Skip to main content

Oke, de titel is een beetje vaag, maarja, laat ik snel ter zake komen zodat jullie het snappen. 

Oke, ik heb dus nu een vriend (geen vriendje, maar gewoon vrienden), en laatst waren  we aan het bellen, het was heel gezellig, tot hij ineens stopte met praten. Ik vroeg zovan: ‘Hey, wat is er?’ maar hij antwoordde niet. Ik dacht dat zn moeder de kamer was binengekomen, dus ik wachtte even. Maar na 3 minuten nog steeds niks. Ik besloot hem dus te appen, dus ik zei op Whatsapp: ‘Hey, wat is er?’ hij las het wel, maar antwoorde niet. Dus ik ging terug naar onze facetime, en het scherm stond op de lamp gericht. En je zag zegmaar alleen het plafond. Verder dus niks. Ik zei hardop: ‘Hey, antwoord even, wat is er?’ maar hij antwoord weer niet. Dus ik hang op, denkend dat er misschien een glitch is ofzo, maar toen ik hem terugbelde zei hij nog steeds niks. Dus ik hing weer op en ging hem appen: ‘Hey, antwoord effe, stop met me negeren.’ en toen zag ik dat hij het had gelezen, en hij was aan het typen. Ik zal jullie even een letterlijke beschrijving geven (Ik noem mn vriend even G):

Ik: Hey, antwoord effe, stop met me negeren.

G: Bel me
G: Bel me
G: Bel me

(Heel vaak: Bel me. Spammen.)

Ik: Bro, stop effe met spammen.

Ik: Hallo?

Ik: G???
G: <ik *ken^de j)e v$naf h$et b’’’egîn. (Ik kende je vanaf het begin, maar dan in rare tekens)

Ik: Oké, cool, ben je nu klaar met je grap?

Ik: Hallo?

Ik: Antwoord effe.

G: *ik @k$$k ôvér *** je %V$n$f sp*iêg%els. (Ik keek over je vanaf spiegels, maar dan ook in rare tekens)

Ik: Wat is dit?

Ik: Stop effe, ik hou niet van raadsels.

Ik: Wt* (Weet niet of ik dat hier mag zeggen)

Oke, ja, dat was dus dat het kleine Whatsapp gesprekje. Raar he? (Oke, zoals ik al zegmaar zei in de chat, ik hou niet van raadsels, voor degene die het wel leuk vinden, LOS HET PLS OP VOOR ME WANT WAT BETEKEND DIT!?) 
Daarna was hij ineens weer normaal. (Ik noem mezelf effe S van SprinkleDonut.) Kijk:

G: S, wat is dit?
Ik: Dat kan ik beter aan jou vragen.
G: Hoezo?

Ik: Ja, al die berichten

G: Welke berichten? 
Ik: Doe nou niet alsof je van niks weet.

G: Waar heb je het over?
Ik: (Screenshot van de berichten die hij stuurde)
G: Stop met je prank, dat stuurde ik niet.
Ik: Wie dan wel? Een geest? Natuurlijk was jij dat, G.

G: Doe even aardig, S. Ik heb die berichten niet.
Ik: Jij hebt ze zelf gestuurd!
G: (Screenopname van ons gesprek zonder al zijn rare berichten.)

Ik: Ja, zo kan ik het ook, ze zelf verwijderen.
G: DAT DOE IK NIET!
Ik: Wie deed het dan!?
G: Jij hebt gewoon een fake Whatsapp gesprek geëdit
Ik: Niet waar!

 

En toen ging dit best lang door (zovan: S, stop met de pranks, ik trap er niet in. G, ik prank je niet.) Jeweetwel. En toen zei hij ineens iets heel randoms.

G: Er is iets aan de hand met je, wat is er?

Ik: Hoe bedoel je? 
G: Je bent anders, er gebeurd iets. 
Ik: Waar heb je het over,

(Voor degene die dit niet weten: Ik ben depressief, alleen ik ga dat niet vertellen als iemand zo doet)

G: Lieg niet, je bent jezelf niet meer. Wat is er aan de hand?
Ik: Niks! Ik kan het ook aan jou vragen met je: “Ik kijk over je vanaf spiegels”
G: Dat zei ik niet, en ik hou NIET van mensen die liegen
Ik: Ik lieg niet.
G: Jawel, praat tegen me. 
Ik: Nou, misschien was ik dat wel van plan, als je terug gepraat had.
G: Wat bedoel je!?
Ik: We belden, en toen deed jij ineens permament je microfoon uit ofzo. 

(Toen bedacht ik me, misschien heb ik iets verkeerd gedaan, dus besloot ik sorry te zeggen)
Ik: Sorry
G: S, wat gebeurd er thuis?

(Dit was heel raar, er gebeurd thuis namelijk niks, ik beloof het, alles gebeurd op school zegmaar)
Ik: ?
Ik: Niks?

Ik: Hoe bedoel je?
G: Dit is heel anders dan jou persoonlijkheid,
Ik: Wat doe ik dan anders?
G: Meer agressief, meer spijt, meer droevigheid.

Ik: Ja
Ik: Dat is heel normaal
Ik: Dat heet puberteit.

(Een deel van wat hij zei, komt denk ik ook wel echt door de puberteit. Dus ik vertelde de waarheid gewoon)
G: Dus jij denkt dat dit allemaal puberteit is?
Ik: Ja

G: Ik denk van niet, er is duidelijk nog iets.
(Is hij helderziend? Paranormaal? G, als je dit leest, wow, heb jij een glazen bol?)
Ik: Niet.
Ik: Waarom doe je nou zo? 
Ik: Is er iets gebeurd, vertel het dan, maar stop met dit pls.

