Vraag

Mijn beste vriendin wil niet meer leven!

  • 16 June 2022
  • 4 reacties
  • 110 Bekeken

Reputatie 7
Badge +6

Hey iedereen,

Ik had gisteren een gesprek met mijn beste vriendin. Ze vertelde me toen dat ze eigenlijk al een paar jaar zelfmoordgedachtes had en dat het haar vorig weekend bijna te veel werd. Daar schrok ik best wel van, want ze gedraagt ze zich totaal niet. Ik heb haar gezegd dat ze sowieso geen zelfmoord moet plegen en dat we samen wel iets erop vinden. Ze heeft me belooft (en ik geloof haar) dat ze het niet gaat doen (of nóg niet). Ik had zelf al wat dingen bedacht, maar hebben jullie nog tips of tricks, want ik wil haar niet kwijtraken! Wat kan ik tegen haar zeggen? Wat kan ik doen?

Met vriendelijke groet,

TheMusicDude


4 reacties

Hey,

Wat vervelend!

Ik had ook een vriendin die zm wilde plegen en dat is echt verschrikkelijk. Met haar gaat het ondertussen beter.

Miss kan je haar het forum aanbevelen? En dan niet zeggen dat jij er ook op zit maar gwn dat jij het van iemand gehoord had ofz…

Sterkte in ieder geval!

Grtz,

SammieSam

 

Reputatie 3
Badge +2

Hi @TheMusicDude , 

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem wil kijken hoe de situatie verbeterd kan worden. Ook kan je voor hulp, ondersteuning of informatie contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl als je je zorgen maakt om iemand. 

Hartelijke groetjes, 

Hanne | De Kindertelefoon

Reputatie 1
Badge

hoi,

geloof mij, ik heb ook depressie en suïcidale gedachtes, vertrouw nooit en dan ook nooit hoe iemand doet. Ik probeer ook sterk te zijn voor de mensen om mij heen, tot nu toe lukt dat redelijk, maar ik voel mijzelf allesbehalve als zoals ik doe

Groetjes

Reputatie 6
Badge +5

Hoi @depressie_door_pesters ,

We lezen dat jij ook in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem wil kijken hoe de situatie verbeterd kan worden. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.

Groetjes en sterkte,

Renske (De Kindertelefoon) 

Reageer