die ik nodig had 😅😕 Sorry voor alle negativiteit. Nog even iets postiefs trouwens, ik ben bijna een week clean van zelfbeschadiging dus dat is wel top !

Heel veel liefs en een dikke knuffel ❤️

Hoi @RAG2010

Wat rot dat je met zoveel vervelende gedachten en stemmen in je hoofd rondloopt. Dapper dat je dat hier op het forum deelt! Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat. Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

JanneB van De Kindertelefoon

Reageer