Skip to main content

ik wil t even hebben over depressie en ik wil er graag vanaf, daarin vertel ik mijn verhaal

ik heb(had) een vriendin, ze was me day one en wou haar nooit kwijtraken. We zaten samen op school, deden het zelfde werk en waren gewoon 24/7 bij elkaar. Op een dag waren ik en me beste vriendin klaar met werk, en we hadden het er over om te logeren, dus we belde onze moeders op en vroegen of het kon. Het kon dus we gingen met het ov naar haar huis. Die avond was mijn vriendin heel moe en wou eigenlijk gelijk al gaan slapen waardoor ik met haar tweeling zus ging chillen waar ik ook goed ben. Die avond hebben ik en die zus zoveel gedaan nog dat we in slaap vielen in haar bed. Volgende ochtend zijn ik en me vriendin opgestaan en zijn we naar de supermarkt gegaan. We zouden eigenlijk over een uur gaan maar ik was eigenwijs dat we een uur eerder zouden gaan. We komen aan bij de supermarkt en zien daar het vriendje van haar(ik zag hem voor het eerst) we hadden lol en kwamen met veel boodschappen terug voor ontbijt. Ik, me vriendin en haar moeder zouden daarna naar de daka gaan om wat te halen maar haar moeder zei nee we doen het morgen wel. Dus ik en me vriendin gingen wachten op een jas die ze had besteld. Toen ging de deurbel terwijl we tiktoks aan t maken waren. Zei schreeuwt gelijk ‘me jas!!!’ Ik en me vriendin doen steen papier schaar over wie de deur open zou doen. Ik won dus me vriendin deed de deur open. (Dit stuk ga ik een beetje privé proberen te houden)

ze doet de deur open en hoor heel hard geschreeuw en hoor harde knallen, ik dacht wat is er aan de hand. Ze was geschoten😪

het is al bijna een jaar geleden dus ik kom bijna bij haar sterfdag maar weet gewoon niet hoe ik er mee op moet gaan. school gaat slecht, heb geen motivatie meer, en werken of leuke dingen doen werkt ook niet. Elke dag lig ik in me bed en voel ik me schuldig. Ik vraag me af waarom en hoezo.  Wat als ik de deur open had gedaan of als we een uur later naar de supermarkt waren geweest. Was het dan anders geweest? 

ik heb hulp. Ik heb een begeleider,traumahulp en alles er op aan maar het werkt gewoon niet.

ik weet niet wat ik met dit verhaal wil zeggen maar ik wil gewoon vragen hoe jullie met depressie om gaan 

xxx 

De tekst is aangepast door de Kindertelefoon ivm forumregel 3: Plaats geen persoonsgegevens. 

Wat vreselijk!

Ik weet niet echt wat ik moet zeggen. Ik vind het heel erg voor je. Ik weet eigenlijk ook nie zo goed welk advies ik kan geven.

Sterkte en liefs van mij,

@Wolkje 

Hoi @Noi ,

Wat knap  van je dat je dit vertelt! Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Jen (De Kindertelefoon) 

Hey, dat is heftig! Veel sterkte, en ik hoop dat je goed wordt geholpen door de begeleiding en de hulp! 

Liefs, Tover xxx

Reageer