Skip to main content

Gister heb ik gehoord dat mijn beste vriendin een week geleden zelfmoord probeerde te plegen. Wij hadden voor de zomervakantie een soort van ruzie waardoor ik er echt klaar met de vriendschap was. Ik weet niet echt hoe ik dit ga verwerken. Maar ik voel me ook best schuldig dat ik er niet was om  haar te helpen en heb het idee dat het mijn fout is. Ze vind haarzelf dik en gaat nu minder eten.  Ik zei tegen haar dat dat echt fout kan gaan. Maar ze luisterde niet, zelf eet ik mijn lunch ook al voor jaren niet. Maar zij zit volgens mij niet op medicatie waardoor ze minder eetlust heeft enzo(ik wel maar die neem ik ook niet meer omdat het niet nodig was). Met andere woorden ik ging van haar weg en ze ging letterlijk bijna dood. Ik heb al best veel last als ik bij mensen wegga en andersom ook.  

Pls help ik heb het echt nodig

Ik zal er voor haar zijn en het goed maken


Hey, 

Ik zou de tip van @Gekehenkie zeker opvolgen, neem contact met haar op en doe je best er voor haar te zijn! Ikzelf heb een aantal dagen geleden een geliefde verloren aan zelfmoord en het schuldgevoel is zo naar (ondanks dat ik ergens wel weet dat t niet mijn schuld is).
Probeer haar zoveel mogelijk steun te bieden en ik weet niet of ze al een psycholoog heeft, maar anders zou ik ook tegen haar zeggen ( en niet rechtstreeks van “je moet een psycholoog zoeken” ) maar op een wat subtiele manier aankaarten dat ze hulp nodig heeft. Anders kan je als je je zorgen om haar maakt dit ook altijd tegen jou/haar mentor zeggen. Sterkte!!


Echt vervelend maar het is niet jou schuld zo moet je niet denken en meschien als zich zelf te dik vind zou ik zeggen van oke zullen we dan samen .... Sport doen zoiezo van bewegen voel je uiteindelijk mentaal ook beter en inderdaad vooral haar steunen en je hebt apps waar je gewicht en eten bij kan houden als je eten dan scent dan zie je ook wat een gezondere opsie is en hoeveel je op een dag moet eten dan verschilt kwa leeftijd gewicht lengte wat je doel is enzovoorts 

 


hey, ik zeg je echt 1 ding: het is niet jouw schuld. echt niet.


Hoi @str4wb3rry ,

 

Heel goed van je dat je dit vertelt! Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

 

Veel sterkte!

 

Yasmin (De Kindertelefoon) 


Heyy,

Ik sluit me aan bij de reacties van de anderen en dit is echt niet jouw schuld! Probeer contact met haar op te nemen en vertel haar dat je er voor haar bent en dat je haar steunt! 

Heel veel sterkte!🍀

Liefs, ItsJustMe <3


Hoi allemaal, ik wil even dankjewel zeggen voor de tips en lieve reacties. @Klavertje_vier als je er misschien erover wilt hebben kan je dat altijd hier doen en ik begrijp dat het ook wel lastig is. Zelf ben ik er letterlijk altijd voor haar ik heb tegen dr gezecht als iets je dwars zit bel me, ga niet sh doen of weer zelfmoord doen. Ik ken haar al een jaar via school en ik wil niet dat ze weg gaat want zij was er vanaf dag één.


Even een update, ik ben erachter gekomen dat haar ouders het niet weten en ze wil het ook zo houden, maar ze heeft hulp nodig.. help


oei @str4wb3rry  je kan altijd de kindertelefoon appen of bellen praat goed met haar en anders zeg je ht tegen haar ouders ik weet dat ze dan boos zal zijn (je betse vriendin) maar beter dan als ze dood is toch erg vervelend dat je dit mee maakt hopelijk wil ze niet nog een keer proberen


Dankjewel voor de tip @Mara.the.therian

ik wil dr eigenlijk niet snitchen  want dat kan de vriendschap verbreken, en dat is best vervelend aangezien ze het zelf ook niet wil .  En even een complimentje voor je: leuke pf😍


dankjewel @str4wb3rry  ik snap dat je haar niet wil snitchen en dan kan je vriendschap er aan gaan je lan het ook tegen je ouders zelf zeggen en niet tegen de ouders van haar . maar het beste is om het te vertellen dan krijgt ze ook hulp of kan ze die krijgen (tekst aangepast ivm regel 6) je zit in een hele lastige situatie succes ermee


Reageer