Vraag

mezelf vergeven

  • 7 July 2021
  • 2 reacties
  • 61 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

hooii,

na dat mijn relatie is uitgegaan had ik enorm veel moeite met loslaten. ik uitte mijn frustratie en wat er was gebeurd naar familie en vrienden,  dat werd door hem gelabeld als zwartmaken terwijl ik vrij weinig had gelogen vanuit mijn standpunt.

maar ook naar hem toe had ik heel soms wat geniepige grapjes gemaakt. en op een gegeven moment hadden we elkaar proberen te wijzen op wat we fout deden. we waren het niet eens met elkaar en hij ontkrachtte alles wat ik had gezegd. en toen zei ik als klap op de vuurpijl dat ik m veel te veel zelfvertrouwen had gegeven en dat ik mn standaarden al verlaagd had voor hem. ik voel me hier echt rot om en merk dat ik enorm veel moeite heb om mezelf hierom te vergeven. want dit allemaal is gebeurd omdat ik het simpelweg gewoon niet kon loslaten, waardoor ik het voor mezelf erger heb gemaakt.

mijn vraag is, heeft iemand hier iets soortgelijks meegemaakt? en zo ja, hoe zijn jullie daarmee omgegaan? ik ben iemand die niet vaak mensen op zulke manieren pijn doe dus voor mij is het echt moeilijk om dit te relativeren en mezelf te vergeven.

hope u have a great week! keep fighting :)


groet,
​​​​​​​seabreezes


2 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Heyhey,

Ik heb zelf nog nooit zo iets meegemaakt, maar weet wel hoe het is om jezelf maar moeilijk te kunnen vergeven! Ik zou met je ex gaan praten, zeggen waarom je zo hebt gereageerd en dat je daar spijt van hebt. dan kan je het voor jezelf hopelijk wat verder afsluiten. Als je de persoon niet durft/wil spreken kan je ook een briefje schrijven of een appje sturen.

Ik hoop dat je met deze tips wat verder komt…

With love,

me, xxx

Hoi Seabreezes. Ik ken je gevoel. Bij mij ging het uit net nadat corona uitbrak, dus grote dip in mn sociale leven en dat reageerde ik af. Iedereen maakt fouten, soms erger, soms minder erg. Je bent nog jong! Het gaat vanzelf over. Soms moet je jezelf even laten piekeren, dan krijg je je closure. Maar houd het onder controle! Ik heb zelf ook spijt van dingen die ik gedaan heb, en daar zit ik dagelijks mee. Ik heb het met de betrokken mensen wel uitgepraat enzo, en ze zeggen dat er niets is, maar wat als dat niet waar is, denk ik dan bijvoorbeeld.

Lang verhaal kort, blijf ademhalen. Probeer in te zien dat er mensen zijn op de wereld die veel ergere dingen doen, en dat wat je hebt gedaan (wat t ook mag zijn) mischien niet netjes was, maar dat als je alles netjes hebt afgesloten met ze, je er ook niets meer aan kan doen. Je hoeft je geen zorgen te maken over dingen waar je geen invloed meer op hebt.

Reageer