Skip to main content

Hey ik heb echt hulp nodig ik heb een jaar geleden ongeveer een meisje leren kennen we zijn heel hecht en we praten over alleeess ik weet pas net dat zij aan zelf beschadiging doet ik vind het even wennen ik heb geprobeerd haar er door heen te helpen maar het zit zooo erg in der hooft en het word steeds erger ze heeft veel erge dingen in het verleden gehad en je is daarom ook bang dat ik weg zou gaan (zou ik niet doen) en haar hele armen zitten onder de sneen ik weet niet meer wat ik moet zeggen ik heb dit zelf nooit gehad dus weet ook niet zo goed hoe het is maar ik kan me wel in leven in haar ze kan het er niet over hebben met haar ouders ze zijn heel streng en zouden geen respect er voor hebben nu stuurd ze me steeds vaker apjes dat ze het leven niet meer ziet zitten en nu wil ze niet meer ze betekent echt veel voor me en ik weet niet meer wat ik moet mis iemand die ervaring heeft hier mee tips heeft ik zou het erg fijn vinden of misschien tips voor haar of om het toch te zeggen of ergens anders met mensen te praten ik heb het echt nodig heel erg bedankt alvast 

Hii,

Jeetje wat heftig en naar. Je verhaal is wel erg  herkenbaar. 😕 kan ze/ jij het misschien aangeven op school zodat ze misschien wat ondersteuning kan krijgen? En het kan misschien helpen als ze haar gedachten en emoties etc positief kan uiten via bv praten, schrijven, tekenen, sport, wandelen, puzzelen, muziek luisteren, films kijken etc...  Hoop dat je hier iets aan hebt en dat het snel weer wat beter met haar gaat.🍀

Veel sterkte en liefs ❤️

Ahhww heel lief ja dankje ben alleen wel bang dat ze het echt niet wil dat in het zeg  ja dankje voor de iedeeen heel lief❤️

Hii,

Dat snap ik wel, maar het is wel goed en belangrijk om je eigen gevoel naar haar uit te spreken en aan te geven dat je haar wil helpen en steunen in hoeverre dat lukt/ gaat.

Veel liefs 😊❤️

Hoi junajuna,

Heel goed van je dat je dit vertelt! Je zit in een nogal lastige situatie zien we. De problemen die jouw vriendin heeft zijn misschien ook wel erg zwaar voor jou. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je jouw situatie kunt verbeteren en misschien ook waar jouw vriendin terecht kan. Nogmaals heel goed van je dat je haar niet laat vallen! Maar ga er zelf ook niet aan onderdoor.

Veel sterkte!

Ab W , de kindertelefoon

Hoi junajuna,

Heel goed van je dat je dit vertelt! Je zit in een nogal lastige situatie zien we. De problemen die jouw vriendin heeft zijn misschien ook wel erg zwaar voor jou. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je jouw situatie kunt verbeteren en misschien ook waar jouw vriendin terecht kan. Nogmaals heel goed van je dat je haar niet laat vallen! Maar ga er zelf ook niet aan onderdoor.

Veel sterkte!

Ab W , de kindertelefoon

Dankjewel

Hii,

Dat snap ik wel, maar het is wel goed en belangrijk om je eigen gevoel naar haar uit te spreken en aan te geven dat je haar wil helpen en steunen in hoeverre dat lukt/ gaat.

Veel liefs 😊❤️

Ja dat is zo dankjewel

Reageer