Skip to main content
Vraag

Mijn broer wil dat ik dood ga.

• May 24, 2025
  • 3 reacties
  • 70 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Help ik weet echt niet wat ik moet doen. Ik doe echt helemaal niks en mijn broer heeft een hekel aan me. Hij haat me. Elke dag scheld hij me 10 miljoen keer uit. IK doe helemaal niks. En hij denkt dat die de baas over me is. Hij zij net tegen mij dat die hoopt dat ik dood ga…. Wat...als ik die gedachte zelf al had…. Is het echt zo? Op school ik praat met bijna niemand alsnog mogen kinderen me niet, omdat ze denken dat ze me kennen Ig??  Ik haat mezelf zo erg…. En dan aan de andere kant ik wil helemaal niet dood, maar wat nou als me broer op een dag er voor zorgt dat ik…. Het klinkt misschien gek maar ik ben echt bang van hem. Hij heeft vaak ruzie met mijn ouders en schreeuwt alles bij elkaar als die zijn zin niet krijgt hij is 16 (Ik 14) hij is veel groter als mij als hij me iets probeert aan te doen….Ik kan niks doen. Toen die boos was heeft hij zelfs me al pijn gedaan. En dan ook nog liegen tegen iedereen en geld stelen, hij haat mij voor geen reden….Weet iemand wat ik moet doen? (sorry als het een beetje een vaag verhaal is.)

3 reacties

Claire N
Forum|alt.badge.img+3
  • Kindertelefoon
  • May 25, 2025

Hoi ​@Lara.12344 

Heel goed van je dat je dit vertelt! Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

groeten Claire

De Kindertelefoon

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 2, 2025

Heyyy ​@Lara.12344 

Het is echt heel heftig wat je nu meemaakt, en het is helemaal niet vaag. Je gevoelens en je angst zijn heel serieus. Niemand verdient het om zo behandeld te worden, zeker niet door iemand van wie je familie bent. Het is begrijpelijk dat je je bang en machteloos voelt als je broer zo boos en agressief is.

Wat nu belangrijk is, is dat je jezelf veilig gaat stellen. Als je je bedreigd voelt of pijn hebt door wat hij doet, moet je dat delen met iemand die je kan helpen, zoals je ouders (ook al zijn er soms ruzies), een vertrouwenspersoon op school, een mentor, een leraar die je vertrouwt, of een andere volwassene die je steun kan geven. Je hoeft dit niet alleen te dragen.

Daarnaast zijn er ook instanties waar je terecht kunt als het thuis niet veilig is, bijvoorbeeld je huisarts, je schoolmaatschappelijk werker, of organisaties die hulp bieden bij huiselijk geweld. Het is heel belangrijk dat je erover praat, ook al is het moeilijk. Jouw veiligheid en welzijn staan voorop.

Je gevoelens van zelfhaat en angst zijn heel zwaar, maar onthoud dat jij het waard bent om met respect en liefde behandeld te worden. Probeer ook iemand te vinden om mee te praten over hoe je je voelt, bijvoorbeeld een goede vriend(in) of een hulpverlener.

xx liefs Wolf 🐺

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • August 7, 2025

Laat ze je niet klein krijgen .

Laat je broer lekker doen en als het te erg word gewoon zeggen tegen je moeder.

Maar mijn vermoeden zegt dat je ook heel.onzeker bent