(Want even serieus, ik denk dat er iets is. Zo doet hij nooit.)
G: Nee, er is iets dat JIJ moet vertellen.

Ik: Niet.
G: Ik zie dat je probeert weg te rennen.

Ik: Nee. Ik zit op een stoel.
(Sorry, niet echt gepast moment, maar ik dacht dat een grapje wel zou helpen, om het te verlichten zegmaar)

Oke, dit ging ook zo nog even door (zovan: Er is iets dat je geheim houdt. Nee! Dat is niet waar.). En toen begon hij boos te worden.
ingekort door de KT)

Zo ging het ongeveer. En toen deed ik dit. Kijk:

Ik: Hey, ik snap het niet en ik wil geen ruzie. Leg eens even uit waarom je boos bent?
G: Oke, nou ten 1e beschuldig je me van dingen die ik niet deed. Ten 2e zeg je ineens dat D mijn vriendinnetje is (is ze ook), en ten 3e zit je te liegen. Ten 4e zit je me te pranken. Ten 5e gedraag je je vreemd. En ten 6e noem je me P*ssy! 
(Weet ook niet of ik dat mag zeggen, maar het is een scheldwoord wat lijkt op pushen. En ik zij dat hij me pushte, alleen hij vatte dat op als p*ssy.)
Ik: Neheee, niet p*ussy, ik zei dat je me PUSHTE! 😂
G: Hoe dan ook, ik wil niet meer praten. Ik ga naar Demi. Doei

Ik: G?
Ik: Negeer me niet!

Ik: Sorry als ik iets fout deed.
G: (Blokkeert me)


Oke, dat was dus het gesprek tussen G en ik. Sorry als het wat rommelig is. Ik heb geprobeerd het zo net mogelijk op te schrijven. (Btw, ik ga niet vertellen hoe oud G is, maar sowieso nog veel te jong voor Drugs en Alcohol) Maar dat was voor mijn vriendin kwam logeren. 
Oke, mijn vriendin was er binnen 10 minuutjes. Ik had haar dus al op Whatsapp verteld van de ruzie en we zouden zijn nummer aan haar telefoon toevoegen en hem appen. Dus toen ze er was, deden we dat. Maar we krijgen geen reactie, ze wordt ook niet geblokkeerd ofzo. Nu, zelfs nog 1,5 weken later heeft G het nog steeds niet gelezen of zelfs maar geantwoord. 

Oke, ook hebben we een chat op Gmail, en daar heb ik echt superveel berichtjes gestuurd zovan: ‘G, unblock me op Whatsapp alsjeblieft. Ik wil wel praten.’ maar ik krijg gewoon GEEN reactie. Ik heb hem zelfs mailtjes gestuurd. 

Vandaag liep ik naar hem toe op school (ik had eindelijk moed) en zei ik: ‘Hoi’ (zijn vriend zat er ook bij, en die is ook soort van bevriend met mij.). Die vriend zei gewoon hoi, maar G zei niks. Toen vroeg ik G wat hij op zn telefoon aan het doen was en zei hij: ‘Iets.’ en telkens als ik iets vroeg gaf hij vaag, of kort antwoord. Uiteindelijk vroeg ik: ‘Waarom blok je me nou?’ En toen zei die vriend: ‘Ja, G, waarom blok je haar nou?’ en toen zei G tegen zn vriend: ‘Dat hoef je niet te weten.’ en ik wou geen ruzie meer, dus ook al was ik het er misschien niet mee eens stemde ik daar op in. En toen vroeg ik het nog eens en zei G: ‘Om privé redenen.’. OM PRIVÉ REDENEN!?!?!? O… kééééééé? En toen zei ik: ‘Unblock me effe.’ En toen zei hij niks. En toen ben ik weg gegaan. Toen heb ik aan mn vriendin gevraagd of hij tegen hem zou zeggen dat ik hem mis en dat hij me moet unblocken en dat ik wou praten. En ze zei ja. (Ik ben blijven zitten dus zit ik niet meer bij G in de klas alleen mn vriendin wel). Dus ze heeft tegen hem gezegd: ‘S mist je, ze wil met je praten, unblock je haar weer?’ en toen zei G heel vaag: ‘Ik zal erover nadenken.’ Dat zei mn vriendin via Whatsapp tenminste. 

Tja, dat was het wel. Sorry als dit bericht veel te warrig is, maar ik wil echt graag antwoord. Ik snap niet waarom hij me ghost. En wat betekent: “Ik kende je vanaf het begin”, en: “Ik keek over je vanaf spiegels”? Want ik ben echt zo slecht in raadsels. Weet iemand ook waarom hij me nu negeert. Want ik mis hem zo erg. En ik ben al depressief, dit doet me nog meer pijn. En als hij wou praten, waarom negeert hij me dan nu? En als hij ziet dat er iets met me is, waarom ghost hij me dan? En weet iemand hoe ik weer bevriend met hem kan raken, want we lachten elke dag en belde elke week wel 3 keer, en we hadden precies dezelfde humor. Alsjeblieft, iemand, leg het uit, want ik weet het niet meer.
 

Xxx SprinkleDonut. 
 

Geen reactie

Reageer