mijn gedachten en gevoelens uiten

  • 18 June 2022
  • 2 reacties
  • 66 Bekeken

Hey iedereen,

Ik heb niet echt iemand meer die ik vertrouw dus dan vent ik hier maar ofzo.

⚠️Tw, eetstoornis, sh & mentale shit ⚠️

 

 

 

 

 

Dus ja idk wat er precies is maar ik ben heel lang gepest geweest en ook af en toe mishandeld. Dit had (dacht ik) weinig impact op mij totdat ik op de middelbare school kwam. En toen mijn opa en oma overleden aan kanker werd mijn mentale gezondheid nog slechter. Ik begon mezelf pijn te doen en zag het leven niet meer zitten. 4 maanden geleden zijn mijn ouders hier achter gekomen (ik zit nu in klas 2, k ga naar klas 3) ze hebben meteen hulp gezocht. Maar dit kwam voor mij niet snel genoeg, ik had toen al een paar zm pogingen achter de rug. Ik was hierover toen niet eerlijk tegen m'n psycho en ouders. Na een paar dikke ruzies ben ik in de nacht weggelopen en de nacht op het station doorgebracht. Die ochtend de trein gepakt naar .... Da's nog 200 km verderop. Mijn ouders hadden natuurlijk al lang de politie ingelicht en ik kwam weer veilig thuis. Hulp werd toen zwaarder en sneller ingezet maar ook dit is gewoon veel te laat gekomen. 25 dagen geleden heb ik weer een poging gedaan. Dit x had iemand m'n ouders gebeld, maar zodra ik in het ziekenhuis kwam stuurden ze me gewoon weer naar huis. Ik ben nu onder strenger toezicht en heb zwaardere hulp. Maar alles gaat steeds slechter.. Eten wordt ook steeds lastiger, ik eet bijna niks meer maar toch val ik niet af. Ik snap het gewoon niet. Ik heb bijna niemand meer, iedereen verlaat me voor some reason. En de mensen die ik nog heb die hebben het zelf zwaar (vorige topic) ik kan het gewoon allemaal niet meer aan maar ik durf geen hulp te zoeken. Ik heb mezelf gewoon niet meer onder controle.…

 

Je hoeft niet te reageren maar advies ofz is altijd welkom<3

 

xx

 

-Dit bericht is aangepast door De Kindertelefoon ivm forumregel 10: plaats geen triggerende content.


2 reacties

Wat heftig allemaal. Ik begrijp uit je verhaal dat je het op het moment echt in een donkere put zit. Maar vergeet alsjeblieft niet dat al je struggles waar je nu misschien mee zit, maar tijdelijk zijn. Problemen zijn er om opgelost te worden. Zelfmoord is zo'n definitieve ‘uitweg’ voor tijdelijke problemen. Maar tegelijk heeft het zo ontzettend veel en langdurige gevolgen. Er is altijd licht aan het einde van de tunnel. Bedenk eens waar je over een jaar, 10 jaar of  50 jaar kunt zijn. Er komen nog zoveel mooie dingen aan, die je niet wilt missen. Geef nou niet op nu het lastig is, maar zet juist nu door. Je komt er alleen maar sterker uit.

Je geeft aan dat je al intensieve hulp en toezicht hebt. Wees alsjeblieft eerlijk met hen. Zij zijn er om jou te helpen. Ze willen dat jij je beter gaat voelen, maar daarvoor hebben ze ook jou nodig. Ik snap dat het lastig is om je zo kwetsbaar op te stellen, maar laat je alsjeblieft helpen, voordat je domme dingen gaat doen. Vertel hem hoe je je voelt en hoe je ervoor staat. Als jij eerlijk bent, kunnen ze je het beste helpen.

 

Ik bent echt sterker dan je nu zelf denkt. Ik geloof erin dat het helemaal goed gaat komen. Ik vertrouw in jou.

Veel liefs en sterkte😘

Reputatie 7
Badge +6

@Stillekracht

Hoi,

We lezen dat er veel speelt in jouw leven. Je vertelt over pesten en mishandeling in het verleden. Hierdoor, en door andere factoren, heb je mentale klachten ontwikkeld. Wat heftig dat je dit hebt meegemaakt. Wat goed dat je hier nu jouw verhaal deelt en dat je hier steun zoekt.

Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl. Zij zijn dag- en nacht bereikbaar.

sterkte! Mariska (De Kindertelefoon)

 

Reageer