Skip to main content
Vraag

mezelf pijn doen

• June 25, 2025
  • 2 reacties
  • 38 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hi

Ik ben al lang depressief en ik voel helemaal niks. Geen blij maar ook geen verdriet ofzo.

Nu had ik vandaag een trigger waardoor ik heel boos weg ging en toen ging ik mijzelf krabben. En ik pakte een scherp voorwerp en kraste daarmee op mijn arm.

Ik weet niet waarom ik het doe.

Juist omdat ik niks voel voelt het raar om te doen want ik lijk niet super erg depressief.

Maar ik denk dat ik het juist doe in de hoop dat ik iets voel.

En ik wil het niet voor aandacht doen maar ik doe dat ook wel een beetje voor aandacht omdat ik het gevoel heb dat niemand me ziet.

Ik weet niet waarom ik dit hier stuur maar ja

2 reacties

• June 26, 2025

Hallo,

Het is niet erg dat je het stuurt hoor.
Ik denk dat ik je wel begrijp. Mijn eerste tip is altijd praten, maar ik weet niet of je daar op zit te wachten. Het helpt vaak wel. 

Daarnaast lijkt het me een goed idee om zo snel mogelijk te proberen met stoppen met krabben, want als je dat nog vaker gaat doen dan kan dat je gevoel nog erger beschadigen en bovendien je lichaam ook. Bovendien kan het verslavend zijn.

Veel sterkte!

Liz-kt
Forum|alt.badge.img+2
  • De Kindertelefoon
  • June 26, 2025

Hi ​@Sinaasappel ,

Heel goed van je dat je dit vertelt! Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

groetjes,

Liz, (De Kindertelefoon)