Skip to main content

Uhm hoi, ik ben hier niet zo bekend mee. Maar ik er is dus iets... sinds kort is mijn beste vriendin uit de kast gekomen als Bi. Ik ben zelf gay dus ik was helemaal trots op haar. Maar haar ouders in tegenstelling totaal niet. Sinds dat behandelen haar ouders haar echt fout. Ze wordt iedere dag uit gescholden en ze behandelen haar als vuilnis. Ik wil haar zo graag helpen maar ik voel me echt machteloos. Ik heb het ook aan mijn ouders verteld. En die zeiden dat ze er misschien gewoon nog even aan moeten wennen. En dat ze swso al streng zijn. Maar zo zie ik het niet. Ze is echt verdrietig en haar telefoon wordt misschien afgepakt dus wij kunnen ook niks meer tegen haar zeggen om haar op te fleuren. En ze heeft huisarrest omdat ze niet online was terwijl ze dat wel was voor 2 weken. Dus ik kan ook niet langs. En het is gewoon vreselijk om haar zoveel pijn te zien lijden... iemand een idee wat ik kan doen?

Hi AnoniemRandom, 
Wat ontzettend naar voor je vriendin! Het is juist goed dat ze eerlijk tegen haar ouders was! Ik snap ook dat je je machteloos voelt. Maar wat haar ouders doen is echt niet oké! Ik zou er met je ouders goed voor gaan zitten en met ze praten over de situatie van je vriendin. Misschien kunnen jullie met je mentor praten? Die kan dan weer met haar ouders praten (als zij dat ook goed vindt!) Ik snap echt hoe rot je je voelt, en daarom hoop ik dat ik je goed geholpen heb! 

Succes en groetjes van mij 


Reageer