Skip to main content

Hoi, ik zit met veel op dit moment. 

Ten eerste, eten. Ik heb hier al een ander topic over, maar ik wil niet veel eten omdat ik bang ben om aan te komen en het liefst ook afvallen. Ik ben ook al wat afgevallen, ongeveer 2 kg. Als ik veel eet of iets ongezonds eet geeft dat me veel stress. 

Die stress zorgt volgens mij voor buikpijn en vermoeidheid waar ik ook steeds last van heb. Ik had laatst weer erge buikpijn terwijl ik gewoon spinazie gegeten had. Ik ging zelfs aan de diarree. De dag erna had ik nog erg last van mijn buik en was ik heel erg moe. Denken jullie dat dit door de stress komt? Ik heb al eens bloed laten prikken, maar dat was helemaal goed. 

Dan zit ik ook nog met schuldgevoelens. Ik voel me schuldig dat ik het zo goed heb, maar er andere mensen zijn die heel arm zijn. Ik vind dit huis best groot en nu willen mijn ouders de woonkamer en keuken helemaal veranderen, straks wordt het heel luxe en voel ik me nog schuldiger. Dan mis ik weer mijn oude, gewone huis waar het echt als thuis voelde (Ik ben verhuisd). We hebben bijvoorbeeld ook een gashaard en ik vind dat echt stom. Het is slecht voor het milieu, hij staat bijna niet aan en staat alleen maar in de weg en ik voel me ook schuldig want dat is ook best duur enzo. Maar, mijn ouders willen het uiteraard niet weghalen, ik juist wel, als dat ding weg is vind ik alles in de woonkamer prima. 

Kunnen jullie mij helpen? Waardoor heb ik zo’n buikpijn en ben ik zo moe? Hoe kan ik mijn schuldgevoelens laten verdwijnen? Hoe kan ik van die eetgedachtes afkomen? En hoe moet ik het mijn ouders zeggen over de woonkamer? 

Heel erg bedankt alvast! 

Groetjes! 

Hi wat tot dat je je zo schuldig voelt ook over dingen waar je niks aan kan doen. Je Jan je ouders toch niet tegenhouden maar je kan wel zeggen dat gevierd stom vind. Miss kan je kijken waar je je schuldig over voelt en wat je ksn doen. Je kan niet veranderen dat er een gashaard is naar wel misschien wat geld geven aan een milieu organisatie of iets anders doen waar je een goed gevoel bij krijgt. 
met eten zou ik wel uitkijken dat je geen eetstoornis krijgt miss zou je een keer gesprek met een dieetist kunnen vragen? 
sterkte! 
xxxxxx


hoii 

ik kan je misschien helpen met je eet/buikpijn probleem.

ik had ongeveer een half jaartje geleden precies hetzelfde. elke keer als ik iets at voelde ik me schuldig, en ik had buikpijn en stress

wat ik had gedaan om hiervan af te komen was een timer zetten op 15 minuten. een bord pakken en daar eten in doen fruit, groente  koekjes maakt niet uit als er maar wat oplicht. (neem geen genoegen met maar 1 hand neem er minimaal 2.) en zeg tegen jezelf ik kan dit, ik mag dit. en als ik er langer over deed dan 15 minuten deed ik een ding uit mijn kamer weg waar ik mij aan hechte, bijv. mijn geboorte knuffel. ik vroeg mijn ouders om het te verstoppen. en ik kreeg het pas weer terug als ik de volgende keer wel binnen de tijd mijn bord leeg had. 

en nog 1 ding, je hoeft je niet schuldig te voelen dat jij wel een maaltijd kunt eten en een nieuwe keuken krijgt. jouw ouders hebben daarvoor hard gewerkt, zijn daarvoor naar school gegaan en hebben gezorgt dat jij een warm huis krijgt. en ik weet sommige mensen kunnen dit niet betalen, maar dat is niet jouw schuld! wat je ook kunt doen is bijv. een deel van je zakgeld (als je dat krijgt) geven aan een goed doel, zo help je de wereld! 

deze manier werkt niet voor iedereen, maar het is het proberen waard.

 

hoop dat je je snel beter voelt <3


Reageer